Gå til innhold

Hvilken bok er den du husker best?

Anbefalte innlegg

Gjest dækkebarebare
Skrevet

Beretninger om beskyttelse av Erik fosnes Hansen, ikke konkret innholdet, men det at jeg ønsket at den aldri ville ta slutt.

Å, det er en bok jeg aldri har klart å lese ferdig, for den var jo bare ubeskrivelig kjedelig!

Gjest Serenio
Skrevet

Oda! av Ketil Bjørnstad (+ historien om Munch)

Serien om Arn - Guillou

Serien om Ayla - Jean M Auel

Serien om Claire - Diana Gabaldon

Skrevet

Å, det er en bok jeg aldri har klart å lese ferdig, for den var jo bare ubeskrivelig kjedelig!

samme her. Men Salme ved reisens slutt husker jeg godt, meget bra. Husker spesielt historien om den italienske slakteren og resultatet av ekteskapsproblemene hans hehe

Skrevet

God natt, Mr. Tom.

Men jeg leste den da jeg var liten, kanskje litt for lita, den gjorde skikkelig inntrykk på meg.

Skrevet

Har lest så mange spennende bøker,men det er historier fra virkeligheten som gjør størst inntrykk. Spesielt historier som får tårene mine til å renne i strie stømmer.

Akkurat nå er det en bok av Lena Katarina Swanberg,som handler om svenske Annika som soner livstid i et av USAs verste kvinnefengsler for drap kjæresten har begått.

Før det,en bok som heter "Der gud gråter" Handler om en familie som er på flukt i årevis under Russlands krig mot Afganistan.

Åsnes Seierstads bok blir bare "barnematen" i forhold.

Som riktig ung gjorde Anne Franks dagbok sterkt inntrykk.

Også boken om Christiane F,gjorde stort inntrykk. Den heter enten "Å være ung er for jævlig" eller "Svart asfalt" Husker ikke helt,er så lenge siden. Men den ene er norsk og jeg leste begge for ca 25 år siden.

Skrevet

Så synd for deg da...

Gjest verdt å gi en sjanse
Skrevet

Kilden av Gabriel Scott.Gråt på slutten.Merkelig ,gammel lita bok men med stor dybde.

Skrevet

Har lest så mange spennende bøker,men det er historier fra virkeligheten som gjør størst inntrykk. Spesielt historier som får tårene mine til å renne i strie stømmer.

Akkurat nå er det en bok av Lena Katarina Swanberg,som handler om svenske Annika som soner livstid i et av USAs verste kvinnefengsler for drap kjæresten har begått.

Før det,en bok som heter "Der gud gråter" Handler om en familie som er på flukt i årevis under Russlands krig mot Afganistan.

Åsnes Seierstads bok blir bare "barnematen" i forhold.

Som riktig ung gjorde Anne Franks dagbok sterkt inntrykk.

Også boken om Christiane F,gjorde stort inntrykk. Den heter enten "Å være ung er for jævlig" eller "Svart asfalt" Husker ikke helt,er så lenge siden. Men den ene er norsk og jeg leste begge for ca 25 år siden.

Boka til Christiane F. het "Wir Kinder vom Bahnhof Zoo". Tittelen på den norske utgaven var (av en eller annen grunn) "Å være ung er for jævlig".

"Svart asfalt" er et eller annet om prostitusjon, tror jeg? Husker ikke.

Skrevet

Boka til Christiane F. het "Wir Kinder vom Bahnhof Zoo". Tittelen på den norske utgaven var (av en eller annen grunn) "Å være ung er for jævlig".

"Hard asfalt" tror jeg den heter. Av Ida Halvorsen, det tror jeg er et pseudonym.

Skrevet

"Hard asfalt" tror jeg den heter. Av Ida Halvorsen, det tror jeg er et pseudonym.

Det var vel det den het, ja. Tror absolutt du har rett.

Skrevet

Hard asfalt handler om ei jente som var narkoman og prostituert.

