Gå til innhold

Hvordan ville du møtt en tannlegeskrekk pasient?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg tok motet til meg og bestillte meg en tannlege time, forklarte at jeg lider ALVORLIG av tannlegeskrekk noe jeg har gjort siden 4 klasse, har prøvd utallige ganger å møte skrekken, som psykolog, tannlegeskrekk kurs, terapi, medisinering osv.

Fikk meg nå en time der jeg skulle få lystgass, men hva møter jeg... personer som ikke vedgår at tannlegeskrekk finnes, sure, sinte assistenter som ikke vet åssen man skal behandle oss med tannlege skrekk!

Det første møte med tannklinikken er faktisk VELDIG viktig i henhold til tillit, og åssen magefølelse man får av hele klinikken!

Denne sitter jeg med; total panikkangst, værre enn noen gang... bare på grunn av ei jævli sur og lite imøtekommende assistent som ikke vet åssen enn skal behandle tannlegeskrekkpasienter, jeg har allerede kastet opp frokosten og nå har jeg mistet helt motet og jeg kommer ikke til å stille opp på timen som jeg skulle til idag!

Dagen er totalt ødelagt, jeg har så vondt i hele kroppen og i sinnet at det klikker snart for meg... men så er også dette et av de onder jeg ikke klarer å få bukt med!

skorpionfisken
Skrevet

Send tannlegen et brev eller mail og fortell hvorfor du ikke kommer til timen.

Han bør se til å finne seg en annen assistent, hvis han vil holde på kundene sine.

Skrevet

Send tannlegen et brev eller mail og fortell hvorfor du ikke kommer til timen.

Han bør se til å finne seg en annen assistent, hvis han vil holde på kundene sine.

Han holder nok på kundene sine uansett, da dette er en offentlig tannlege på en ungdomsskole....

Stakkars elever... det er sånt som ødelegger!

Skrevet

Kjære Mistera.

Glem timen i dag du, som du har tenkt...og når du har roet deg ned så ringer du kontoret og ber om å få snakke med tannlegen.

Fortell hvordan du har blitt behandlet hos ham, sekretæren fortjener en skrape.

Blir så sint av å lese slikt og å se den forferdelige kundebehandlingen det også er ute nå for tiden.

Det finnes ikke service omtrent noe sted nå. Og det er horvelig mye udregelige folk i telefoner og bak disker.

Hvordan jeg hadde tatt deg imot om jeg var assistenten ?

På samme måte som jeg tar imot pasientene på legekontoret...med ro, humor, varme og omtenksomhet...være seg de er redde eller ei.

I slike yrker spesiellt så er det enormt viktig å gi masse av seg selv, og å kunne utvise varme og trygghet...desverre er det ikke alle som passer i disse stillingene som også på andre steder/i andre yrker.

Om du ikke føler deg godt ivaretatt etter å ha klaget så bytter du tannlege. Vet det ikke er helt lett å finne de som bruker lystgass ol. men prøv.

Lykke til Mistera.

skorpionfisken
Skrevet

Han holder nok på kundene sine uansett, da dette er en offentlig tannlege på en ungdomsskole....

Du må da ikke gå til en offentlig tannlege! Offentlige tannlegekontor har nyutdannede tannleger og assistenter som ikke aner hvordan de skal takle folk. De blir der til de får praksis nok til å åpne egen praksis. Offentlig ansatt tannlege = dårlig betalt, får bare de som MÅ jobbe der. Privatpraktiserende tannlege = vanvittig godt betalt. De beste driver for seg selv.

Spør venner og kjente i byen der du bor hvilken tannlege de bruker og hvordan de synes denne tannlegen er.

mil1365380270
Skrevet

Så dumt av de! Nå mistet de en pasient de kunne fått et godt forholdt til, og tjent masse penger på.

Det er vel flere tannleger? Det er du som har makten, du kan velge hvem du vil gå hos.

Så ikke gå til den timen, da vel? Du må sikkert betale for at du ikke avbestilte før nå, men og så? Ring og si hvorfor du ikke kan komme. Kanskje får du et annet inntrykk av de på telefonen nå, og møter opp for å gi det et forsøk? Du kan jo gå når du vil. Eller du tar kontakt med en annen tannlege.

Hva om du går på besøk til tannlegene og snakker med de før du evt. bestiller time? Hjelper du?

Skrevet

Du må da ikke gå til en offentlig tannlege! Offentlige tannlegekontor har nyutdannede tannleger og assistenter som ikke aner hvordan de skal takle folk. De blir der til de får praksis nok til å åpne egen praksis. Offentlig ansatt tannlege = dårlig betalt, får bare de som MÅ jobbe der. Privatpraktiserende tannlege = vanvittig godt betalt. De beste driver for seg selv.

