Gå til innhold

Nice - Roma

Anbefalte innlegg

Gjest ut å reise
Skrevet

Valget står mellom Nice og Roma. Den første i oktober, den andre i desember. Noen som har vært i noen av disse i denne perioden? Hvordan var været, og er byene verdt å besøke da?

Greier ikke å bestemme meg. I Nice opplever man jo både byen, samtidig som man kan sole seg,men det spørs jo om det er varmt der i oktober, mens i Roma er det "bare" byen. Været der er mindre viktig i grunn.

Skrevet

Jeg var i Nice i midten av oktober for tre-fire år siden. Det er mulig vi var heldige med været, men vi badet hver dag. Det var 22 grader i sjøen, og rundt 25 i lufta.

Nice er også et fint utgangspunkt for andre steder; vi var i Monaco, Grasse, Cannes og Menton, det meste omtrent en halv time med tog.

Gjest frankofilia
Skrevet

Jeg ville nok heller reist til Nice i oktober, enn Roma i desember. Middelhavslandene har en tendens til å oversvømmer av reng på vinteren, så vidt jeg vet, uten at jeg kjenner roma spesielt.

Var i Nice i mars en gang - det var nydelig. Ca 18 grader, men vi badet ikke nei. Har vært der i september, også - og da var det høysommer. Deilig ! Også har jeg vært andre steder i Frankrike i oktober, og da har det vært rundt 20 grader og sol. I november har det brått slått om til regn, de "høstene" jeg har vært der (bodd mye i Frankrike)

Jeg ville jo alltid, til enhver tid anbefalt frankrike over italia, men det er jo meg, da.....

Skrevet

Jeg reiser like gjerne til begge byene - men hvis jeg skulle velge mellom å ta ferue i oktober eller desember, ville jeg valgt oktober. Tenk når høstmørket er på det mørkeste - for snøen har ofte ikke kommet enda i oktober, - og du hutrer og fryser her hjemme - DA må det være deilig å reise sydover!

I desember har du jo julen å glede deg til uansett!

Skrevet

Jeg reiser like gjerne til begge byene - men hvis jeg skulle velge mellom å ta ferue i oktober eller desember, ville jeg valgt oktober. Tenk når høstmørket er på det mørkeste - for snøen har ofte ikke kommet enda i oktober, - og du hutrer og fryser her hjemme - DA må det være deilig å reise sydover!

I desember har du jo julen å glede deg til uansett!

Skulle selvsagt stå ferie, ikke ferue. Jeg har visst lest litt for mye av Andre Bjerkes dikt i det siste - om da Farao var på Ferie med mormora den Furia...!

Skrevet

Helt klart!

Var der på sommeren ifjor og da var det grusomt varmt så kan tenke meg det er aldeles fantastisk der når du skal! Og som noen andre sa her, Nice er flott utgangspunkt til å dra andre steder :)

God tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...