skorpionfisken Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Ville Svaner. ...gikk i bokhylla for å se hvem forfatteren er, og panikk....den er borte. Den er om tre kvinner i Kina, bestemor, datter og barnebarn og deres liv. Skrevet av barnebarnet. Veldig sterk lesning. Hvem i guds navn har jeg lånt den til?...Skjelver.... Jaja, finner jeg den ikke kan jeg kjøpe en ny. Det er en av de bøkene jeg MÅ ha i samlingen min. 0 Siter
citoyen Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Bare en? Hmm.. Muligens Elin Brodin - Askefolket. Bjørneboe (Jonas, Bestialitetens historie) gjorde også sterkt inntrykk da jeg leste det i midten av tenåra. Men jeg kan i grunn sitte oppe hele natten og liste opp bøker 0 Siter
cathlin Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Beretninger om beskyttelse av Erik fosnes Hansen, ikke konkret innholdet, men det at jeg ønsket at den aldri ville ta slutt. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Vanskelig å velge, har lest lassevis med gode bøker. Likevel kan jeg kanskje fremheve noen få. "The Bridge Across Forever" av Richard Bach. "Jonathan Livingston Seagull" av samme forfatter. "The Bridges Of Madison County" av Robert James Waller. "Jonathan Livingston Seagull" er nok den vakreste lille bok jeg noen sinne har lest. 0 Siter
Atene Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Elskede, av Toni Morrison. I sommer leste jeg to veldig bra bøker: Cold Mountain av Charles Frazier (som filmen er basert på), og "The Poisonwood Bible", av Barbara Kingsolver. Den siste må antagelig leses på engelsk, jeg kan ikke tenke meg at det finnes en oversetter som klarer jobben. 0 Siter
Elis31 Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Beatles av Lars Saabye Christensen. Ellers bøker som jeg blir til å lese flere ganger kanksje: - Elsi bøkene av Elstad - Innhaugfolket av samme forfatter? - Krimserien til Marklund 0 Siter
Lucretia Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Mecka Lind's "Isabel - et gatebarn i Rio" 0 Siter
Gjest bare kom med flere forslag:) Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Bare en? Hmm.. Muligens Elin Brodin - Askefolket. Bjørneboe (Jonas, Bestialitetens historie) gjorde også sterkt inntrykk da jeg leste det i midten av tenåra. Men jeg kan i grunn sitte oppe hele natten og liste opp bøker Fint med boktips! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Ville Svaner. ...gikk i bokhylla for å se hvem forfatteren er, og panikk....den er borte. Den er om tre kvinner i Kina, bestemor, datter og barnebarn og deres liv. Skrevet av barnebarnet. Veldig sterk lesning. Hvem i guds navn har jeg lånt den til?...Skjelver.... Jaja, finner jeg den ikke kan jeg kjøpe en ny. Det er en av de bøkene jeg MÅ ha i samlingen min. Jung Chang. Har den på engelsk, men har ikke lest den enda. 0 Siter
Majja1365380494 Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Er akkurat ferdig med en bok,Danselærerens tilbakekomst av Henning Mankell,hvis du er glad i krim er dette en utrolig bra bok,ikke forutsigbar,og holder koken gjennom hele boka. Mvh 0 Siter
Gjest Iznowgood_the_real Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Grønne gressganger av Mary O'Hara. 0 Siter
laban Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Beatles av Lars Saabye Christensen. Ellers bøker som jeg blir til å lese flere ganger kanksje: - Elsi bøkene av Elstad - Innhaugfolket av samme forfatter? - Krimserien til Marklund Elsi-bøkene av Elstad? Mener du Bjørg Viks bøker om Elsi Lund, eller Elstads serie om Lena? 0 Siter
Elis31 Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Elsi-bøkene av Elstad? Mener du Bjørg Viks bøker om Elsi Lund, eller Elstads serie om Lena? Ja, kanskje du har rett at det var bøkene til Bjøg Vik. Lena bøkene var gode nok, men ikke så bra. Innhaug folket var bra, det er vel Elstad? 0 Siter
laban Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Ja, kanskje du har rett at det var bøkene til Bjøg Vik. Lena bøkene var gode nok, men ikke så bra. Innhaug folket var bra, det er vel Elstad? Ja, det stemmer. Jeg synes også det er den beste serien hennes. 0 Siter
Gjest druen Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Er akkurat ferdig med en bok,Danselærerens tilbakekomst av Henning Mankell,hvis du er glad i krim er dette en utrolig bra bok,ikke forutsigbar,og holder koken gjennom hele boka. Mvh den er jeg nesten ferdig med nå. Leser den på engelsk da, the return of the dancing master.. ikke røp noe.. 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 den er jeg nesten ferdig med nå. Leser den på engelsk da, the return of the dancing master.. ikke røp noe.. og vitsen med å lese en svensk bok oversatt til engelsk er...? trodde du det var originalspråket eller? 0 Siter
Gjest druen Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 og vitsen med å lese en svensk bok oversatt til engelsk er...? trodde du det var originalspråket eller? nei da, så kort er jeg ikke... for alle vet jo at henning mankell er jugoslavisk.. nei, var i frankrike og var tom for lesestoff. Derfor engelsk. Liker faktisk også å lese bøker på engelsk. Friske opp engelsken litt skader jo ikke!! 0 Siter
favn Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Elskede, av Toni Morrison. I sommer leste jeg to veldig bra bøker: Cold Mountain av Charles Frazier (som filmen er basert på), og "The Poisonwood Bible", av Barbara Kingsolver. Den siste må antagelig leses på engelsk, jeg kan ikke tenke meg at det finnes en oversetter som klarer jobben. Elskede eller Beloved leste jeg i forbindelse med studium, men den var så hjerteskjærende at det visst ikke mange som greide å lese den ut fra et faglig ståsted. 0 Siter
favn Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Jeg har lest mange, mange som har gjort enormt inntrykk på meg. Her er noen skjønnlitterære: Forbrytelse og straff, Dostojevskij - det meste av Hamsun - Prosessen av Kafka - endel av Dag Solstad - Ringenes herre av Tolkien - Kong Ødipus av Sofokles - Uroens bok av Fernando Pessoa - alt av José Saramago. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.