Gå til innhold

Små pakninger med pålegg

Anbefalte innlegg

Gjest flotte nyheter
Skrevet

Bruker dere av de små posjonspakningene med leverpostei, markell i tomat, syltetøy og nugatti? Jeg synes de er kjempefine å ha med matpakka, da slipper man mykt knekkebrød og mørkebrun leverpostei. Og kliss-klass.

Det er sikkert mye dyrere å kjøpe enn en vanlig stor boks, men jeg tror at vi i allefall sparer fordi det alltid blir rester igjen i boksene som kastes. F.eks. er nå engang leverpostei best når boksen er nyåpnet.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• amber sun

7

• Åsemor

7

• Lurveline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Har gjort et par ganger, men de passer ikke til mine porsjoner, så det bare irriterte meg.

Har heller en pakke pålegg liggende på jobb, så tar jeg med meg brødskiver hjemmefra og smører på jobb rett før vi skal spise.

Skrevet

En ting er at prisen blir vanvittig mye høyere. Noe annet er den sinnsyke bruken av emballasje.

Og i forhold til at det blir rester igjen i store pakker: Det er sjelden at påleggsmengden i de små boksene "går opp" i forhold til brødskivene også, synes jeg. Og da blir det jo restepålegg uansett.

Jeg gidder ikke å bruke småpakningene.

Skrevet

En ting er at prisen blir vanvittig mye høyere. Noe annet er den sinnsyke bruken av emballasje.

Og i forhold til at det blir rester igjen i store pakker: Det er sjelden at påleggsmengden i de små boksene "går opp" i forhold til brødskivene også, synes jeg. Og da blir det jo restepålegg uansett.

Skrevet

;o(

Skrevet

Uff, de små pakningene minner meg bare om sykehuset og jeg mister matlysten med en gang.

Gjest papirtiger
Skrevet

Kjøper bare makrell i tomat til kjæresten. Han spiser brødmat så sjeldent. Så vi bruker faktisk mindre embalasje ved å kjøpe små pakninger :)

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Forsøker å tenke litt miljø når jeg handler, og det blir litt av et unødig søppelberg av de pakningene. Kjøper heller en litt større pakke av pålegg og har færre sorter. Da rekker jeg ikke å bli lei.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Bruker de små pakningene med makrell i tomat. For det første så kaster vi som oftest over halvparten om vi kjøper en stor boks, og for det andre passer en liten pakning akkurat nista til Storebror. Så da har vi valget mellom å sløse med mat eller emballasje. :-D

Selv kan jeg ikke fordra makrell i tomat og er glad for at det nå er kjemisk fritt for stinkende, åpne bokser i kjøleskapet.

Gjest papirtiger
Skrevet

Bruker de små pakningene med makrell i tomat. For det første så kaster vi som oftest over halvparten om vi kjøper en stor boks, og for det andre passer en liten pakning akkurat nista til Storebror. Så da har vi valget mellom å sløse med mat eller emballasje. :-D

Selv kan jeg ikke fordra makrell i tomat og er glad for at det nå er kjemisk fritt for stinkende, åpne bokser i kjøleskapet.

Så enig så enig..

Men du kaster jo faktisk mindre embalasje, fordi engangsboksene er mye mindre.

Skrevet

Jeg kommer til å bruke leverposteipakningene når jeg finner ut hvem som selger dem. ;)

Kjøper alltid den vanlige minste, men vi rekker sjelden å spise opp hele før den må kastes. Har den i to dager, så smaker den ikke godt lenger.,

Leverpostei smaker bare godt når den er nyåpnet, og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager? (det er bare Ingrid og jeg som liker bokseleverposteien...)

Så jeg håper jeg finner småpakingene, og kommer til å kjøpe med meg et ras av dem ;)

Skrevet

De har jeg ikke sett?

Bortsett fra på hoteller, kaféer, kantiner osv.

Skrevet

Jeg kommer til å bruke leverposteipakningene når jeg finner ut hvem som selger dem. ;)

Kjøper alltid den vanlige minste, men vi rekker sjelden å spise opp hele før den må kastes. Har den i to dager, så smaker den ikke godt lenger.,

Leverpostei smaker bare godt når den er nyåpnet, og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager? (det er bare Ingrid og jeg som liker bokseleverposteien...)

Så jeg håper jeg finner småpakingene, og kommer til å kjøpe med meg et ras av dem ;)

Er det ikke smartere å lete etetr en butikk du kan få kjøpt leverpostei i løs vekt framfor metallbokser? Løsvektvarer pakkes vanligvis i papir og cellofan som brytes ned mye lettere enn metall.

Skrevet

De har dem på Meny!

Skrevet

"og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager?"

Jeg har:o)

Spiser det samme på brødskiva hver dag inntil jeg blir lei av det,da bytter jeg det ut med noe annet som jeg spiser frem til jeg blir lei av dèt igjen.

Interessant opplysning,ikke sant?;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så enig så enig..

Men du kaster jo faktisk mindre embalasje, fordi engangsboksene er mye mindre.

Så er ikke akkurat de der metallboksene så veldig miljøvennlige, heller. Og som deg tror ikke jeg heller det blir så veldig mye mer emballasje av småpakningene.

Skrevet

"og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager?"

Spiser det samme på brødskiva hver dag inntil jeg blir lei av det,da bytter jeg det ut med noe annet som jeg spiser frem til jeg blir lei av dèt igjen.

Jeg har det på samme måten.

Nå har jeg spist leverpostei på brødskiva til hvert brødmåltid i en drøy uke. Med agurk og pepper på - nammenam!

*skriver meg på lista over interessante opplysninger*

Skrevet

Sånn gjør jeg og. Det er kun ved helt spesielle anledninger jeg spiser mer enn et pålegg til et måltid, og i kjøleskapet vårt har vi kun to pålegg. Ett til meg, ett til sambo.

Skrevet

Jeg har det på samme måten.

Nå har jeg spist leverpostei på brødskiva til hvert brødmåltid i en drøy uke. Med agurk og pepper på - nammenam!

*skriver meg på lista over interessante opplysninger*

Pepper??

Nei nei,majones må det være;o)

Skrevet

Sånn gjør jeg og. Det er kun ved helt spesielle anledninger jeg spiser mer enn et pålegg til et måltid, og i kjøleskapet vårt har vi kun to pålegg. Ett til meg, ett til sambo.

Og om ett års tid så har dere 3 sorter?;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...