Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med penger i syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg tatt ut halve reisekassa i €uro og resten står på lønnskonto som jeg kan bruke VISA på. Bør jeg bære med meg alt på kroppen? rumpetaske, liksom? - - - hvordan gjorde dere det?

Skrevet

Vi leide safe på hotellrommet.

Det gjorde jeg en gang også - det var tegn til kjeltringene om å rane rommet...en skremmende opplevelse - de stod i ledtog med resepsjon -dette var på Gran Canaria da - - - skal til Mallorca nå

(så fint at det pøsregner her!")

Skrevet

Bruker å leie safe på hotellet, har ofte VISA kortet der også. Når jeg må fylle på så tar jeg heller ut penger i en minibank, vil ikke levere fra meg kortet på en restaurant. Men det er jo avhengig av at det er VISA automat der du skal. Låser også inn pass. Tar for øvrig kopi av pass og VISA kort før jeg reiser og tar det med og oppbevarer de på en annen plass enn originalene. Blir noe stjålet så er det kjekt å ha passnummeret. Jeg ble anbefalt å ta kopi av VISA kortet i tilfelle det ble stjålet og dersom jeg skulle gå i en bank der for å sperre kortet er det ikke sikkert de snakker bra engelsk. Men i dag har jeg jo med mobil og kan ringe sperretjeneste i Norge, så nå er det vel bare gammel vane.

Skrevet

Bruker å leie safe på hotellet, har ofte VISA kortet der også. Når jeg må fylle på så tar jeg heller ut penger i en minibank, vil ikke levere fra meg kortet på en restaurant. Men det er jo avhengig av at det er VISA automat der du skal. Låser også inn pass. Tar for øvrig kopi av pass og VISA kort før jeg reiser og tar det med og oppbevarer de på en annen plass enn originalene. Blir noe stjålet så er det kjekt å ha passnummeret. Jeg ble anbefalt å ta kopi av VISA kortet i tilfelle det ble stjålet og dersom jeg skulle gå i en bank der for å sperre kortet er det ikke sikkert de snakker bra engelsk. Men i dag har jeg jo med mobil og kan ringe sperretjeneste i Norge, så nå er det vel bare gammel vane.

ÅH! det var lurt - da rekker jeg å få kopiert pass og sånt i morgen! :)

Takk skal du ha.

Jeg tar med både VISA, AMEKS og MasterCard - så jeg skal vel ikke sulte ihjel! :) - da tror jeg at jeg leier safe likevel...tror jeg,,,, :)

Skrevet

ÅH! det var lurt - da rekker jeg å få kopiert pass og sånt i morgen! :)

Takk skal du ha.

Jeg tar med både VISA, AMEKS og MasterCard - så jeg skal vel ikke sulte ihjel! :) - da tror jeg at jeg leier safe likevel...tror jeg,,,, :)

Høres som om du skal greie deg bra! :o) Hvor skal du?

Gjest widunderet
Skrevet

Det gjorde jeg en gang også - det var tegn til kjeltringene om å rane rommet...en skremmende opplevelse - de stod i ledtog med resepsjon -dette var på Gran Canaria da - - - skal til Mallorca nå

(så fint at det pøsregner her!")

Spanjoler er spanjoler. Dvs småbanditter.

Skjønner ikke at folk heller drar til en gresk øy denne årstiden. Grekere er et veldig ærlig folk.

Skrevet

Skjønner ikke at folk heller drar til en gresk øy denne årstiden. Grekere er et veldig ærlig folk.

Hva vet du om det. Grekere er akkurat like mye skurker som andre folkeslag.

Skrevet

Jeg pleier bare å ha litt i cash, nok til at det kanskje holder for første dagen. Deretter bruker jeg kortet, evt. tar ut rundt 140 euro i gangen så det holder i noen dager.

Lurt å oppbevare pengene innafor klærne om man er i et veldig turistifisert område, eller et sted med mye folk og trengsel. Se opp for innpåslitne damer som skal gi deg en "gave" - "un regalo para tí" - i form av rosmarin. Da er de fort etter deg og vil ha penger, og du blir ikke kvitt dem heller om du ikke ber dem forsvinne i en aldri så kvass tone :)

Skal du på badeferie hvor det er hotell med resepsjon, og muligheter for å låne minisafe, så anbefales det og.

God tur!

Klem fra

Gjest widunderet
Skrevet

Hva vet du om det. Grekere er akkurat like mye skurker som andre folkeslag.

Du kan kanskje be de som driver med reiseforsikring, angi sin statistikk når det gjelder tyverier i de ulike land nordmenn drar til?

Skrevet

Høres som om du skal greie deg bra! :o) Hvor skal du?

Mallorca :-) - etterpå....

Skrevet

Neste gang skal jeg det :()

men dette er en research-tur så jeg ^MÅ dit :)

Skrevet

Mallorca :-) - etterpå....

Kos deg da! Du får det sikkert veldig fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...