Skrevet

Ida Halvorsen var det ja.

Skrevet

Sort Messe av John Dicson Carr. Det er mange bøker jeg har lest flere ganger, men dette er den eneste som jeg snudde og begynte på begynnelsen igjen straks jeg var ferdig med siste side.

Har lest den et utall ganger, men det er noen år siden siste gang, kanskje jeg tar den frem igjen snart...

Gjest GreenIguana
Skrevet

Jung Chang. Har den på engelsk, men har ikke lest den enda.

Men Tankene Mine får Du Aldri.

Lest flere ganger, og gråter like mye hver gang.

Ellers er det Isfolket og Heksemesteren og Lysets rike som står på tapetet nå, utenom andre pocket.

Ellers liker jeg godt boken "Han ga AIDS et ansikt" om Henki Hauge Karlsen, skrevet av Arve Juritzen.

Skrevet

Sort Messe av John Dicson Carr. Det er mange bøker jeg har lest flere ganger, men dette er den eneste som jeg snudde og begynte på begynnelsen igjen straks jeg var ferdig med siste side.

Har lest den et utall ganger, men det er noen år siden siste gang, kanskje jeg tar den frem igjen snart...

Den er bra!

Skrevet

Ville Svaner.

...gikk i bokhylla for å se hvem forfatteren er, og panikk....den er borte.

Den er om tre kvinner i Kina, bestemor, datter og barnebarn og deres liv. Skrevet av barnebarnet. Veldig sterk lesning.

Hvem i guds navn har jeg lånt den til?...Skjelver....

Jaja, finner jeg den ikke kan jeg kjøpe en ny. Det er en av de bøkene jeg MÅ ha i samlingen min.

Slik har jeg det også.

De bøkene jeg har lest,må jeg ha i bokhylla.

Sleit med det en stund. En nabo var fæl til å låne bøker,og noen ble bare borte.

Endte med at jeg måtte kjøpe kjøpe ny bok av Anne Karin Elstad,da serien må være komplett.Akkurat det var svigermor si skyld,da hun påsto at hun hadde lånt den av datteren sin. Det hadde hun ikke,men jeg var for feig til å protestere.

Irriterende med folk som ikke kan levere tilbake.

Vi får begynne å skrive opp hvem vi låner til.

Skrevet

Men Tankene Mine får Du Aldri.

Lest flere ganger, og gråter like mye hver gang.

Ellers er det Isfolket og Heksemesteren og Lysets rike som står på tapetet nå, utenom andre pocket.

Ellers liker jeg godt boken "Han ga AIDS et ansikt" om Henki Hauge Karlsen, skrevet av Arve Juritzen.

Hva handler " Men tankene mine får aldri" om.

Har hørt tittelen,og tenkte det kunne være en bok for meg.

Skrevet

Om norsk prostituert.

Gjest GreenIguana
Skrevet

Slik har jeg det også.

De bøkene jeg har lest,må jeg ha i bokhylla.

Sleit med det en stund. En nabo var fæl til å låne bøker,og noen ble bare borte.

Endte med at jeg måtte kjøpe kjøpe ny bok av Anne Karin Elstad,da serien må være komplett.Akkurat det var svigermor si skyld,da hun påsto at hun hadde lånt den av datteren sin. Det hadde hun ikke,men jeg var for feig til å protestere.

Irriterende med folk som ikke kan levere tilbake.

Vi får begynne å skrive opp hvem vi låner til.

Ja, men du kan også sette ditt navn inni boken. Det gjør jeg. Jeg har fått tak i slike merkelapper med navn og adresse på. Disse setter jeg i hver bok, så vet de hvem de har lånt den av.:-)

Men, ikke så dumt det med å skrive ned hvem som låner den heller..:-)

Gjest GreenIguana
Skrevet

Den handler om spesielt to jenter og deres liv under prostitusjon i Oslo. Du får være med dem fra før de begynner, og i mange år fremover. En god bok, som også er vond.

Men vel verdt å lese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...