Gå til innhold

Verdens beste snack

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Litt bedre enn lefse, ja. Hva er du du har på denne lefsa, da? Er det potetlefse, en seig sånn med riller, eller en tykk tørr sak?

Jeg er motstander av potetlefser. Jeg føler at trenden med poteter i lefser er helt imot lefsenes opprinnelige misjon: Altså å underholde.

Personlig spiser jeg lefsene uten noe på. Det måtte eventuelt være med litt smør, men smør på lefsa har den tendensen at det tar fokuset bort fra den enkelte lefses evne til å underholde.

Jeg vet mange ikke forstår det her, men for meg er lefser mer enn livsstil enn mat, og en lefse blir derfor for meg så mye, mye mer enn noe man bare dytter inn i munnen og tygger for å stilne den eksisterende hungeren.

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• ShitDiddelyDo

23

• mil1365380270

13

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Litt bedre enn lefse, ja. Hva er du du har på denne lefsa, da? Er det potetlefse, en seig sånn med riller, eller en tykk tørr sak?

...eller er du ikke helt sikker på hva slags lefse de spiser i Odalen...?

Skrevet

For tiden har jeg dilla på potetgull med ost og løk. Er lei av sjokolade og smågodt. Spiser kjeks nå når jeg vil ha noe søtt.

mil1365380270
Skrevet

For tiden har jeg dilla på potetgull med ost og løk. Er lei av sjokolade og smågodt. Spiser kjeks nå når jeg vil ha noe søtt.

Cafe Brownies varmet i microen..mmmmm... Aller helst hjemmelaget brownies selvfølgelig.

Skrevet

....tror jeg må være Andreas Thorkildsen.....!

;-)

Skrevet

Jeg er motstander av potetlefser. Jeg føler at trenden med poteter i lefser er helt imot lefsenes opprinnelige misjon: Altså å underholde.

Personlig spiser jeg lefsene uten noe på. Det måtte eventuelt være med litt smør, men smør på lefsa har den tendensen at det tar fokuset bort fra den enkelte lefses evne til å underholde.

Jeg vet mange ikke forstår det her, men for meg er lefser mer enn livsstil enn mat, og en lefse blir derfor for meg så mye, mye mer enn noe man bare dytter inn i munnen og tygger for å stilne den eksisterende hungeren.

Er du sikker på at du ikke spiser lefse med gjedde på? I USA spiser de lefse med lutefisk og tror alle nordmenn gjør det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er du sikker på at du ikke spiser lefse med gjedde på? I USA spiser de lefse med lutefisk og tror alle nordmenn gjør det.

Nå er jo ikke gjedde innbakt i lefse en revolusjonerende rett. Den er prøvd, og til tider viser retten seg å være helt i henhold.

Men det avhenger av lefsøse så vel som vin.

Skrevet

Nå er jo ikke gjedde innbakt i lefse en revolusjonerende rett. Den er prøvd, og til tider viser retten seg å være helt i henhold.

Alvorlig talt, har du smakt gjedde? Det har ikke jeg.

Skrevet

Cheeseballs er godt, men ikke i store mengder.

Ellers er det banansjokoladen til Nidar og Tyrkiske Pepperkjærligheter som scorer best.

Krembanan?

Jeg savner banan-tvisten.

mil1365380270
Skrevet

Lefsehangen din skulle kanskje vært på et annet forum ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Alvorlig talt, har du smakt gjedde? Det har ikke jeg.

Man drar ikke på gjeddefestivitus uten å smake på gjedde!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Lefsehangen din skulle kanskje vært på et annet forum ;-)

Ja, jeg har visst helt glemt at det også finnes et forum for "mat og ernæring" her.

Skrevet

Man drar ikke på gjeddefestivitus uten å smake på gjedde!

Du har ikke vært på en gjeddefestival i hele ditt liv så ikke prøv deg. Det er ikke pent å lyve *sur*

Skrevet

Krembanan?

Jeg savner banan-tvisten.

Er den toffeesjokoladen med en hasselnøtt fremdeles i twisten?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har ikke vært på en gjeddefestival i hele ditt liv så ikke prøv deg. Det er ikke pent å lyve *sur*

Jeg brukte faktisk store deler av barndommen min ved diverse gjeddevann.

Helt seriøst! :)

mil1365380270
Skrevet

Ja, jeg har visst helt glemt at det også finnes et forum for "mat og ernæring" her.

Har hatt en bra helg med min kjære, så jeg mistolket nok det hele med min fæle fantasi.

Ellers må jeg legge til at jedde ikke er svært godt, heller en ganske tørr sak.

Også er jeg ikke fan av sånne fossile vesener, ser på de som forurensning i badevannet. Munnen er full av skarpe tenner, og ikke dør de med det første heller. Mitt eneste møte med en gjedde ble noe avmålt, da den presterte å sprelle på kjøkkenbenken over en time etter at den var død (skulle vært). Ekkelt!

Skrevet

Jeg brukte faktisk store deler av barndommen min ved diverse gjeddevann.

Helt seriøst! :)

OK, jeg tror deg. Men hvordan smaker gjedde da? Har bare hørt at det er masse bein. Fisking er ikke akkkurat min favoritthobby.

Skrevet

Har hatt en bra helg med min kjære, så jeg mistolket nok det hele med min fæle fantasi.

Også er jeg ikke fan av sånne fossile vesener, ser på de som forurensning i badevannet. Munnen er full av skarpe tenner, og ikke dør de med det første heller. Mitt eneste møte med en gjedde ble noe avmålt, da den presterte å sprelle på kjøkkenbenken over en time etter at den var død (skulle vært). Ekkelt!

Så jeg har ikke godt glipp av noe altså?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har rett i at gjedder er lumske vesener. Jeg liker dem ikke selv. Ikke levende.

Det er tross alt et helvete å bade sammen med dem. Umulige å stole på. Biter alt som rører seg og eier ikke respekt - ei heller skam.

Man bader ikke naken i et gjeddevann, for å si det sånn.

Men det er også derfor gjeddefestivaler som arrangeres rundt om i vårt langstrakte land er så sabla populært. Vi feirer jo på mange måter at vi har drept faenskapet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

OK, jeg tror deg. Men hvordan smaker gjedde da? Har bare hørt at det er masse bein. Fisking er ikke akkkurat min favoritthobby.

Det smaker fisk.

Jeg kan jo selvfølgelig bli hengt på neste lokalfest for å komme med den uttalelsen jeg nå skal komme med, for jeg må tross alt ærlig innrømme at kveite er en bedre fisk enn gjedde.

Men det sier man ikke høyt her oppe. Han siste som uttalte noe lignende i Odalen "forsvant".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...