Gå til innhold

matpenger?

Anbefalte innlegg

Gjest la ham prøve
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å diskutere det, la han handle inn alt en måned, og sørg for at det som tas fra fryser / av tørrvarer kommer med i regnskapet, og at det ikke bare tæres på det dere allerede har av vaskepulver, shampo osv.

Så kan dere ta diskusjonen etterpå, når dere ser hva dere har fått for pengene, og om dere er fornøyd slik.

Det er ikke noen problem å spare en stund, og tære på reservene, lage billige middager, aldri ha øl eller vin osv.

Men skal man se hva man virkelig bruker, er det viktig at utgifter til klesvaskepulver og oppvaskmiddel og basisvarer tas med i regnestykket.

Min erfaring er at det er sjelden disse tingene er med i min mans handlekurv, han kjøper til dagens middag, uten å fylle opp med alle andre "remedier" som trengs i huset.

Skrevet

Synes 3000 høres mye ut jeg.

Du har jo alltid noen 10kr,- marked i nærheten.

Pasta, Sodd, fiskegrateng, fiskeboller, pizza på tilbud.

Nå er vi bare 2 personer da, men holder oss til rundt 25,- dagen, man behøver liksom ikke mer..

"Nå er vi bare 2 personer da, men holder oss til rundt 25,- dagen, man behøver liksom ikke mer.."

En overlever nok. Men skal ikke maten være en kilde til nytelse og å ha det bra, også? Eller mener du at man spiser kun for å overleve?

Det er så mange ting man kan spare inn på, matbudsjettet er ikke stedet å begynne, syns jeg.

Men vi trenger ikke være enige ;)

Gjest Pricilla
Skrevet

For mitt vedkommende hadde det vært klin umulig! ; ) Samboern og jeg har 4000 i matpenger hver mnd... Og vi bruker opp alt +++

Bare shampo og tannkrem koster jo en formue!

Vi spiser de vi har lyst på og da... Men prøver å holde en viss standard, har fryseren full av kjøtt, så kjøper ikke så mye kjøtt.

Alkohol og røyk kjøper vi utenom.

Skrevet

For mitt vedkommende hadde det vært klin umulig! ; ) Samboern og jeg har 4000 i matpenger hver mnd... Og vi bruker opp alt +++

Vi spiser de vi har lyst på og da... Men prøver å holde en viss standard, har fryseren full av kjøtt, så kjøper ikke så mye kjøtt.

"Bare shampo og tannkrem koster jo en formue! "

Også smaker det så fryktelig kjipt...

"........................"

Gjest enig med deg
Skrevet

"Bare shampo og tannkrem koster jo en formue! "

Også smaker det så fryktelig kjipt...

"........................"

Enig! Det er mye som går over "matbudsjettet" som både smaker og er kjipt, og lite hyggelig å bruke penger på!

Dopapir! Bleier! Lyspærer! Omo!

Skrevet

Enig! Det er mye som går over "matbudsjettet" som både smaker og er kjipt, og lite hyggelig å bruke penger på!

Dopapir! Bleier! Lyspærer! Omo!

Omo er spesiellt ufyselig. Lyspærer SMAKER ikke så vondt, men jeg blir så forbanna sår i kjeften av det.

"..........................."

Skrevet

"Vi spiser de vi har lyst på og da".

Hjeeeeelp, en kannibal!

Gjest anonym og fattig
Skrevet

Hei

Hvis det "må" gå så er det jo ikke noen utvei.

Prøv å handle inn rimelige varer når der er tilbud.

Lag god og næringsrik mat, men det er ikke lett!!!

Synes ikke akkurat at sjampo er noe som knekker budsjettene hos oss.

Skal jeg bruke budsjettet til SIFO på vår familie så må vi ut og ta ekstrajobber, for vi tjener ikke så mye som et standardforbruk tilsier at vi bruker...

Vet ikke hvor gamle barn dere har og hvor meget de spiser. Vi får til det vi må få til. Billige brød blir gode med godt pålegg. Kneippbrød med leverpostei og agurk går fint det... Havregrynsgrøt til middag en dag gjør at vi får "masse penger" å gå på til andre ting.

Men....det er jo greit å ha mere penger å bruke på mat da...

Skrevet

"Vi spiser de vi har lyst på og da".

Hjeeeeelp, en kannibal!

Ja, var det ikke det jeg tenkte...det er noe spooky med denne Pricilla ;-)

Gjest anonym akkurat nå
Skrevet

Det går helt fint, bare dere prioriterer og ikke kjøper den aller dyreste og fineste maten.

Vi er en voksen og tre barn, og barna spiser mer enn meg. Vi klarer oss på 2500 i måneden, og da er litt mer inkludert enn mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...