fresja Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 Hvor kaster dere lyspærer? Er det tillatt å ha de i restbosset. Enn lysrør? Hva med små batterier? Er de nå ok å kaste i restboss. På noen dagligvarebutikker står dete nå noen små kasser man kan kaste "små elektriske apparater" i. Noen eksempler på hva vi kan kaste der? 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 Jeg kaster alt det der i den vanlige dunken. Oppladbare batterier derimot, de tror jeg ikke skal i det vanlige søpla. (gjelder til mobiler og kameraer og sånn også) Før skulle man ikke kaste vanlige engangsbatterier i vanlig søppel, men nå er det greit. Den kassa på butikken din, der kan du kaste f.eks telefoner, håndmiksere, elektriske tannbørster, modem, kameraer og sånn, tenker jeg... 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Jeg bor i borettslag og et par ganger i året er det spesialavfallscontainer her, da går alt sånt i den. I mellomtiden legges det i den røde boksen du har fått fra renholdsverket. Da jeg bodde i enebolig gikk alt sånt i den røde boksen som ble byttet ut et par ganger i året av renholdsverket. 0 Siter
fresja Skrevet 30. august 2004 Forfatter Skrevet 30. august 2004 Jeg bor i borettslag og et par ganger i året er det spesialavfallscontainer her, da går alt sånt i den. I mellomtiden legges det i den røde boksen du har fått fra renholdsverket. Da jeg bodde i enebolig gikk alt sånt i den røde boksen som ble byttet ut et par ganger i året av renholdsverket. Du er heldig du. Vi fikk en rød boks, men jeg tror aldri den blir hentet/byttet. 0 Siter
Rubia Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Lyspærer kaster jeg i søpla...lagt inn i melkekartonger... Batteriene kaster jeg i tomme melkekartonger og leverer dem senere på bensinstasjon el. Ellers så bretter jeg melkekartongene til levering, og sorterer papir til innsamling. *flink* Småapparater...er ikke det små elektirske apparater da...som brødristere, vaffeljern ol. ? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Du er heldig du. Vi fikk en rød boks, men jeg tror aldri den blir hentet/byttet. Da jeg bodde i enebolig kom det skriv i postkassen et par ganger i året, noen dager i forveien med beskjed om å sette boksen ut ved de andre søppelkassene senest kl. 8 om morgenen. I borettslaget kommer det beskjed på intern-tv'n, evt. man ser jo containerne ute. Ring renholdsverket ditt og spør! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.