Gå til innhold

må man steke kjøttboller eller er de klare til å spises?

Anbefalte innlegg

Gjest takk for svar
Skrevet

Har kjøpt en pakke kjøttboller; kan man spise de slik de er uten å steke dem først? (Sikkert dumt spm., men...)

Gjest papirtiger
Skrevet

Har kjøpt dette engang.. Da hadde jeg bare de oppi brunsausen så de ble varme. Tror de var fra Gilde.

Gjest takk for svar
Skrevet

Har kjøpt dette engang.. Da hadde jeg bare de oppi brunsausen så de ble varme. Tror de var fra Gilde.

Tenkte å bare legge et par med i matboksen til datteren min. (Og ha resten til middag.)

Gjest Pricilla
Skrevet

De er stekt. Står vel stekte kjøttboller på pakka? ; )

Kan godt spises kalde og ja... Så det er godt i matpakka.

Når vi ahr det til middag slenger jeg dem i brun saus, eller varmer opp dolmio med løk, sopp og krydder og slenger de oppi der og har spagetti til. Kjempegodt

Gjest takk for tips
Skrevet

De er stekt. Står vel stekte kjøttboller på pakka? ; )

Kan godt spises kalde og ja... Så det er godt i matpakka.

Når vi ahr det til middag slenger jeg dem i brun saus, eller varmer opp dolmio med løk, sopp og krydder og slenger de oppi der og har spagetti til. Kjempegodt

Tenkte ikke på at vi kan ta dem i spaghetti-saus.

Skrevet

Viss dei ikkje hadde vore steikte, hadde det ikkje vore kjøtbollar, men ein klump kjøtfarse ;-)

(Eg reknar med at du meiner store brune boller og ikkje dei små lyse som er kokte og som er til å ha i suppe osv. Du kan ete dei også som dei er også, ikkje noko med det, men dei er annleis i smak og konsistens.)

Så du kan godt ete dei som dei er rett frå pakka, men du vil nok syns det smaker best varmt.

Om du serverer dei varme saman med makaronistuing, har du ein klassisk svensk middag; strør du dei oppå pizzaen blir du napolitaner, og det er også deilig saman med sausen til spaghettien.

Nam...

tommy's tiger
Skrevet

De kan spises slik de er, men det er nok best å varme dem på en eller annen måte så du får tatt knekken på evt bakterier som er i de. Det er spesielt viktig om du er gravid.

Dette gjelder også alle typer pølser, de må ikke spises kalde om man er gravid da det i de aller fleste slike typer mat finnes Listeria.

Gjest Til opplysning
Skrevet

De kan spises slik de er, men det er nok best å varme dem på en eller annen måte så du får tatt knekken på evt bakterier som er i de. Det er spesielt viktig om du er gravid.

Dette gjelder også alle typer pølser, de må ikke spises kalde om man er gravid da det i de aller fleste slike typer mat finnes Listeria.

Her spiser vi masse "rå" pølser.Skulle vært syke alle vi da ettersom det finnes listeria i de fleste slike typer mat.

Eller har vi hatt flaks...?

Det er ikke det at det er listeria i de fleste slike typer mat,men det kan forekomme.

tommy's tiger
Skrevet

Her spiser vi masse "rå" pølser.Skulle vært syke alle vi da ettersom det finnes listeria i de fleste slike typer mat.

Eller har vi hatt flaks...?

Det er ikke det at det er listeria i de fleste slike typer mat,men det kan forekomme.

Voksne folk med vanlig immunforsvar blir ikke syke av Listeria. De med dårlig immunforsvar kan bli, og gravide kan abortere.

Det er sikkert ikke Listeria i alle pølser, men alle som jeg har testet på inneholdt bakterien.

Skrevet

Voksne folk med vanlig immunforsvar blir ikke syke av Listeria. De med dårlig immunforsvar kan bli, og gravide kan abortere.

Det er sikkert ikke Listeria i alle pølser, men alle som jeg har testet på inneholdt bakterien.

Så det er den type forskning du driver med, altså. Javel, da vet vi det.

Gjest Til opplysning
Skrevet

Hvordan testet du dem?

tommy's tiger
Skrevet

Hva er det du mener nå da?

Gjest Til opplysning
Skrevet

Er det noe muffens her eller?

tommy's tiger
Skrevet

Hvordan testet du dem?

Det spiller vel liten rolle?

Gjest Til opplysning
Skrevet

Det spiller vel liten rolle?

Nei jeg synes ikke dèt.Om det finnes noe man kan teste mat med så er jo det veldig bra.

Hvor får man tak i det?

tommy's tiger
Skrevet

Nei jeg synes ikke dèt.Om det finnes noe man kan teste mat med så er jo det veldig bra.

Hvor får man tak i det?

Slik testing tar lab'er seg av.

Gjest Til opplysning
Skrevet

Slik testing tar lab'er seg av.

Åå,så du jobber på laboratorium?

Da skjønner jeg hvorfor du vet ja:o)

tommy's tiger
Skrevet

Åå,så du jobber på laboratorium?

Da skjønner jeg hvorfor du vet ja:o)

Jepp :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...