Gå til innhold

matpenger?

Anbefalte innlegg

Gjest matpenger
Skrevet

Mannen i huset mener vi kan klare oss på 3000 kr i mnd på mat.... Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn. Jeg mener dette er umulig. Hva synes dere?

Skrevet

Det er snaut men ikke umulig. Spørs hvor merkefiksert dere er på shampo og balsam og slike ting.

Skrevet

Det blir vanskelig,hvis ikke umulig.

Det blir ihvertfall ikke mye til kos da.

Gjest vet ikke hva vi bruker
Skrevet

Det kan da gå, det. Men skal dere ha dusjsåpe og tannkrem osv. går det fort penger.. Ville kanskje regnet 1000 i uka? Det er mer enn nok, tror jeg.

Gjest papirtiger
Skrevet

Da skal du være veldig kreativ i matveien. Eventuelt han, siden han vil dette.. Vi er to, men vi bruker i hvert fall mer enn 100 kroner om dagen.

4000 i mnd høres enklere ut. I hvert fall hvis husholdningsprodukter inngår.

Skrevet

Det høres vel snaut ut ja ... Men han kan jo få prøve seg på å få det til å strekke til han ;)

Gjest Vi er også fire stk.
Skrevet

Jeg hadde blitt gal hvis vi skulle hatt så lite til mat.Ser for meg fiskeboller,fiskepinner,pannekaker, havregrøt,osv....Hvor blir det av pizzaen, sjokoladen,rekene,brusen...vi må ihvertfall ha det i helgene.Og det kan det ikke være penger til overs for i deres budsjett.Dessuten så har jeg alltid stusset på at prisene på grønnsaker og frukt er så høy.Man har faktisk ikke mye penger til dette hvis man følger et budsjett.Så kanskje du kan argumentere med det,det er jo tross alt sunt og ernæringsriktig.

Send han av gårde på handling en gang i uka med sine matpenger.Når uka nærmer seg slutt og det blir tørt brød og vann? å spise, så har han ihvertfall noe å tenke over og seg selv å takke.Det må han da ta lærdom av eller??

(Nå ser jeg bort ifra at dere er veldig fattige,for hadde dere vært det så har man jo ikke noen valg.Men det høres ut som at det ikke er det store problemet hos dere.)

Skrevet

Det er vel bare å samle kvitteringer i en måned og summere sammen.

Jeg synes 3000 høres greit ut? Aner ikke hva vi bruker på mat selv.

Gjest singel-budsjett
Skrevet

Det er det jeg brukte som singel, uten barn... Nå som jeg har barn, bruker jeg endel mer. Husk at det skal gå til husholdningsartikler også, alt fra dopapir til bleier (hvis man har barn)

Gjest ikke sant?
Skrevet

Da får han bevise det ved å stå for innkjøpene en måned.

Skrevet

Det lar seg fint gjøre, men det krever naturligvis ganske mye planlegging - både i forhold til innkjøp og meny.

Hvis man er flink til å handle tilbudsvarer som man fyller skap og fryser med, og setter opp en ukemeny hvor man utnytter ressursene maks, kan man spare utrolig mye utgifter.

Men det krever som sagt desto mer tid og krefter.

Skrevet

Vel, det går vel an. Men er virkelig matbudsjettet det riktige stedet å spare inn på?

God mat og drikke er da vitterlig to viktige ting som hører med til det gode liv. Jeg syns det er veldig viktig å kunne kose seg med god mat, og ikke bare skrape sammen noe billig og greit for å spare.

Mat=hygge. Hygge=en del av det gode liv.

Bente831365380491
Skrevet

2 voksne og 2 barn? 3000 pr måned? Synes jeg høres alt for lite ut! Da må dere kjøpe kun det billigste, og kun det nødvendigste. Det er jo kun 750kr uka....Vi er kun 2 voksne, og bruker mye mer enn det. Liker ikke å måtte gå rundt og se på priser før jeg bestemmer meg for hva jeg skal kjøpe......

Men selvfølgelig, hvis det er noe vi bruker mye av, som er på tilbud, så kjøper jeg jo mer av det, enn å kjøpe det til full pris uka etter....

Gjest sånn har vi det
Skrevet

Jeg hadde blitt gal hvis vi skulle hatt så lite til mat.Ser for meg fiskeboller,fiskepinner,pannekaker, havregrøt,osv....Hvor blir det av pizzaen, sjokoladen,rekene,brusen...vi må ihvertfall ha det i helgene.Og det kan det ikke være penger til overs for i deres budsjett.Dessuten så har jeg alltid stusset på at prisene på grønnsaker og frukt er så høy.Man har faktisk ikke mye penger til dette hvis man følger et budsjett.Så kanskje du kan argumentere med det,det er jo tross alt sunt og ernæringsriktig.

Send han av gårde på handling en gang i uka med sine matpenger.Når uka nærmer seg slutt og det blir tørt brød og vann? å spise, så har han ihvertfall noe å tenke over og seg selv å takke.Det må han da ta lærdom av eller??

(Nå ser jeg bort ifra at dere er veldig fattige,for hadde dere vært det så har man jo ikke noen valg.Men det høres ut som at det ikke er det store problemet hos dere.)

Jeg kan ikke helt forstå hva som er galt med fiskepinner og pannekaker....?

Pizza spiser vi kun om lørdagen her i huset, fordi det er ikke særlig sunn mat og fordi der går skillet mellom kosemat og hverdagskost.

Jeg steker fiskepinner og serverer med kokte poteter og raspede gullrøtter med sitronsaft på.

Annen "dårlig" mat....stekt fiskepudding m/raspet gullrøtter,spaghetti/kjøttdeig/dolmio med frisk salat,kjøttboller med kokt brokkoli/blomkål og gullrøtter.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Umulig. Hvis man ikke 'er nødt' (havregryn? poteter?)

skorpionfisken
Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå hva som er galt med fiskepinner og pannekaker....?

Pizza spiser vi kun om lørdagen her i huset, fordi det er ikke særlig sunn mat og fordi der går skillet mellom kosemat og hverdagskost.

Jeg steker fiskepinner og serverer med kokte poteter og raspede gullrøtter med sitronsaft på.

Annen "dårlig" mat....stekt fiskepudding m/raspet gullrøtter,spaghetti/kjøttdeig/dolmio med frisk salat,kjøttboller med kokt brokkoli/blomkål og gullrøtter.

Pizza = Usunt?

Gi deg.

Jeg lager pizza selv, med grovt mel i bunnen, karbonadedeig, masse grønnsaker av alle slag, og ost (Melkeprodukt).

Hva i all verden er usunt her?

Skrevet

Synes 3000 høres mye ut jeg.

Du har jo alltid noen 10kr,- marked i nærheten.

Pasta, Sodd, fiskegrateng, fiskeboller, pizza på tilbud.

Nå er vi bare 2 personer da, men holder oss til rundt 25,- dagen, man behøver liksom ikke mer..

Gjest Sommeren er kort....
Skrevet

Burde vel gå ann det...vi er seks, 2 voksne og 4 barn og må klare oss på 3800. Det går viss man må....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...