Gå til innhold

Rydder du mye før besøk?

Anbefalte innlegg

Gjest stresser før besøk...
Skrevet

Og vasker alle rom? Jeg har blitt litt flinkere til ikke å stresse slik, men jeg føler det er 1000 ting å gjøre før besøk. Litt rot burde være ok? Hva mener dere?

Skrevet

Vasker badet og rydder stuen sånn noenlunde. Besøk er vel for å ha det hyggelig, ikke for å vise fram et prikkfritt hjem.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å vaske alle rom før besøk, nei! "Shainer" over de rommene den besøkende kan tenkes å se, men bekymrer meg ikke over en liten hybelkanin i kroken eller litt rot i bokhylla, nei :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Rydder! Men synes det er litt kjekt, så er det ryddig ofte :)

Skrevet

Inviter folk etter at solen har gått ned!

Da syns det ikke at rutene er skitne, eller at gulvene ikke er plettfrie.

Støvet blir liksom bare noe man aner konturene av.

Ellers, ikke kommenter rotet selv. Lat som det er verdens mest selvfølgelige ting!

Gjest prøver  å senke listen
Skrevet

Prøver å fjerne søppel og skittentøy osv, mens har blitt flinkere til å la "hyggeligere" rot ligge.

Synes det er greiere å ha besøk uten å vaske å rydde all verden nå som det er mørkere. Tenne stearinlys og gi gjestene god rødvin, så ser de ikke rotet. Men badet synes jeg at er hyggeligst når det er ryddig og rent.

Skrevet

Jeg plukker opp alt som ligger på stuegulvet, sofaen og salongbordet, og lar det stå til.

Alle som kjenner meg vet at jeg er et rotehode uten like uansett.

Skrevet

Så lenge det er gangvei fram til kaffebordet, tenker jeg de får være fornøyd.

Skrevet

Rydder stuebordet og sofaen slik at man kan sitte ned rolig uten å irritere seg over rotet.

Vaske? Nei, hvorfor skulle jeg det, her blir det vasket regelmessig så det får være nok.

Gjest 62 årgang
Skrevet

Jeg prøver å ha det ryddig for da trives jeg best selv men, har IKKE støv på hjernen

Gjest liker å ha det ryddig, men...
Skrevet

Jeg prøver å ha det ryddig for da trives jeg best selv men, har IKKE støv på hjernen

Jeg trives også best når det er ryddig, men det er ikke så lett å ha det ryddig alltid når man har små barn...:) Så her er ofte rotete..

Skrevet

Pleier ikke ha det noe særlig rotete. Ligger post osv på bordet, men det er lett å legge bort i aviskurven før besøket kommer.

Ellers vasker jeg ikke mer enn vanlig, men jeg gjør jo rent 1 gang i uka (+tørrmopping en gang til hvis nødvendig), så det er vel sjelden møkkete her.

Skrevet

Nei, før vanlig besøk sørger jeg bare for at stua ser relativt oversiktig ut, og at kjøkken og bad ikke er møkkete.

Skal jeg ha større selskap eller mange middagsgjester, er jeg mer nøye på rengjøring og styling.

Skrevet

Hvis jeg inviterer til besøk sørger jeg for at toalett og bad er rene og ryddige, at stua er sånn rimelig ryddig og at kjøkkenbenkene er ryddige og rene, det monner godt det.

Når jeg kommer bort på besøk (når jeg er buden bort) synes jeg det er utrivelig å komme til rotete hus og spesielt skitne toalett/bad, da føler jeg at det ikke er så nøye med meg liksom. Men da snakker jeg om skikkelig rot altså, ikke bare litt sånn trivelig hverdagsrot.

Skrevet

Om de kommer uanmeldt stormer jeg inn på badet og sjekker at det ser greit ut der. Og så tar jeg vekk fra salongbordet om det ligger noe der. Men nå er det sjelden SÅ rotete hos oss at jeg tror folk ville reagert. Om jeg ber folk så rydder/vasker jeg etter "behov".

Gjest uff ja det rotet!
Skrevet

Hos oss er det alltid rot både fra oss voksne og små barn.Jeg mener at hvis folk kommer uanmeldt så får de godta det.Gitt om at svigermor som regel kommer når det er som værst da.!!!....

Derimot hvis jeg har invitert noen så går jeg over kjøkken,stue ,bad og gang.Må som regel støvsuge fordi vi har hund også.

Men jeg har som et forsett at jeg alltid skal ta med meg noe rot utav et rom når jeg går dit hvor tingen egentlig skal ligge.Det hjelper faktisk veldig mye over tid.Det blir aldri helt tomt, men ser ikke helt pyton ut heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...