Gå til innhold

Håvner opp

Anbefalte innlegg

Gjest 62 årgang
Skrevet

Har noen peiling på om høyt blodtrykk kan medføre at den ene hånden håvner opp. Har godt på blodtrykksmedisin i et godt år nå å i den senere tid har jeg lagt merke til at mine høyre fingre har en tendens

til å hovne ganske bra opp. Bruker ikke ringer mer da jeg plutselig

kan merke et trykk i hånden stiger å da ser jeg at fingrene har håvner opp. Hva kan det komme av, har du peiling ??????

mil1365380270
Skrevet

Vet ikke hvor mye utslag blodtrykket gir på den måten, men vet at armen kan hovne opp ved blodpropp.

Nå blir du sikkert skremt, og det er det ikke sikkert du trenger å være, for jeg vet ikke mer enn det her :-)

Jeg hadde ringt sykehuset og spurt, men jeg overreagerer kanskje. Bedre med en telefon for mye, synes jeg :-)

Gjest 62 årgang
Skrevet

Vet ikke hvor mye utslag blodtrykket gir på den måten, men vet at armen kan hovne opp ved blodpropp.

Nå blir du sikkert skremt, og det er det ikke sikkert du trenger å være, for jeg vet ikke mer enn det her :-)

Jeg hadde ringt sykehuset og spurt, men jeg overreagerer kanskje. Bedre med en telefon for mye, synes jeg :-)

Takker for raskt svar. Hos meg har jeg ikke merket at hele armen hovner opp, det er stort sett bare fingrene som jeg har lagt merke til. Går på b.-medisin men, fikk beskjed sist gang at b.-trykket fortsatt var litt for høyt.

mil1365380270
Skrevet

Takker for raskt svar. Hos meg har jeg ikke merket at hele armen hovner opp, det er stort sett bare fingrene som jeg har lagt merke til. Går på b.-medisin men, fikk beskjed sist gang at b.-trykket fortsatt var litt for høyt.

Vet som sagt ikke mer. En jeg kjenner fikk blodpropper i skulderen, og da hovnet armen opp. Så det spesielt på hånden og fingrene. Gikk sånn lenge, det ble verre og verre, men han kom seg heldigvis til legen.

Leger er til for å blir brukt, det er ikke noe feil med å ta en telefon. Føler du at du ikke blir tatt alvorlig, så ikke gi deg før du får bekreftet at dette er noe du kan glemme.

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Jeg har ikke høyt blodtrykk, men har også plager med hovne fingre i perioder. Ringene må av. Har hatt det slik i årevis. Vet ikke hvilket kjønn du har, men tror t det for meg henger sammen litt med menssyklusen. Eller kanskje med vann i kroppen.

Skrevet

Blir tærne litt hovne også? Vann i kroppen? Gravid? Gå til legen du, for sikkerhets skyld.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Ville tatt en telefon til legen! Ville undersøkt det. En jente måtte ta armen ved albuen pga blodpropp. Brenner det, eller merker du ingenting? Vann i kroppen? (Men da skulle begge hendene være like). Begge hendene eller den ene?

Gjest 62 årgang
Skrevet

Ville tatt en telefon til legen! Ville undersøkt det. En jente måtte ta armen ved albuen pga blodpropp. Brenner det, eller merker du ingenting? Vann i kroppen? (Men da skulle begge hendene være like). Begge hendene eller den ene?

Hei å takk for svaret. Jeg merker det som regel mest på de høyre fingrene. Dette er noe som bare kommer å går uten at jeg finner noe system på det

Tror ikke at jeg har problem med vann i kroppen.

Gjest snakk med legen din
Skrevet

Hei å takk for svaret. Jeg merker det som regel mest på de høyre fingrene. Dette er noe som bare kommer å går uten at jeg finner noe system på det

Tror ikke at jeg har problem med vann i kroppen.

Du har ingenting å tape på å snakke med legen. Så blir det bedre for deg også å vite hva det er for noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...