Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal flytte inn til meg. Jeg eier halvpart av en 2-mannsbolig. Huset har en kjeller, og X skal lage leilighet av den slik at vi kan leie ut. Jeg får ikke mer lån i banken til å fullføre prosjektet, så X skal låne pengene, men jeg betaler avdragene.

MEN, det jeg trenger innspill på er : hvordan gjør vi dette når jeg/vi engang skal selge ? da tenker jeg på den jobben han har lagt i å gjøre dette, hva/hvor mye skal han ha ? Jeg tenker slik at vi tar en takst nå, før leiligheten blir laget, hele den summen er min ! Så tar vi en ny takst da leiligheten er ferdig, og deler 50/50 på det som er over den forrige taksten. Også deler vi leieinntektene ?

Eller blir dette urettferdig for noen av oss ?

Vil bare at det skal være rettferdig, og lønnsomt for oss begge :-)

Hva synes dere ?

Korse1365380740
Skrevet

kan ikke derre gå til en advokat å få satt opp en avtal som begge 2 er fornøgd med?

da slepper derre krangling og styr vist en flytter ut eller derre selger leiligheta.

skorpionfisken
Skrevet

X låner pengene, men du betaler avdragene sier du.

Da er det egentlig du som betaler lånet og du som betaler verdiøkningen av huset. Om dere skal dele 50% hver av verdiøkningen en slik leilighet vil gi, så må dere betale 50% av lånet hver og gjøre 50% av arbeidet med å bygge leiligheten begge to.

Om han gjør mesteparten av arbeidet, så kan dere regne arbeidspenger av det han gjør og legge det inn som hans andel i verdiøkningen. Om det utgjør 50% kan dere jo regne på. En timespris på 300 kr er ikke unormalt å regne her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...