Gå til innhold

Hjelpes meg - hvordan er det mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest idrettsnorge...
Skrevet

50 % av alle idrettsjenter har vært utsatt for seksuell trakassering, viser en oppsiktsvekkende undersøkelse utarbeidet av Olympiatoppen.

Er ikke dette en falitterklæring? Og hva kan gjøres for at ikke enda flere unge jenter skal trakasseres?

Gjest Glasselle
Skrevet

De kunne jo starte med å kle på seg, for eksempel.

Gjest hyasint
Skrevet

De kunne jo starte med å kle på seg, for eksempel.

Eventuelt kunne kanskje alle prøve å akseptere at dette er et reelt problem og søke konstruktive løsninger.

Men du synes kanskje vi heller skal forklare jenter som vil trene at medmindre de ifører seg burka vil de være å betrakte som fritt vilt for nabolagets "gode hjelpere"?

Gjest Glasselle
Skrevet

Eventuelt kunne kanskje alle prøve å akseptere at dette er et reelt problem og søke konstruktive løsninger.

Men du synes kanskje vi heller skal forklare jenter som vil trene at medmindre de ifører seg burka vil de være å betrakte som fritt vilt for nabolagets "gode hjelpere"?

Jeg tolket hovedinnlegget slik at det dreide seg om profesjonelle idrettsutøvere.

Den siste tiden har det vært flere tråder her inne som tar opp problematikk som for eksempel: Kvinner må ha på seg så lite som mulig for å trekke publikum. Kvinner må ha på seg så lite som mulig for å få lov til å være med på laget. Alle kvinnene på dette laget har stilt seg til disposisjon for nakenfotografering. (Husker ikke hvilket) osv osv...

Hva slags signaler sender dette? Jeg bare spør...

Det er ikke mulig å unnskylde et menneske som trakasserer andre eller utfører overgrep, men man har et ansvar selv også. Det er lov til å ha integritet og vise at kroppen ikke er tilgjengelig for hele verden...

I motsatt fall får det konsekvenser. Det kan da neppe komme som en stor overraskelse på vedkommende?

Gjest idrettsnorge...
Skrevet

Jeg tolket hovedinnlegget slik at det dreide seg om profesjonelle idrettsutøvere.

Den siste tiden har det vært flere tråder her inne som tar opp problematikk som for eksempel: Kvinner må ha på seg så lite som mulig for å trekke publikum. Kvinner må ha på seg så lite som mulig for å få lov til å være med på laget. Alle kvinnene på dette laget har stilt seg til disposisjon for nakenfotografering. (Husker ikke hvilket) osv osv...

Hva slags signaler sender dette? Jeg bare spør...

Det er ikke mulig å unnskylde et menneske som trakasserer andre eller utfører overgrep, men man har et ansvar selv også. Det er lov til å ha integritet og vise at kroppen ikke er tilgjengelig for hele verden...

I motsatt fall får det konsekvenser. Det kan da neppe komme som en stor overraskelse på vedkommende?

"I motsatt fall får det konsekvenser. Det kan da neppe komme som en stor overraskelse på vedkommende?"

Tallenes tale er en stor overraskelse, ja, og det er det nok for svært mange andre også. Tenk deg 50 % - halvparten har opplevd seksuell trakassering!

Det skal man ikke bare lee litt på øyelokka av og tenke at "Vel, de kan takke seg selv - de har jo ikke nok klær på..."

Gjest Glasselle
Skrevet

"I motsatt fall får det konsekvenser. Det kan da neppe komme som en stor overraskelse på vedkommende?"

Tallenes tale er en stor overraskelse, ja, og det er det nok for svært mange andre også. Tenk deg 50 % - halvparten har opplevd seksuell trakassering!

Det skal man ikke bare lee litt på øyelokka av og tenke at "Vel, de kan takke seg selv - de har jo ikke nok klær på..."

Det kom ikke som noen overraskelse på meg i hvert fall.

Skrevet

Link til undersøkelsen?

Regner med at det er kvinnene selv som har oppfattet dette som trakassering. Hvordan de definerer trakassering vet vi ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...