Gå til innhold

Oppvaskmaskin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av de tingene jeg trives med i husarbeid er oppvasken...da står jeg i egne tanker og titter etter dyr i skogen utenfor vinduet...

meeeen...dagene er hektiske nå og oppvasken blir desverre stående altfor lenge på benken, tenkte derfor på å kjøpe meg en oppvaskmaskin.

Ser de averterer en Whirlpool nå til underkant av 3000.-kr.på Elkjøp...

Noen som har denne ?

Bråk?

Er to programmer på den, og kan ikke se at jeg skulle kunne trenge stort flere...men hvordan er det hos deg?

Maskinen blir stående på kjøkkene - selvsakt - og det er åpen løsning til spisedelen og stua...så bråk er det jeg tenker mest på.

Erfaringer dere...og gjerne fra tilsvarende maskin.

På forhånd takk.

:)

Gjest støynivå
Skrevet

Mitt hovedkriterie ville vært støy (jeg ville gitt mye for en støysvak maskin, særlig når du har åpen løsning, eller spiseplss på kjøkkenet)

Tørking (det er stor forskjell på hvaslags teksnologi som brukes i tørkeprogrammene, og det er særlig viktig hvis du har glass / bestikk som lett får merker hvis vanndråper tørker på overflaten)

Strømforbruk, vannforbruk (miljøhensyn)

Hvor rent det blir (kapasitet / filtre..)

Innredning (noen rommer veldig mye mer, og har lurere løsninger,/ mer fleksible løsninger slik at du får plass til mye / ulikt)

Hurtighet (noen bruker dobbelt så lang tid på en dårligere jobb..)

Men stort sett ville jge valgt den som gikk mest stille, da tror jeg du får en fin maskin ellers også.

mil1365380270
Skrevet

Kan ikke noe om Whirlpool.

Har en AEG, med mulighet til temp på 75 grader.

Har en drøss programmer, bruker tre, oftest to.

Den kan utsettes - har aldri brukt det.

At det står hvor lenge det er igjen av programmet er litt smart, men bare litt.

Sjekk at kurven er solid og enkel å trille ut og inn, ikke noe skrangledritt.

Sjekk om det er nok høyde til store rødvinsglass oppe. Viktig! ;-)

Den har egen funksjon for oppvarming av tallerkener - det bruker jeg veldig mye. Not!

Støysvak, sier de. Glad for at den står inntil veggen mot stua. Men du kan kjøpe isolasjonsmatter til å ha i biler, og kle med det. (Men ikke helt tett, selvfølgelig.)

Miljøvennlig er den visst, så da får jeg stole på det. ;-)

Nå kommer jeg ikke på mer, men du blir sikkert fornøyd uansett. Det er veldig fint å sitte i en stol, når man ser etter dyrene også.

Skrevet

Jeg har hatt en Whirlpool fra Ikea, med to program. Den var helt grei den, bråkte litt men vasken ble rein.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...