Gå til innhold

Brukte lyspærer og batterier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kaster dere lyspærer? Er det tillatt å ha de i restbosset. Enn lysrør? Hva med små batterier? Er de nå ok å kaste i restboss.

På noen dagligvarebutikker står dete nå noen små kasser man kan kaste "små elektriske apparater" i. Noen eksempler på hva vi kan kaste der?

Skrevet

Jeg kaster alt det der i den vanlige dunken.

Oppladbare batterier derimot, de tror jeg ikke skal i det vanlige søpla. (gjelder til mobiler og kameraer og sånn også)

Før skulle man ikke kaste vanlige engangsbatterier i vanlig søppel, men nå er det greit.

Den kassa på butikken din, der kan du kaste f.eks telefoner, håndmiksere, elektriske tannbørster, modem, kameraer og sånn, tenker jeg...

Skrevet

Jeg bor i borettslag og et par ganger i året er det spesialavfallscontainer her, da går alt sånt i den. I mellomtiden legges det i den røde boksen du har fått fra renholdsverket. Da jeg bodde i enebolig gikk alt sånt i den røde boksen som ble byttet ut et par ganger i året av renholdsverket.

Skrevet

Jeg bor i borettslag og et par ganger i året er det spesialavfallscontainer her, da går alt sånt i den. I mellomtiden legges det i den røde boksen du har fått fra renholdsverket. Da jeg bodde i enebolig gikk alt sånt i den røde boksen som ble byttet ut et par ganger i året av renholdsverket.

Du er heldig du. Vi fikk en rød boks, men jeg tror aldri den blir hentet/byttet.

Skrevet

Lyspærer kaster jeg i søpla...lagt inn i melkekartonger...

Batteriene kaster jeg i tomme melkekartonger og leverer dem senere på bensinstasjon el.

Ellers så bretter jeg melkekartongene til levering, og sorterer papir til innsamling. *flink*

Småapparater...er ikke det små elektirske apparater da...som brødristere, vaffeljern ol. ?

:)

Skrevet

Du er heldig du. Vi fikk en rød boks, men jeg tror aldri den blir hentet/byttet.

Da jeg bodde i enebolig kom det skriv i postkassen et par ganger i året, noen dager i forveien med beskjed om å sette boksen ut ved de andre søppelkassene senest kl. 8 om morgenen.

I borettslaget kommer det beskjed på intern-tv'n, evt. man ser jo containerne ute.

Ring renholdsverket ditt og spør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...