Gå til innhold

I går kjøpte jeg meg hus :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Iznowgood_the_real
Skrevet

Først så sier jeg takk til alle som krysset fingrene. Jeg liker å tro at å krysse fingrene kan hjelpe ;-)

Nå er det mange ting jeg trenger til huset, men jeg er i sånn lykkerus over å endelig ha fått mitt eget hjem at jeg ikke kommer på hva jeg må kjøpe inn. Skal sette opp et budsjett og lurer på om noen kan gi tips om hva som trengs til huset?

Gjest Pricilla
Skrevet

Møbler har du eller?

Nye gardiner trenger du sikker.. Og gardinstenger. Må alltid kjøpe det nytt når vi har flyttet i hvert fall..

Tepper? baderomsmøbler/utstyr?

For å ikke få rotehus med det samme, burde du ta en titt på IKEAs sider for å finne tips til smart oppbevaring.. Vi har kjøpt kasser med lokk som vi har på hemsen. Er SÅ ryddig og enkelt. Før fant vi ikke noe + at det var en skokk med hybelkaniner der..

Bilder trenger du også kanskje?

Sittegruppe utenom salongen?

Seksjon? CD-stativ? Flere/større garderobeskap?

Gratulerer så mye med nytt hus! ; )

Skrevet

Gratulere så mye Iznowgood_the house owner :)

Er jo ikke så lett når en ikke vet hva du har fra før...

Tenker du på maskiner og/eller diverse småting,matvarer, rengj.midler osv ?

Vær forsiktig med hva du svarer...lista kan bli lang som et vondt år...*ler*

:)

Gjest noen ting
Skrevet

Gratulerer med nytt hus! Bor du alene der, eller har du barn? Du trenger nok: dørmatte, postkasse, lamper, noen nye håndklær, som Pricilla skriver gardiner/gardinstenger, gulvteppe?..

Gjest Iznowgood_the_real
Skrevet

Gratulerer med nytt hus! Bor du alene der, eller har du barn? Du trenger nok: dørmatte, postkasse, lamper, noen nye håndklær, som Pricilla skriver gardiner/gardinstenger, gulvteppe?..

Takk for tips. Jeg blir eneste menneske i huset :-) sammen med hund og kanskje katt.

Gjest Iznowgood_the_real
Skrevet

Gratulere så mye Iznowgood_the house owner :)

Er jo ikke så lett når en ikke vet hva du har fra før...

Tenker du på maskiner og/eller diverse småting,matvarer, rengj.midler osv ?

Vær forsiktig med hva du svarer...lista kan bli lang som et vondt år...*ler*

Hei Rubia. Jeg har vel det meste, men så er det sikkert ting jeg ikke er klar over at jeg trenger før jeg skulle ha hatt dem... skjønner?

Gjest Iznowgood_the_real
Skrevet

Møbler har du eller?

Nye gardiner trenger du sikker.. Og gardinstenger. Må alltid kjøpe det nytt når vi har flyttet i hvert fall..

Tepper? baderomsmøbler/utstyr?

For å ikke få rotehus med det samme, burde du ta en titt på IKEAs sider for å finne tips til smart oppbevaring.. Vi har kjøpt kasser med lokk som vi har på hemsen. Er SÅ ryddig og enkelt. Før fant vi ikke noe + at det var en skokk med hybelkaniner der..

Bilder trenger du også kanskje?

Sittegruppe utenom salongen?

Seksjon? CD-stativ? Flere/større garderobeskap?

Gratulerer så mye med nytt hus! ; )

Oppbevaring, ja.. takk for tipset

Gjest kvitsymra
Skrevet

Få deg en liten kattunge, du! Hundene ville nok tatt godt i mot det lille nøstet!

mvh

Skrevet

Hei Rubia. Jeg har vel det meste, men så er det sikkert ting jeg ikke er klar over at jeg trenger før jeg skulle ha hatt dem... skjønner?

Lista er lang, lang, lang...og jeg kunnet - sammen med alle andre som har svart deg - remset opp en hel det.

Sett deg ned med penn og papir, og en liten feiringsvin...

så går du gjennom rom for rom...skap for skap...sted for sted...

Om du jobber systematisk slik så vil du nok få ned det meste at det som trengs tenker jeg...noe vil du uansett måtte handle over tid, når behovet dukker opp.

Eks. Kjøkkenskuffer, kjøkkenskap, matskap, kjøleskap, gulv osv.

Ser du for deg mens du tenker vil du nok ende opp med både gafler, ryer, oppvaskhåndklær osv.

Lykke til...det er jo en superkoselig "jobb".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...