Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Jeg liker best den store boksen jeg får kjøpt på tyrkeren. Etter jeg har åpnet den, har jeg resten i en plastpose, presser den flat og fryser den ned. Så kan jeg brekke biter av den. det var genialt! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 "og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager?" Jeg har:o) Spiser det samme på brødskiva hver dag inntil jeg blir lei av det,da bytter jeg det ut med noe annet som jeg spiser frem til jeg blir lei av dèt igjen. Interessant opplysning,ikke sant?;o) Akkurat sånn er jeg også! Det skjer aldri at jeg bytter mellom to pålegg i samme måltid... For tiden går det i leverpostei eller fenalår. Jeg har liksom aldri skjønt at det går an å ha to ulike pålegg i matpakka på jobben f.eks. :-/ 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Sånn skivet fra Tine. Kan ikke kjøpe et helt ostestykke for da mauler jeg det opp ) Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg? Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg... 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg? Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg... Telemarkinger sier det også. Jeg, finnmarking, hadde aldri hørt om det før. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg? Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg... Faren min og tanta mi er fra tjukkeste Oslo, Grünerløkka, og de sier da maule. Jeg trodde det var et vanlig ord jeg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Leverpostei i løs vekt har ikke samme smak som bokseleverpostei. Mannen i huset ville nok blitt kjempeglad for løsvektspostei. Jeg og 5åringen er fortsatt mest glad i bokseposteien (nyåpnet, altså.) - og det må være Stabburet sin! Her går det i "jenteleverposteien", for den med bilde av gutt på smaker ikke like godt (iflg min fireårige prinsesse).. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg? Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg... er det lenge siden du traff ham da? Kjent ord i Oslo, det, iallfall siste 10 åra 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Faren min og tanta mi er fra tjukkeste Oslo, Grünerløkka, og de sier da maule. Jeg trodde det var et vanlig ord jeg. Okei, da vet jeg det også ) Mannen min er fra Nesodden han - og der bruker de det visst ikke... Når jeg ville ha et synonym til "maule", fant han på "gomle" - men det er da ikke det samme! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 er det lenge siden du traff ham da? Kjent ord i Oslo, det, iallfall siste 10 åra Litt mer enn 10 år siden, ja... Dessuten er han døv, så kanskje han rett og slett ikke hadde fått med seg det talespråksordet ;o) 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Okei, da vet jeg det også ) Mannen min er fra Nesodden han - og der bruker de det visst ikke... Når jeg ville ha et synonym til "maule", fant han på "gomle" - men det er da ikke det samme! nei, gomle er mye mer beskjedent. Har ikkeno med maule å gjøre 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg? Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg... Ordet maule brukes av trøndere også 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 nei, gomle er mye mer beskjedent. Har ikkeno med maule å gjøre kanskje 'stappe i seg + gomle' = maule? 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Okei, da vet jeg det også ) Mannen min er fra Nesodden han - og der bruker de det visst ikke... Når jeg ville ha et synonym til "maule", fant han på "gomle" - men det er da ikke det samme! Nei, det er noe helt annet ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Nei, det er noe helt annet ) Jeg bruker ordet maule om å spise noe bart. Altså alene. Mauler jeg gulost spiser jeg gulost uten brød eller knekkebrød, men bare gulosten. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Ordet maule brukes av trøndere også Jepp, det visste jeg faktisk for bestevenninna mi er trønder! 0 Siter
amber sun Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 - og det må være Stabburet sin! Her går det i "jenteleverposteien", for den med bilde av gutt på smaker ikke like godt (iflg min fireårige prinsesse).. Her også. Det er jenteleverposteien som duger. Gutteleverposteien _kan_ spises, under tvil, hvis det ikke finnes jenteleverpostei å oppdrive etterat vi har lett gjennom hele esken med bokser i butikken. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 nei, gomle er mye mer beskjedent. Har ikkeno med maule å gjøre Enig! 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Jeg bruker ordet maule om å spise noe bart. Altså alene. Mauler jeg gulost spiser jeg gulost uten brød eller knekkebrød, men bare gulosten. Jeg bruker det også om å spise pålegg bart. Sånn vi gjør 1.juledag eller når vi "stjeler" pålegg i kjøleskapet. 0 Siter
Gemini Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg? Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg... Jeg er fra østlandet, nærmere bestemt Akershus. Og jeg mauler, eller skal jeg si "mævvler" ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.