Gå til innhold

Små pakninger med pålegg

Anbefalte innlegg

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Jeg liker best den store boksen jeg får kjøpt på tyrkeren. Etter jeg har åpnet den, har jeg resten i en plastpose, presser den flat og fryser den ned. Så kan jeg brekke biter av den.

det var genialt! :)

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• amber sun

7

• Åsemor

7

• Lurveline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager?"

Jeg har:o)

Spiser det samme på brødskiva hver dag inntil jeg blir lei av det,da bytter jeg det ut med noe annet som jeg spiser frem til jeg blir lei av dèt igjen.

Interessant opplysning,ikke sant?;o)

Akkurat sånn er jeg også!

Det skjer aldri at jeg bytter mellom to pålegg i samme måltid... For tiden går det i leverpostei eller fenalår.

Jeg har liksom aldri skjønt at det går an å ha to ulike pålegg i matpakka på jobben f.eks. :-/

Skrevet

Sånn skivet fra Tine.

Kan ikke kjøpe et helt ostestykke for da mauler jeg det opp :o)

Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg?

Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg...

Gjest papirtiger
Skrevet

Telemarkinger sier det også. Jeg, finnmarking, hadde aldri hørt om det før.

Skrevet

Faren min og tanta mi er fra tjukkeste Oslo, Grünerløkka, og de sier da maule. Jeg trodde det var et vanlig ord jeg.

Skrevet

Leverpostei i løs vekt har ikke samme smak som bokseleverpostei.

Mannen i huset ville nok blitt kjempeglad for løsvektspostei. Jeg og 5åringen er fortsatt mest glad i bokseposteien (nyåpnet, altså.)

- og det må være Stabburet sin! Her går det i "jenteleverposteien", for den med bilde av gutt på smaker ikke like godt (iflg min fireårige prinsesse)..

Skrevet

er det lenge siden du traff ham da? Kjent ord i Oslo, det, iallfall siste 10 åra

Skrevet

Faren min og tanta mi er fra tjukkeste Oslo, Grünerløkka, og de sier da maule. Jeg trodde det var et vanlig ord jeg.

Okei, da vet jeg det også :o)

Mannen min er fra Nesodden han - og der bruker de det visst ikke... Når jeg ville ha et synonym til "maule", fant han på "gomle" - men det er da ikke det samme!

Skrevet

er det lenge siden du traff ham da? Kjent ord i Oslo, det, iallfall siste 10 åra

Litt mer enn 10 år siden, ja... Dessuten er han døv, så kanskje han rett og slett ikke hadde fått med seg det talespråksordet ;o)

Skrevet

Mannen min er fra Nesodden han - og der bruker de det visst ikke... Når jeg ville ha et synonym til "maule", fant han på "gomle" - men det er da ikke det samme!

nei, gomle er mye mer beskjedent. Har ikkeno med maule å gjøre

Skrevet

Ordet maule brukes av trøndere også

Skrevet

kanskje 'stappe i seg + gomle' = maule?

Skrevet

Nei, det er noe helt annet :o)

Skrevet

Nei, det er noe helt annet :o)

Jeg bruker ordet maule om å spise noe bart. Altså alene. Mauler jeg gulost spiser jeg gulost uten brød eller knekkebrød, men bare gulosten.

Skrevet

Ordet maule brukes av trøndere også

Jepp, det visste jeg faktisk for bestevenninna mi er trønder!

Skrevet

- og det må være Stabburet sin! Her går det i "jenteleverposteien", for den med bilde av gutt på smaker ikke like godt (iflg min fireårige prinsesse)..

Her også. Det er jenteleverposteien som duger.

Gutteleverposteien _kan_ spises, under tvil, hvis det ikke finnes jenteleverpostei å oppdrive etterat vi har lett gjennom hele esken med bokser i butikken. ;)

Skrevet

Enig!

Skrevet

Jeg bruker ordet maule om å spise noe bart. Altså alene. Mauler jeg gulost spiser jeg gulost uten brød eller knekkebrød, men bare gulosten.

Jeg bruker det også om å spise pålegg bart. Sånn vi gjør 1.juledag eller når vi "stjeler" pålegg i kjøleskapet.

Skrevet

Jeg er fra østlandet, nærmere bestemt Akershus. Og jeg mauler, eller skal jeg si "mævvler" ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...