Gå til innhold

Små pakninger med pålegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, han får pinadø spise det samme som meg...

;)

Blir vel kanskje litt fler.

han? :-)

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• amber sun

7

• Åsemor

7

• Lurveline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

er det lenge siden du traff ham da? Kjent ord i Oslo, det, iallfall siste 10 åra

Faren min er 80 år og sier det. Kanskje det er et østkantuttrykk. Du vet, dårlig råd og det å spise pålegget var bare til fest.

Skrevet

Jeg er fra østlandet, nærmere bestemt Akershus. Og jeg mauler, eller skal jeg si "mævvler" ;-)

Hehe - ser det på trykk og det så fælt ut, er ikke helt sånn jeg sier det da, så mauler er vel en riktigere stavemåte ja...

Dessuten er maule faktisk et oppslagsord, både i bokmåls- og nynorsk-ordboken!

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=maule&begge=S%F8k+i+begge+ordb%F8kene&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j

Skrevet

Pepper??

Nei nei,majones må det være;o)

Jeg bruker ofte tykke skiver gulost, rå løk i skiver, majones eller dressing, skinke og tomat på samme skiva. Og mye grov pepper på. Og legger sammen to og to skiver med pålegghaugen i mellom. Hvis jeg ikke bruker kniv og gaffel, må jeg gape så det knaker i kjevene.

Good practice for blow jobs.

Det gjelder å forene det nyttige med det behagelige.

Skrevet

Her også. Det er jenteleverposteien som duger.

Gutteleverposteien _kan_ spises, under tvil, hvis det ikke finnes jenteleverpostei å oppdrive etterat vi har lett gjennom hele esken med bokser i butikken. ;)

Hehehe, høres velkjent ut, ja ;o)

Skrevet

"og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager?"

Jeg har:o)

Spiser det samme på brødskiva hver dag inntil jeg blir lei av det,da bytter jeg det ut med noe annet som jeg spiser frem til jeg blir lei av dèt igjen.

Interessant opplysning,ikke sant?;o)

Det gjør jeg også :)

Skrevet

Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg?

Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg...

"Maule" sier vi i trøndelag også:o)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Faren min er 80 år og sier det. Kanskje det er et østkantuttrykk. Du vet, dårlig råd og det å spise pålegget var bare til fest.

ja kanskje. Men er han oslo-gutt, eller vokste han opp et annet sted? :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Hehe - ser det på trykk og det så fælt ut, er ikke helt sånn jeg sier det da, så mauler er vel en riktigere stavemåte ja...

Dessuten er maule faktisk et oppslagsord, både i bokmåls- og nynorsk-ordboken!

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=maule&begge=S%F8k+i+begge+ordb%F8kene&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j

*lettere sjokkert over ordboken*

Skrevet

Jeg kommer til å bruke leverposteipakningene når jeg finner ut hvem som selger dem. ;)

Kjøper alltid den vanlige minste, men vi rekker sjelden å spise opp hele før den må kastes. Har den i to dager, så smaker den ikke godt lenger.,

Leverpostei smaker bare godt når den er nyåpnet, og hvem har vel lyst til å spise kun leverpostei på hver eneste brødskive i flere dager? (det er bare Ingrid og jeg som liker bokseleverposteien...)

Så jeg håper jeg finner småpakingene, og kommer til å kjøpe med meg et ras av dem ;)

Her hos oss selger Co-Op dem.

Skrevet

Sa du "maule"? Trodde det var bare vi møringer som sa det jeg?

Mannen min er fra Oslo og han hadde aldri hørt det ordet før han traff meg...

Jeg er oppvokst på østlandet, og sier maule.

Skrevet

Jeg bruker det også om å spise pålegg bart. Sånn vi gjør 1.juledag eller når vi "stjeler" pålegg i kjøleskapet.

Jeg bruker det også om bart pålegg - og dessuten om rester. Å maule den siste kjøttkaka, for eksempel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...