Spør venner og kjente i byen der du bor hvilken tannlege de bruker og hvordan de synes denne tannlegen er.

Han er den eneste ene med lystgassbehandling her i byen... og siden medisinering ikke funker på meg så er det enten han eller sykehuset!

Jeg satser nå på full narkose jeg!

Skrevet

Jeg har funnet verdens deiligste tannlege! Hun er rolig og humoristisk og hyggelig! Hun står også på lista over de rimeligste tannlegene i byen! (Oslo)

Jeg har tannlegeskrekk, men hennes ro og vissheten om at hun bedøver skikkelig - med en sprøyte - ferdig med det - har gjort at jeg nå til og med har overskudd til å ligge i stolen og lytte til radioen i hjørnet!

Assistentene på stedet bryr jeg meg ikke så mye om - det er hennes håndtverk som er viktigst for meg, og at jeg har tillit til henne!

Men en annen ting er jo at jeg er fattig som ei kirkerotte nå, for alle de hullene og kronene som måtte til etter mange år uten tannlege...huttetu!

Skrevet

Så dumt av de! Nå mistet de en pasient de kunne fått et godt forholdt til, og tjent masse penger på.

Det er vel flere tannleger? Det er du som har makten, du kan velge hvem du vil gå hos.

Så ikke gå til den timen, da vel? Du må sikkert betale for at du ikke avbestilte før nå, men og så? Ring og si hvorfor du ikke kan komme. Kanskje får du et annet inntrykk av de på telefonen nå, og møter opp for å gi det et forsøk? Du kan jo gå når du vil. Eller du tar kontakt med en annen tannlege.

Hva om du går på besøk til tannlegene og snakker med de før du evt. bestiller time? Hjelper du?

Nå er han en av de få som driver med dette, utenom de private svindyre klinikkene, det her jeg ikke råd til med mine 6000 i månden...

Går jeg til offentlig kan jeg få igjen litt med helsefondet på skolen....

Så nå har jeg bestillt meg legetime, og skal søke om å få bli behandlet på sykehuset!

skorpionfisken
Skrevet

Han er den eneste ene med lystgassbehandling her i byen... og siden medisinering ikke funker på meg så er det enten han eller sykehuset!

Jeg satser nå på full narkose jeg!

Min mor hadde fullstendig tannlegeskrekk, og tanngarden hennes så deretter ut også.

Hun gikk til slutt i ren nød til en tannlege i byen. Hun hadde så vondt, men ville ikke slippe noen til i munnen sin. Hun ville ha smertestillende, ikke behandling.

Han brukte mange timer på å slippe til ordentlig. Han brukte en time på å ta røntgen. Neste time fikk han vise henne røntgenbildene, og avtale hvilken tann det hastet mest med, men han kom ikke inn i munnen på henne. Timen deretter fikk han se inni munnen på henne. Og timen deretter fikk han pusse der inne. Tror hun hadde 10 timer før borret kom fram. Hun gikk til behandling i over ett år.

Nå er tannlegeskrekken hennes borte, bare hun får bruke den tannlegen (hun har flytta til en annen by, men reiser til den gamle byen for å gå til tannlegen). Han er snart pensjonist, og hun gruer veldig til han slutter.

Skrevet

Kjære Mistera.

Glem timen i dag du, som du har tenkt...og når du har roet deg ned så ringer du kontoret og ber om å få snakke med tannlegen.

Fortell hvordan du har blitt behandlet hos ham, sekretæren fortjener en skrape.

Blir så sint av å lese slikt og å se den forferdelige kundebehandlingen det også er ute nå for tiden.

Det finnes ikke service omtrent noe sted nå. Og det er horvelig mye udregelige folk i telefoner og bak disker.

Hvordan jeg hadde tatt deg imot om jeg var assistenten ?

På samme måte som jeg tar imot pasientene på legekontoret...med ro, humor, varme og omtenksomhet...være seg de er redde eller ei.

I slike yrker spesiellt så er det enormt viktig å gi masse av seg selv, og å kunne utvise varme og trygghet...desverre er det ikke alle som passer i disse stillingene som også på andre steder/i andre yrker.

Om du ikke føler deg godt ivaretatt etter å ha klaget så bytter du tannlege. Vet det ikke er helt lett å finne de som bruker lystgass ol. men prøv.

Lykke til Mistera.

