Gå til innhold

Hva driver du på med i fritida di?

Anbefalte innlegg

Gjest Sommeren er kort....
Skrevet

Hei, jeg trener en del, både hjemme og ute leser litt, besøker fam. og venner. Pusser opp huset..ser tv, ligger på sofaen osv.

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Treffer venner på kafe, er med i en dansegruppe, trener på helsestudio, er med i forskjellige foreninger som har jevnlige møter og andre aktiviteter, går på shopping, leser, glaner på TV, går på kunstutstilling, kino og teater, drar på helgeturer, går turer i naturen her i lokalmiljøet, følger opp ungenes fritidsaktiviteter, båt om sommeren, slalåm om vinteren.

Gjest sussilei
Skrevet

Treffer venner på kafe, er med i en dansegruppe, trener på helsestudio, er med i forskjellige foreninger som har jevnlige møter og andre aktiviteter, går på shopping, leser, glaner på TV, går på kunstutstilling, kino og teater, drar på helgeturer, går turer i naturen her i lokalmiljøet, følger opp ungenes fritidsaktiviteter, båt om sommeren, slalåm om vinteren.

Åh- da jeg begynte å lese svaret ditt tenkte jeg "åja- denne har jo ikke barn, som får tid til alt det der". Men så kom det, gitt: følger opp ungenes fritidsaktiviteter ;) SUKK !

Hvordan rekker du alt? Har du noe tid for deg selv i løpet av dagen/uken - altså til å "gjøre ingenting", dvs tenke, skrive, puste ut - eller klarer du å leve sånn uten slik tid ? Har du full jobb, vaskehjelp ?

Jeg har ikke sjangs til å rekke halvparten en gang - har 2 timer til rådighet etter at barnet har lagt seg, og da må jeg ha ROOOOOOOOOOOOO...

Blir både imponert og provosert over sånne som deg ;)

skorpionfisken
Skrevet

Og du har ungene på fulltid?

Jeg har mine på tilnærmet halvtid...

Jeg gjør mye av det samme som deg, men ikke alt når ungene er her:

Jeg:

Treffer venner på kafe ca en gang i måneden.

Driver med friskis og svettis og vannaerobic hver uke.

Har kuttet ut alt som heter foreninger som har møter, var aktiv med det før, men følte at det gikk for mye ut over barnas og min tid.

Går på shopping i lunsjpausen på jobb, utrolig hva man får gjort i løpet av en halvtime. Har yngstebarnet med på shopping innimellom.

Leser aviser og bøker.

Glaner på TV jeg også.

Går på teater et par-tre ganger i halvåret, en av gangene gjerne med barna. Kino fem-seks ganger i halvåret, ofte med barna.

Drar på helgeturer med og uten barn, ettersom hvem sin helg det er, min eller pappans.

Går turer i naturen er sesongbetont, matauk (bær, sopp osv, sammen med barna, ikke som regulær aktivitet. Drar ofte på fisketurer i sommerhalvåret fra båt, med eller uten barn.

Følger opp ungenes fritidsaktiviteter når de er hos meg.

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Åh- da jeg begynte å lese svaret ditt tenkte jeg "åja- denne har jo ikke barn, som får tid til alt det der". Men så kom det, gitt: følger opp ungenes fritidsaktiviteter ;) SUKK !

Hvordan rekker du alt? Har du noe tid for deg selv i løpet av dagen/uken - altså til å "gjøre ingenting", dvs tenke, skrive, puste ut - eller klarer du å leve sånn uten slik tid ? Har du full jobb, vaskehjelp ?

Jeg har ikke sjangs til å rekke halvparten en gang - har 2 timer til rådighet etter at barnet har lagt seg, og da må jeg ha ROOOOOOOOOOOOO...

Blir både imponert og provosert over sånne som deg ;)

hehe... Jeg jobber ikke for tiden jeg da! Ungene er store, så oppfølginga av fritidsaktivitetene er minimalt i forhold til før. Ikke er det så mye en må følge opp på skolen lenger heller.

