Gjest takk på forhånd Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Vi har et rom uten vindu ut i det fri.Det ligger midt mellom to andre soverom.Hvis vi lager dør nr.2 til et soverom og et innvendig vindu til det andre rommet,blir det da lovlig?Til å bruke som soverom(Vi vet jo at det normalt ikke er brannmessig riktig ellers pr.idag.)I tilstøtende rom så er det vinduer ut nemlig. Er det noen som vet det her inne eller har en link? 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Kanskje du finner noe her? http://www.overflate.no/forskrifter/dbe.htm Eventuelt ring DBE og hør med dem.. De burde kunne svare. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Men hvem orker ligge i et rom uten vinduer? Tenk for en innestengt luft det blir der! Selv om det er vindu mot et tilstøtende rom. Slå hull i ytterveggen og lag ordentlig vindu istedet. 0 Siter
morsan Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Men hvem orker ligge i et rom uten vinduer? Tenk for en innestengt luft det blir der! Selv om det er vindu mot et tilstøtende rom. Slå hull i ytterveggen og lag ordentlig vindu istedet. Min første tanke da jeg leste hovedinnlegget at dette rommet kunne passet fint som "walk-in-closet", men det er kanskje bare fordi jeg er frustrert over dårlig skapplass! *S* Er forøvrig enig med deg i at et rom uten (ytter)vinduer ikke er no særlig.... 0 Siter
Gjest takk på forhånd Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Men hvem orker ligge i et rom uten vinduer? Tenk for en innestengt luft det blir der! Selv om det er vindu mot et tilstøtende rom. Slå hull i ytterveggen og lag ordentlig vindu istedet. Det er umulig å slå ut veggen til vindu fordi huset har en konstruksjon /utseende som gjør at det er kaldloft utenfor dette rommet og deretter rett i taket.Vi trenger så sårt et soverom til det yngste barnet vårt.Vi ligger alltid med alle dørene åpne om natten så god luft sirkulerer rundt fra åpne vinduer fra omkringliggende soverom.Men det var dette med lovligheten som jeg lurte på da.har søkt på nettet selv ,,men ikke funnet noe spesifikt.Heller ikke på linken nedenunder. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Ville ikke hatt et rom uten vindu som soverom, selv om dere har dørene åpne. 0 Siter
cathlin Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Det regnes ikke som et rom når det ikke har vinduer ut (rom som i 2-roms eller 3-roms osv), og det er da ikke heller lov å benytte det som soverom, så vidt jeg vet, pga at det mangler rømningsvei ut. Har desverre ingen lover, men kontakt en byggmester e.l. de vet. Kanskje det finnes muligheter, som du nevner. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Det er umulig å slå ut veggen til vindu fordi huset har en konstruksjon /utseende som gjør at det er kaldloft utenfor dette rommet og deretter rett i taket.Vi trenger så sårt et soverom til det yngste barnet vårt.Vi ligger alltid med alle dørene åpne om natten så god luft sirkulerer rundt fra åpne vinduer fra omkringliggende soverom.Men det var dette med lovligheten som jeg lurte på da.har søkt på nettet selv ,,men ikke funnet noe spesifikt.Heller ikke på linken nedenunder. La heller flere barn dele soverom. Det går fint en stund i alle fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.