Gå til innhold

Verdens beste snack

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Du har rett i at gjedder er lumske vesener. Jeg liker dem ikke selv. Ikke levende.

Det er tross alt et helvete å bade sammen med dem. Umulige å stole på. Biter alt som rører seg og eier ikke respekt - ei heller skam.

Man bader ikke naken i et gjeddevann, for å si det sånn.

Men det er også derfor gjeddefestivaler som arrangeres rundt om i vårt langstrakte land er så sabla populært. Vi feirer jo på mange måter at vi har drept faenskapet.

*ler* Ja du kan få sagt det!

Gjedder minner meg om små krokodiller.

Det neste er vel at du spiser abbor også? Klarer ikke spise dem, jeg. Fortidslevninger, som på en eller annen måte har overlevd. *urgh* panserhud...

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• ShitDiddelyDo

23

• mil1365380270

13

• Babette

6

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Så jeg har ikke godt glipp av noe altså?

Nei,det har du ikke!

Folk sier jo at gjeddekaker er godt, og det er det. Men det er sløsing med gode råvarer etter min smak. Mye annet godt man kan lage kaker av.

ShitDiddelyDo
Skrevet

*ler* Ja du kan få sagt det!

Gjedder minner meg om små krokodiller.

Det neste er vel at du spiser abbor også? Klarer ikke spise dem, jeg. Fortidslevninger, som på en eller annen måte har overlevd. *urgh* panserhud...

Jeg har spist abbor en gang, men det var utelukkende fordi jeg fisket en svær jævel som barn.

Den måtte jo bare spises.:)

Ja, har man fisket litt gjedde så vet man at man ikke kødder med dem. For det første biter de nærmest på stein, og for det andre så er gapet så stort og tennene så spisse at de nesten biter i stykker den jævla steinen.

Skrevet

Det smaker fisk.

Jeg kan jo selvfølgelig bli hengt på neste lokalfest for å komme med den uttalelsen jeg nå skal komme med, for jeg må tross alt ærlig innrømme at kveite er en bedre fisk enn gjedde.

Men det sier man ikke høyt her oppe. Han siste som uttalte noe lignende i Odalen "forsvant".

LOL, jeg liker fisk jeg altså og kveite er godt. Nei, jeg skjønner at jeg ikke har noe i Odalen å gjøre. Sånne bydamer som meg får holde seg til byen :o)

Skrevet

Nei,det har du ikke!

Folk sier jo at gjeddekaker er godt, og det er det. Men det er sløsing med gode råvarer etter min smak. Mye annet godt man kan lage kaker av.

Jeg synes de fleste kaker er godt uansett hva de er laget av.

I hvert fall nå. Jeg spiser og spiser og legger til og med på meg. Det begynner å bli nok :o(

mil1365380270
Skrevet

Jeg har spist abbor en gang, men det var utelukkende fordi jeg fisket en svær jævel som barn.

Den måtte jo bare spises.:)

Ja, har man fisket litt gjedde så vet man at man ikke kødder med dem. For det første biter de nærmest på stein, og for det andre så er gapet så stort og tennene så spisse at de nesten biter i stykker den jævla steinen.

Du får gå over til rakfisk. Deilig, feit ørret foredlet på beste måte. Da kommer du til å like potetlefser også ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

LOL, jeg liker fisk jeg altså og kveite er godt. Nei, jeg skjønner at jeg ikke har noe i Odalen å gjøre. Sånne bydamer som meg får holde seg til byen :o)

Byen blir så stor for enkle odalsgutter som meg selv. Sist jeg var i Oslo så jeg til og med en neger. Jeg visste jo at de fantes for jeg har jo tv jeg også, men jeg visste ikke at det fantes så mange av dem i Norge og at de gikk ute på høylys dag.

Så i framtiden tror jeg det blir tryggest å holde meg her i Odalen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du får gå over til rakfisk. Deilig, feit ørret foredlet på beste måte. Da kommer du til å like potetlefser også ;-)

Rakefisk høres usedvanlig lite godt ut. På nivå med smalahove.

Nei, takke meg til en skikkelig biff!

mil1365380270
Skrevet

I hvert fall nå. Jeg spiser og spiser og legger til og med på meg. Det begynner å bli nok :o(

Nei, du trenger å legge på deg?! Tenk så god du blir å ta på?! Og ikke slår du deg så mye heller ;-) Sikkert uvant for deg, men alle har godt av å ha litt fett på kroppen.

mil1365380270
Skrevet

Rakfisk er digg! Godt i lefse, men himmelsk med poteter, rømme, smør og løk.

Smalahove er bare en salt, røkt sau, hvis du ikke stirrer den for dypt i øynene ;-)

Men en biff er selvfølgelig heller ikke å forakte :-)

Gjest blåbærpai
Skrevet

Akkurat nå har jeg dilla på blåbærpai med vaniljeis. Baker den helt fra grunnen av med selvplukkede blåbær Mmmmmmmmm

Noe bedre finnes ikke.

Skrevet

Byen blir så stor for enkle odalsgutter som meg selv. Sist jeg var i Oslo så jeg til og med en neger. Jeg visste jo at de fantes for jeg har jo tv jeg også, men jeg visste ikke at det fantes så mange av dem i Norge og at de gikk ute på høylys dag.

Så i framtiden tror jeg det blir tryggest å holde meg her i Odalen.

Det kan bli bråk når bønder kommer til byen skjønner du. De kunne finne på å se opp når de traff en neger ;o)

mil1365380270
Skrevet

Natta :-)

mil1365380270
Skrevet

Må legge meg, natta :-)

Skrevet

Nei, du trenger å legge på deg?! Tenk så god du blir å ta på?! Og ikke slår du deg så mye heller ;-) Sikkert uvant for deg, men alle har godt av å ha litt fett på kroppen.

Jeg hadde satt grensa på 60 kg,kanskje jeg får heve den litt.

Skrevet

Rakfisk er det beste i verden. Med øl og aquavit. Det er snacks det.

Skrevet

Rakfisk er digg! Godt i lefse, men himmelsk med poteter, rømme, smør og løk.

Smalahove er bare en salt, røkt sau, hvis du ikke stirrer den for dypt i øynene ;-)

Men en biff er selvfølgelig heller ikke å forakte :-)

Rakfisk er best av alt. Bedre enn biff også.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kan bli bråk når bønder kommer til byen skjønner du. De kunne finne på å se opp når de traff en neger ;o)

I know. Heldigvis hadde jeg vett nok til å se ned hele tiden.

Møtte ikke et eneste blikk med mine brune, sexy bygdeøyne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...