Gå til innhold

Hva skjer med kroppen min?

Anbefalte innlegg

Gjest æsj - håndtak.
Skrevet

Er 25 år gammel og har alltid vært slank.

Veier bare 2-3kg mer enn før fødsel for noen år siden, men har vært nede i samme vekt som før fødsel mens jeg ammet.

Vekten jeg har nå (54kg, slett ikke unormalt) har vært stabil i ett år, men kroppsfasongen min forandres!

Lårene blir slankere og slankere, mens magen blir større og større, spesielt på sidene.

Hva skjer? Og åssen kan jeg effektivt trimme bort flesket på sidene?

Før likte jeg korte topper og bar mage, nå ser det bare ekkelt ut.

Gjest Fjomsen
Skrevet

hehehe, samme fenomenet hos meg, fett må nok suges bort.

Skrevet

Enkelt... Man trimmer litt, går litt tur, svømmer og spiser mindre:)

Gjest æsj - håndtak
Skrevet

Enkelt... Man trimmer litt, går litt tur, svømmer og spiser mindre:)

Men jeg har jo ikke lagt på meg i det hele tatt, det har bare flyttet på seg?

Skjønner jo det med trim av muskler, men kostholdet mitt har ikke forandret seg - ei heller vekten.

Skrevet

Skjønner jo det med trim av muskler, men kostholdet mitt har ikke forandret seg - ei heller vekten.

Da er det naturen sin gang da:) er vel ikke så mye annet å gjøre med det! Desverre:(

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har forandret deg. Blitt eldre.

Og det vil bli verre med alderen.

Trikset er å trene. Få tilbake musklene på lårene dine ved hjelp av trening.

I tillegg bør du spise riktig. Ikke for lite, men riktig.

Mange holder seg smellvakre som 20-åringer uten å gjøre noe for det, men det vil forandre seg.

Etter hvert går ikke ting lenger av seg selv, men krever innsats. Er man da en av de som aldri har jobbet for å se bra ut, og har holdt seg godt uansett hva man har dyttet i seg av mat og uansett hva slags usunne vaner man har innarbeidet seg, så vil man rimelig sikkert få seg en smell etter hvert som man blir eldre.

Du er dog så ung at den smellen ikke burde kommet enda, men det varierer fra person til person.

Kom deg ned på treninga og gjør noe med kostholdet ditt.

Skrevet

He he..Hos meg har rumpa blitt bredere, lårene stort sett det samme, magen også det samme. Og puppene peker ikke rett frem lenger.. :-(

Gjest ikke signatur
Skrevet

Du trenger ikke slanke deg, men kroppen endrer seg når man blir eldre og har født barn.. Slik er det bare! Så lev slik du pleier, og tren litt om du har tid. Vanlig at kvinner får litt mer på midten..

Gjest æsj - håndtak
Skrevet

Du trenger ikke slanke deg, men kroppen endrer seg når man blir eldre og har født barn.. Slik er det bare! Så lev slik du pleier, og tren litt om du har tid. Vanlig at kvinner får litt mer på midten..

Men det så helt perfekt ut de første 2,5 årene etter fødsel.. heh.

Gjest æsj, håndtak
Skrevet

Er kanskje vanlig, men jeg synes det er ufyselig stygt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det der var et mildt sagt latterlig råd.

Jenta plages med kroppen sin og du ber henne innfinne seg med det fordi det "er normalt".

En ting er å be en mann innfinne seg med månen han er i ferd med å få - all den tid det er noe man ikke kan gjøre stort med - noe annet blir det å be noen innfinne seg med noe det er forholdsvis enkelt å gjøre noe med, og som helt åpenbart vil bedre jentas selvfølelse.

Skrevet

Å ja?

Jeg har ikke fått håndtak selv etter tre fødsler. Og jeg har lagt på meg masse så jeg er ikke undervektig lenger.

Og jeg kjenner flere enn meg.

Skrevet

Nå er det slik at kroppen forandrer seg mer eller mindre, enten vi liker det eller ikke. Spesielt etter svangerskap.

Ser ingen annen utvei enn at du får sette i gang å trimme. Styrking av lårene er bra. Sykling med tung motstand, f.eks.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Det der var et mildt sagt latterlig råd.

Jenta plages med kroppen sin og du ber henne innfinne seg med det fordi det "er normalt".

En ting er å be en mann innfinne seg med månen han er i ferd med å få - all den tid det er noe man ikke kan gjøre stort med - noe annet blir det å be noen innfinne seg med noe det er forholdsvis enkelt å gjøre noe med, og som helt åpenbart vil bedre jentas selvfølelse.

Mente at det ikke er nødvendig med drastisk slanking (hun har vel en normal vekt?).

Skrevet

Kroppen blir eldre, og det er rett og slett et faktum vi må venne oss til med alderen. Før eller siden vil kroppen forandre fasong fra "lekker ungdom" til "mindre lekker voksen" og så til "skrukkete gammel". Folk som har trent regelmessig og effektivt fra ungdomstiden av, vil imidlertid kunne beholde den lekre ungdommelige kroppen litt lenger enn de som har trivdes godt i sofakroken. Det er vel heller ingen hemmelighet at en graviditet kan herje svært med en ellers vakker kropp. Vær fornøyd med det du har (du er jo i hvert fall ikke overvektig) eller legg deg i selen for å gjøre noe med det. Situps (og da gjerne mange hver dag) burde gjøre underverker.

Gjest billibopp
Skrevet

Du har samme vekt, men du har mistet muskelmasse i lårene og fått økt lagring av fett rundt midjen. Trening hjelper.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mente at det ikke er nødvendig med drastisk slanking (hun har vel en normal vekt?).

Det jenta trenger er trening og rett kost.

Ikke "slanking".

Gjest ikke signatur
Skrevet

Det jenta trenger er trening og rett kost.

Ikke "slanking".

Sa at hun ikke trengte slanking..

Skrevet

Kanskje alder, rett og slett? Jeg har også veldig tynne ben, men magen står som en tromme etter barnefødsel.

Får vel legge til at jeg aldri har trent en muskel (med hensikt) ! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sa at hun ikke trengte slanking..

Men hun nevnte ikke slanking med et ord. Hun nevnte forandring i kropp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...