Gjest Ingen signatur akkurat nå, med fare for gjenkjennelse... Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Hei. Jeg solgte hesten min for en stund siden, og kjøperen har nå solgt hesten videre. I henhold til kontrakten, skulle jeg i et slikt tilfelle på forhånd kontaktes for å ha førsterett på kjøp, noe som ikke har skjedd. Kjøper har derimot avvist all mulig kontakt. NRYF mener dette er kontraktsbrudd, men har ikke mulighet til å gi juridisk bistand. Noen som vet hvor jeg kan henvende meg, evt har noen forslag? Noen som i tillegg vet hvilke rettigheter jeg har, i forhold til den nye kjøperen o.l.? Jeg kan ikke gå for nærme inn på detaljene her, men håper noen av dere likevel kan komme med råd og innspill. På forhånd TUSEN TAKK! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Spør en advokat som har spesialisert seg på avtalerett. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Hvis du er villig til å bruke noen penger på å få hevet dette kjøpet er advokater brukbare til slikt. Om det blir sak kan dere kreve saksomkostninger og det blir gratis for deg om du vinner saken. Taper du den, så risikerer du å måtte betale motpartens saksomkostninger i tilegg til dine egne. Men hvis kontrakten er så vanntett som du sier, og foreninga er enige så har du vel en god sak. Pussig at de ikke vil/kan gi juridisk bistand. Hørtes ut som en skral forening som ikke kan ta vare på medlemmene også i vanskelige saker. 0 Siter
Gjest Ingen signatur akkurat nå, med fare for gjenkjennelse... Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Hvem er NRYF? Norges Rytterforbund 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.