pus Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 skal flytte inn til meg. Jeg eier halvpart av en 2-mannsbolig. Huset har en kjeller, og X skal lage leilighet av den slik at vi kan leie ut. Jeg får ikke mer lån i banken til å fullføre prosjektet, så X skal låne pengene, men jeg betaler avdragene. MEN, det jeg trenger innspill på er : hvordan gjør vi dette når jeg/vi engang skal selge ? da tenker jeg på den jobben han har lagt i å gjøre dette, hva/hvor mye skal han ha ? Jeg tenker slik at vi tar en takst nå, før leiligheten blir laget, hele den summen er min ! Så tar vi en ny takst da leiligheten er ferdig, og deler 50/50 på det som er over den forrige taksten. Også deler vi leieinntektene ? Eller blir dette urettferdig for noen av oss ? Vil bare at det skal være rettferdig, og lønnsomt for oss begge :-) Hva synes dere ? 0 Siter
Korse1365380740 Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 kan ikke derre gå til en advokat å få satt opp en avtal som begge 2 er fornøgd med? da slepper derre krangling og styr vist en flytter ut eller derre selger leiligheta. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 X låner pengene, men du betaler avdragene sier du. Da er det egentlig du som betaler lånet og du som betaler verdiøkningen av huset. Om dere skal dele 50% hver av verdiøkningen en slik leilighet vil gi, så må dere betale 50% av lånet hver og gjøre 50% av arbeidet med å bygge leiligheten begge to. Om han gjør mesteparten av arbeidet, så kan dere regne arbeidspenger av det han gjør og legge det inn som hans andel i verdiøkningen. Om det utgjør 50% kan dere jo regne på. En timespris på 300 kr er ikke unormalt å regne her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.