Gå til innhold

Repetivive irritasjonsmomenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Opera nettleser og AVG virusprogram.

Følgende meldinger pumpes inn her med ujevne mellomrom, gjerne i sekvenser:

'Cannot remote to control server' (hvis jeg har Dol-siden oppe)

'Err- inlogging failed' (jamen, jeg er jo på nett og ingenting plager meg utenom denne feilmeldingen)

'Programmet har foretatt en ulovlig operasjon og vil bli lukket' (når Opera er åpen)

Jeg føler svært vagt og instinktivt at AVG roter litt rundt her, noen ganger seeeeeiger ting seg i noen minutter.

Noen? På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde kjørt en viruskontroll. Den ene der hadde jeg når jeg hadde virus og maskinen slo seg av. Så jeg kjørte viruskontroll og en windows update og så forsvant den.

Nå er jeg en idiot på dette da så du får sikkert bedre råd av noen andre :o)

Skrevet

Jeg kjørte AVG en periode, og syntes den var treig og stadig laget problemer. Jeg hadde riktignok ingen problemer med Opera og AVG. Men du kan jo eventuelt forsøke et annet antivirusprogram og se om det hjelper - Avast er et annet gratisprogram. Husk å avinstallere det ene før du installerer det andre, antivirusprogrammer liker ikke å være aktive samtidig.

Skrevet

Jeg kjørte AVG en periode, og syntes den var treig og stadig laget problemer. Jeg hadde riktignok ingen problemer med Opera og AVG. Men du kan jo eventuelt forsøke et annet antivirusprogram og se om det hjelper - Avast er et annet gratisprogram. Husk å avinstallere det ene før du installerer det andre, antivirusprogrammer liker ikke å være aktive samtidig.

Hei, Jeg kom på at jeg så noe om feilmeldinger til forum for Webmaster:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/index.wa?ForumId=35

Kan dette være samme sak, tro? Jeg får jo ikke opp disse feilmeldingene noe annet sted.

Virusprog: Avast, hm, går du god for det? ;-)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde kjørt en viruskontroll. Den ene der hadde jeg når jeg hadde virus og maskinen slo seg av. Så jeg kjørte viruskontroll og en windows update og så forsvant den.

Nå er jeg en idiot på dette da så du får sikkert bedre råd av noen andre :o)

Det gjør jeg jevnt og trutt og det ser ikke ut til at det er virus.

Skrevet

Hei, Jeg kom på at jeg så noe om feilmeldinger til forum for Webmaster:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/index.wa?ForumId=35

Kan dette være samme sak, tro? Jeg får jo ikke opp disse feilmeldingene noe annet sted.

Virusprog: Avast, hm, går du god for det? ;-)

Den feilen skal være fikset..

Hva er det det står i feilmeldingen da?

Åh, jo - jeg tror jeg vet hva det er! Reklameserveren til DOL er nede stadig vekk, og da får man feilmeldinger. I nyeste preview-versjon er disse feilmeldingsdialogene byttet ut med feilmelding på selve siden i stedet, så man slipper "masingen" når reklameserveren er nede. Hvis du vil prøve den så kan du laste ned fra http://my.opera.com/forums/showthread.php?s=0e062dfa03e7fd33e9dc9ed6f09e115b&threadid=65041

Husk at dette er en betaversjon, så den vil garantert ha en del problemer. Installer gjerne i en annen mappe enn den eksisterende Opera-installasjonen din, så risikerer du ingenting :)

Skrevet

Åh, jo - jeg tror jeg vet hva det er! Reklameserveren til DOL er nede stadig vekk, og da får man feilmeldinger. I nyeste preview-versjon er disse feilmeldingsdialogene byttet ut med feilmelding på selve siden i stedet, så man slipper "masingen" når reklameserveren er nede. Hvis du vil prøve den så kan du laste ned fra http://my.opera.com/forums/showthread.php?s=0e062dfa03e7fd33e9dc9ed6f09e115b&threadid=65041

Husk at dette er en betaversjon, så den vil garantert ha en del problemer. Installer gjerne i en annen mappe enn den eksisterende Opera-installasjonen din, så risikerer du ingenting :)

Det er jo verre enn noen gang, så nå er jeg sikker på at det handler om disse reklamegreiene.

Ikke si det, jeg tør ikke å begynne å fikle med Opera etter at jeg installerte og brukte ei uke på å komme i gang.

Hva betyr beta-versjon?

Mener du at jeg skal ha to versjoner av Opera og sjonglere mellom dem??

Jeg er en annen
Skrevet

Det er som du sier de døde serverlinkene som skaper trøbbel. Er helt uutholdelig i Opera.

Skrevet

Det er jo verre enn noen gang, så nå er jeg sikker på at det handler om disse reklamegreiene.

Ikke si det, jeg tør ikke å begynne å fikle med Opera etter at jeg installerte og brukte ei uke på å komme i gang.

Hva betyr beta-versjon?

Mener du at jeg skal ha to versjoner av Opera og sjonglere mellom dem??

Beta-versjon betyr en uferdig versjon som brukerne kan teste. Beta-versjoner har som regel en del feil, poenget er å finne feilene før den endelige versjonen gis ut.

Hvis du installerer programmet i en egen mappe så skriver du ikke over installasjonen du hadde fra før. Det betyr at hvis det er for mye problemer med prøveversjonen så er det bare å avinstallere den og begynne å bruke den gamle igjen uten noen problemer.

Skrevet

Det er som du sier de døde serverlinkene som skaper trøbbel. Er helt uutholdelig i Opera.

Ingen problemer i Opera 7.60 :)

Skrevet

Ingen problemer i Opera 7.60 :)

Freeware?

Jeg har vel 7.5, hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet

Freeware?

Jeg har vel 7.5, hvis jeg ikke husker feil.

Samme lisensbetingelser som forrige versjon.

Skrevet

Samme lisensbetingelser som forrige versjon.

Og bedre?

Skrevet

Og bedre?

Vel, det er jo en god del forbedringer, men ikke så mye i brukergrensesnittet, bortsett fra dette med feilmeldingene som nå er mindre irriterende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...