Gå til innhold

taco-lefser

Gjest ingen kokk akkurat

Anbefalte innlegg

Gjest ingen kokk akkurat
Skrevet

Jeg vil bruke pakken med myke taco-lefser (eller hva det kalles) i kveld. Men hva skal jeg fylle dem med? Jeg har kjøttdeig, og spaghettisaus, eller er en boks hakkede tomater bedre? Jeg har ikke ost (bortsett fra smøreost) og heller ikke løk. En pose amerikansk grønnsaksblanding har jeg, babymais, babygulrøtter og noen grønne bønner... Men kan jeg bruke noe av dette oppi? Pleier man å ha ris oppi?

Vil gjerne ha noen forslag

Skrevet

Av det du nevner ville jeg hatt kjøttdeigen, de hakkede tomatene, ikke smøreost, men posen med grønnsaksblanding funker. Kanskje babymaisen, men heller ordentlig mais.

Gjest god helg
Skrevet

Har du rømme? Det er godt i. Bruker ikke ris i. Ta det du liker, ikke smøreost..

Gjest ingen kokk akkurat
Skrevet

Har du rømme? Det er godt i. Bruker ikke ris i. Ta det du liker, ikke smøreost..

Nei men jeg har yougurt naturell. Kan jeg bruke det?

Skrevet

Av det du nevner ville jeg hatt kjøttdeigen, de hakkede tomatene, ikke smøreost, men posen med grønnsaksblanding funker. Kanskje babymaisen, men heller ordentlig mais.

Usj, tror jeg trekker tilbake grønnsaksblandinga!

I mitt lille grønnsakshode så jeg for meg en salatblanding... Noe som ville vært mye bedre.

Gjest ingen kokk akkurat
Skrevet

har du ikke noe salat/agurk/tomat?

Nei ingen av delene, bortsett fra hakkede tomater altså.

Men jeg fant nettopp en løk likevel, så jeg tar det sammen med kjøttdeigen.

Skrevet

Bare tips til annet man kan bruke taco-lefsene/wraps til:

Vi har ei lita jerngryte. Varmer opp peanøttolje eller annen olje for frityrsteking, så har vi i ei lefse og trykker ned med chips-kurven. Så formes lefsa til ei skål mens den stekes.

Kan også forme den med tresleiver slik at du får skål-form.

Når den er ferdigstekt fylles den med en god salat; forskjellige typer salat, mais, agurk, rødløk, sjampinjong, tomat og hardkokt egg + dressing.

Kjempegodt! Skal man skjeie skikkelig ut, frityrsteker man litt chips ved siden av.

Gjest prøv det
Skrevet

Nei men jeg har yougurt naturell. Kan jeg bruke det?

Ja, det er nok godt.

Gjest papirtiger
Skrevet

Taco uten ost og rømme er ikke verdt det.

Gjest ingen kokk akkurat
Skrevet

Mmmm...nå er de allerede ferdigspist. Det var kjempegodt, med bare kjøttdeig og løk, hakkede tomater, og ørlite mais som jeg fant i frysern. Og så litt yougurt naturell.

Tenk så godt med noe så enkelt! Glemte å si at det het tortilla, ikke taco-lefser.

Takk for gode råd!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tacokrydder i kjøttdeigen, revet ost, champignoner, løk, mais, lettrømme og tacosaus.

Digg.

Skrevet

Tacokrydder i kjøttdeigen, revet ost, champignoner, løk, mais, lettrømme og tacosaus.

Digg.

prøv Kesam i stedet for lettrømme :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...