Gå til innhold

Små pakninger med pålegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pepper??

Nei nei,majones må det være;o)

Jada, majones er utsøkt snadder på blant annet leverpostei.

Men jeg begrenser denslags utskeielser til spesielle anledninger, da jeg er på sporet av min tapte livvidde for tiden. ;o)

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• amber sun

7

• Åsemor

7

• Lurveline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager?"

Jeg har:o)

Spiser det samme på brødskiva hver dag inntil jeg blir lei av det,da bytter jeg det ut med noe annet som jeg spiser frem til jeg blir lei av dèt igjen.

Interessant opplysning,ikke sant?;o)

Akkurat nå spiser jeg bare tomatost til pålegg :o)

Skrevet

Akkurat nå spiser jeg bare tomatost til pålegg :o)

Tomatost? Er det smøreost, eller sånn skivet ost med krydder?

Skrevet

Tomatost? Er det smøreost, eller sånn skivet ost med krydder?

Sånn skivet fra Tine.

Kan ikke kjøpe et helt ostestykke for da mauler jeg det opp :o)

Skrevet

Og om ett års tid så har dere 3 sorter?;o)

Nei, han får pinadø spise det samme som meg...

;)

Blir vel kanskje litt fler.

Skrevet

"og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager?"

Jeg har:o)

Spiser det samme på brødskiva hver dag inntil jeg blir lei av det,da bytter jeg det ut med noe annet som jeg spiser frem til jeg blir lei av dèt igjen.

Interessant opplysning,ikke sant?;o)

"Spiser det samme på brødskiva hver dag inntil jeg blir lei av det,da bytter jeg det ut med noe annet som jeg spiser frem til jeg blir lei av dèt igjen."

Det gjør søsteren min også. Skjønner ikke helt det der, jeg.

Noen ganger spiser jeg to brødskiver med samme pålegg til samme måltid, men utover det pleier jeg å variere nokså mye.

;)

Bra det fins både små og store bokser, da.

Skrevet

Sånn gjør jeg og. Det er kun ved helt spesielle anledninger jeg spiser mer enn et pålegg til et måltid, og i kjøleskapet vårt har vi kun to pålegg. Ett til meg, ett til sambo.

Bare to sorter pålegg?

*går ut og teller i vårt kjøleskap...*

9-10 forskjellige pålegg. Og sånn er det til vanlig, altså.

Er det ikke kjedelig å bare spise det samme, da?

Skrevet

Er det ikke smartere å lete etetr en butikk du kan få kjøpt leverpostei i løs vekt framfor metallbokser? Løsvektvarer pakkes vanligvis i papir og cellofan som brytes ned mye lettere enn metall.

Leverpostei i løs vekt har ikke samme smak som bokseleverpostei.

Mannen i huset ville nok blitt kjempeglad for løsvektspostei. Jeg og 5åringen er fortsatt mest glad i bokseposteien (nyåpnet, altså.)

Skrevet

De har dem på Meny!

Imorgen går turen til Meny.

;)

Skrevet

Bare to sorter pålegg?

Tja... Nå har jeg bare lyst på saltpølse, ingenting annet frister. Men plutselig en dag får jeg lyst på leverpostei istedet, så da kjøper jeg to bokser av det og kaster resten av saltpølsa, for den kommer jeg ikke til å få lyst på igjen på flere uker.

Skrevet

Et lite tips: når du åpner en hermetisk leverposteiboks, så kan du hvelve posteien over i en egnet Tupperware/evt ha posteien på et fat med plastfolie over. Da holder den seg bedre. Åpnet påleggi blikkbokser lukter pyton :(

Skrevet

Bruker de små pakningene med makrell i tomat. For det første så kaster vi som oftest over halvparten om vi kjøper en stor boks, og for det andre passer en liten pakning akkurat nista til Storebror. Så da har vi valget mellom å sløse med mat eller emballasje. :-D

Selv kan jeg ikke fordra makrell i tomat og er glad for at det nå er kjemisk fritt for stinkende, åpne bokser i kjøleskapet.

Nå kommer makrell i tomat på tube :-)

Små runde bokser med makrell i tomat har jeg brukt til nå, en boks holder ca til 2 brødskiver.

Skrevet

Tja... Nå har jeg bare lyst på saltpølse, ingenting annet frister. Men plutselig en dag får jeg lyst på leverpostei istedet, så da kjøper jeg to bokser av det og kaster resten av saltpølsa, for den kommer jeg ikke til å få lyst på igjen på flere uker.

Nåja, du er jo unnskyldt, da, i hormonstormen ;)

Men sånn til vanlig bruker dere vel litt flere typer.? eller?

Tror mannnen her hadde tørna om kjøleskapet bydde på færre enn 4-5 varianter, ihvertfall. I tillegg til sånn ekstragreier som sennep, majones, sild og rugbrød som han er helt avhengig av...

he he

Skrevet

Nåja, du er jo unnskyldt, da, i hormonstormen ;)

Men sånn til vanlig bruker dere vel litt flere typer.? eller?

Tror mannnen her hadde tørna om kjøleskapet bydde på færre enn 4-5 varianter, ihvertfall. I tillegg til sånn ekstragreier som sennep, majones, sild og rugbrød som han er helt avhengig av...

he he

Nei, har vært sånn hele livet jeg.

Skrevet

Bare to sorter pålegg?

Det blir bare bedre og bedre for hver skive ;o)

Skrevet

Nå kommer makrell i tomat på tube :-)

Små runde bokser med makrell i tomat har jeg brukt til nå, en boks holder ca til 2 brødskiver.

På tube? Det blir jo helt feil.

Uansett smaker det godt med rå løk og majonese

Skrevet

På tube? Det blir jo helt feil.

Uansett smaker det godt med rå løk og majonese

Tube er in.

Syltetøy, sjokoladepålegg, nå også fisk.

I sverige har de honning og sirup på tube også.

Kjekt.

Skrevet

Tube er in.

Syltetøy, sjokoladepålegg, nå også fisk.

I sverige har de honning og sirup på tube også.

Kjekt.

Jeg synes tuber er veldig praktisk men noe blir jo uvant da. Tomatpure på tube har jeg ikke kjøpt enda....

Skrevet

Jeg synes tuber er veldig praktisk men noe blir jo uvant da. Tomatpure på tube har jeg ikke kjøpt enda....

Mistenker at den smaker litt anderledes.

Men det er mest fordi det står at den er krydret (?) og fordi det er et annet merke enn jeg er vant til.

jeg er VELDIG kresen på tomatpure. Dvs mange merker, men skal ikke være noe tull.

Skrevet

Mistenker at den smaker litt anderledes.

Men det er mest fordi det står at den er krydret (?) og fordi det er et annet merke enn jeg er vant til.

jeg er VELDIG kresen på tomatpure. Dvs mange merker, men skal ikke være noe tull.

Jeg liker best den store boksen jeg får kjøpt på tyrkeren. Etter jeg har åpnet den, har jeg resten i en plastpose, presser den flat og fryser den ned. Så kan jeg brekke biter av den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...