Takk... kan ikke du bare skifte jobb da? de dagene jeg skal til tannlegen;)

Jeg skal snakke med sosialtenesten på skolen å høre om hva jeg skal gjøre... de må vel også vite om en annen tannlege forhåpentligvis:)

mil1365380270
Skrevet

Nå er han en av de få som driver med dette, utenom de private svindyre klinikkene, det her jeg ikke råd til med mine 6000 i månden...

Så nå har jeg bestillt meg legetime, og skal søke om å få bli behandlet på sykehuset!

Flink pike, raskt ekspedert :-)

Du kan ønske deg tannlege-donasjoner i jule- og bursdagpresang? ;-)

Skrevet

Ett spørsmål bare.

Kan man gå til legen for å bli henvist til tannbehandling med narkose ved et sykehus?

Jeg har store problemer med å få datteren min til tannlege.Hun har forferdelig tannlegeskrekk.Spurte på tannklinikken om de kunne ordne med en henvisning til sykehus,men det kunne de ikke.Ringte da legen og han sa at det kunne ikke han heller.

*meget frustrert nå*

Dattern min har flere jeksler som holder på å råtne,men vi får ingen hjelp.

Skrevet

Huff, for en pyton opplevelse!

Jeg har hatt tannlegeskrekk i mange år, men en dyktig tannlege som også har flinke assistenter, greide å kurere meg. Han fortalte at han ved enkelte tilfeller har starta ute på fortauet fordi pasienten ikke klarte å komme inn på venterommet en gang.

Skrevet

Takk... kan ikke du bare skifte jobb da? de dagene jeg skal til tannlegen;)

Jeg skal snakke med sosialtenesten på skolen å høre om hva jeg skal gjøre... de må vel også vite om en annen tannlege forhåpentligvis:)

He he...takk skal du ha ;)

Har tenkt på jobb som tannlegeassistent ja, men da får jeg ikke brukt alt jeg har lært se :(

Uansett, å jobbe med mennesker er gøy, og å se hva litt varme og et smil kan gjøre med en pasient varmer langt inn i sjela.

Lykke til.

Glefs i fra deg iallfall og titt etter en ny tannlege.

:)

Skrevet

Flink pike, raskt ekspedert :-)

Du kan ønske deg tannlege-donasjoner i jule- og bursdagpresang? ;-)

Jeg her jo bursdag snart da:)

Så jeg ser for meg gaver i form av tannbehandling... og det er jo absolutt ikke å forakte, da det er så sviin dyrt!

Skrevet

Ett spørsmål bare.

Kan man gå til legen for å bli henvist til tannbehandling med narkose ved et sykehus?

Jeg har store problemer med å få datteren min til tannlege.Hun har forferdelig tannlegeskrekk.Spurte på tannklinikken om de kunne ordne med en henvisning til sykehus,men det kunne de ikke.Ringte da legen og han sa at det kunne ikke han heller.

*meget frustrert nå*

Dattern min har flere jeksler som holder på å råtne,men vi får ingen hjelp.

Jeg tror da det... men er ikke sikker, men uansett så må en eller annen hjelpe oss, ikke sant?

Jeg skal ta kontakt med sosialtejenesten på skolen (de er bedre og "snillere" enn de vanlige sosialtjenestene og forhøre meg... noen råd må de da ha... så kan jeg gi rapport tilbake:)

Skrevet

Jeg tror da det... men er ikke sikker, men uansett så må en eller annen hjelpe oss, ikke sant?

Jeg skal ta kontakt med sosialtejenesten på skolen (de er bedre og "snillere" enn de vanlige sosialtjenestene og forhøre meg... noen råd må de da ha... så kan jeg gi rapport tilbake:)

Får håpe du finner ut av det da.Takk for at du vil hjelpe:o)

mil1365380270
Skrevet

Jeg her jo bursdag snart da:)

Så jeg ser for meg gaver i form av tannbehandling... og det er jo absolutt ikke å forakte, da det er så sviin dyrt!

Og tror du ikke du blir mer ovenpå og sikker i situasjonen, hvis du føler at du har makten, makten til å velge bort de du ikke vil bli behandlet av?

Skrevet

Og tror du ikke du blir mer ovenpå og sikker i situasjonen, hvis du føler at du har makten, makten til å velge bort de du ikke vil bli behandlet av?

Veeel nå er jeg ikke noe makthungri person;) men det føles bedre... når man kan be sånne uvitende personer om å drite å dra for å si det mildt:)

Men nå mp jeg stikke til legen og på sosialhjelpen....

Takk for alle råd:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...