Da barna var små, hadde jeg full jobb, og DA fikk jeg kjørt meg skal jeg si deg. Det er ikke sunt. Da rakk jeg heller ikke alt det jeg gjør nå selvfølgelig, og savnet alenetid. Er veldig avhengig av det.

Men jeg er opptatt nesten hver eneste dag, enten på dag eller kveld. Men jeg liker det slik, så lenge det foregår i en noenlunde rolig tempo det jeg er med på, og at ikke ting skjer i for rask rekkefølge. Må få litt ro mellom slaga.

Og så må jeg si at jeg stresser lite med å ha det helt rent og ryddig hele tiden, og strever heller ikke med å ha siste nytt verken i hus eller have eller på kroppen. Rengjøringshjelp hadde jeg heller ikke i den travle tiden, men det er ikke noe renere her nå.

Skrevet

Før var jeg mye på cafe men etter røykelovern 1.juni har det kun vært når det er fint vær. Så nå blir det lesing, dol og tvtitting.

Gjest var tidlig oppe i dag
Skrevet

Og du har ungene på fulltid?

Jeg har mine på tilnærmet halvtid...

Jeg gjør mye av det samme som deg, men ikke alt når ungene er her:

Jeg:

Treffer venner på kafe ca en gang i måneden.

Driver med friskis og svettis og vannaerobic hver uke.

Har kuttet ut alt som heter foreninger som har møter, var aktiv med det før, men følte at det gikk for mye ut over barnas og min tid.

Går på shopping i lunsjpausen på jobb, utrolig hva man får gjort i løpet av en halvtime. Har yngstebarnet med på shopping innimellom.

Leser aviser og bøker.

Glaner på TV jeg også.

Går på teater et par-tre ganger i halvåret, en av gangene gjerne med barna. Kino fem-seks ganger i halvåret, ofte med barna.

Drar på helgeturer med og uten barn, ettersom hvem sin helg det er, min eller pappans.

Går turer i naturen er sesongbetont, matauk (bær, sopp osv, sammen med barna, ikke som regulær aktivitet. Drar ofte på fisketurer i sommerhalvåret fra båt, med eller uten barn.

Følger opp ungenes fritidsaktiviteter når de er hos meg.

Hvor drar dere på turer? Jeg husker ikke sist jeg var på kino.. Men rekner med at vi får tid til mer når ungene blir litt større. Jeg prøver å trene av og til, og treffer venner.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Film, musikk, bøker, onani, venner, tanker rundt neste års gjeddefestivitas, osv.

Skrevet

Hverdager: Jeg leker med guttungen, leser bøker, aviser & tegneserier, trener (sykkel & pilates), ser på TV, småprater med naboer, er på møter, DOL- er, fjaser - og klår på mannen.

Ca 1-2 kvelder i måneden er jeg på kafe/bar med venner.

I helgene blir det ofte å lage gode hjemmemiddager og drikke vin med forskjellige venner, spille spill, gå lange turer, bade (om sommeren) og ake (om vinteren). Et og annet festlig lag blir det selvsagt også.

Skrevet

Vel, det blir litt data da - som nå for eksempel! Ellers så leser jeg endel, liker å se på filmer både hjemme og på kino, svømmer, går masse turer - helst sammen med venninner eller kjæresten - sånn at jeg får skravla litt i tillegg.. vel, det var det jeg kom på i farta.

Gjest det er meg
Skrevet

Jeg har en studiedag i uka, jobber de andre fire og har ekstrajobb av og til i helgene. Jeg leser både faglitteratur og skjønnliterære bøker. Jeg går på kino og en sjelden gang på teater med venner. Jeg lager gode middager og drikker vin sammen med kjæresten. Jeg går altfor sjelden på kunstutstillinger og museum. Innimellom går jeg på kafe med venninner eller tar en øl sammen med venner på et utested. Jeg deltar en del i politisk arbeid og pusser opp leiligheten. Hører på musikk, strikker og ser på tv en sjelden gang, i hvert fall nyheter. Det hender også at jeg bruker tid på nettet, og innimellom må jeg bruke tid på døtrene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...