Gå til innhold

forhåndsvisning-FU

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Anbefalte innlegg

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Bruker du alltid forhåndvisning for å se innlegget ditt, og ev. rette stavefeil?

Skrevet

Nei, aldri.

Eneste gangene jeg forhåndsviser er på gravid-forum, hvis jeg starter en tråd, for da har man ikke andre muligheter.

Jeg ser stort sett alltid tastefeil med en gang, hvis jeg ikke er trøtt eller ser på tv samtidig.

Men, mange ganger venter jeg litt med å sende innlegget mitt, så lar jeg være å sende det. Rett og slett fordi det er unødvendig. (Har du ikke noe hyggelig å si, så la være liksom...)

Skrevet

Bruker det i sånn ca 60 prosent av tilfellene. Litt avhengig av innleggets lengde, hvor god tid jeg har og ... humør, rett og slett.

Skrevet

Nei, jeg er som regel altfor utålmodig etter å sende avgårde.

Bare de gangene jeg lager et langt og veldig gjennomtenkt svar som må passe riktig inn på riktige steder osv, da sjekker jeg på forhåndsvisning for å se om det ble riktig. Og om det hørtes for sinna ut. Eller om det ser klønete ut eller noe.

;)

Skrevet

Nei, ikke når jeg skriver ned korte innlegg i rasende fart. Ser ofte skriveleif i ettertid.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei. Det er jo ikke akkurat sånn at noen andre enn diverse bedrevitere retter det jeg skriver her på dol, og jeg blir ikke spesielt lei meg om jeg irriterer dem fra vettet med en og annen skrivefeil.

Skrevet

Nei. Det er jo ikke akkurat sånn at noen andre enn diverse bedrevitere retter det jeg skriver her på dol, og jeg blir ikke spesielt lei meg om jeg irriterer dem fra vettet med en og annen skrivefeil.

Du kan i det minste kommaregler du da. Jeg har lært feil, jeg, så jeg skriver nesten aldri komma :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kan i det minste kommaregler du da. Jeg har lært feil, jeg, så jeg skriver nesten aldri komma :o)

Tja, jeg har ikke lagt merke til at du har noen spesielle kommafeil. Du klarte deg f.eks. godt i innlegget du nå skrev til meg.

Uansett: Vi er på internet. På et åpent diskusjonsforum. Det er vel knapt noen som gidder å bry seg med kommafeil, og/å-feil, eller at enkelte skriver dessverre med en s.

Noe annet hadde det selvsagt vært om det vi skrev skulle publiseres. Men i så fall hadde vi lest igjennom innleggene før vi postet dem.

Det eneste som irriterer meg er sms-språk. Men det irriterer meg selv på sms.

Voksne folk som skriver sms-språk burde hatt en kule.

Skrevet

Tja, jeg har ikke lagt merke til at du har noen spesielle kommafeil. Du klarte deg f.eks. godt i innlegget du nå skrev til meg.

Uansett: Vi er på internet. På et åpent diskusjonsforum. Det er vel knapt noen som gidder å bry seg med kommafeil, og/å-feil, eller at enkelte skriver dessverre med en s.

Noe annet hadde det selvsagt vært om det vi skrev skulle publiseres. Men i så fall hadde vi lest igjennom innleggene før vi postet dem.

Det eneste som irriterer meg er sms-språk. Men det irriterer meg selv på sms.

Voksne folk som skriver sms-språk burde hatt en kule.

Ingen skriver sms språk til meg. Da hadde jeg blitt skikkelig sur. Det er tåpelig.

Men komma skriver jeg bare på feelingen ;o) Jeg har lært ikke komma foran og eller men for. Men det er feil nå, ikke sant?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ingen skriver sms språk til meg. Da hadde jeg blitt skikkelig sur. Det er tåpelig.

Men komma skriver jeg bare på feelingen ;o) Jeg har lært ikke komma foran og eller men for. Men det er feil nå, ikke sant?

Men kommereglene er litt på feelingen. Det finnes jo selvsagt en del regler også der, men flere av dem baserer seg på skjønn. I hvert fall til en viss grad.

Følg feelingen. Det burde holde om feelingen ikke er helt på bærtur! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Spørsmålet ditt:

Nei. Det er ikke alltid det skal komma foran "og" og "men".

F.eks. er det ikke noe behov for komma i setningen over.

Det kommer helt an på setningen.

Skrevet

Spørsmålet ditt:

Nei. Det er ikke alltid det skal komma foran "og" og "men".

F.eks. er det ikke noe behov for komma i setningen over.

Det kommer helt an på setningen.

To hovedsetninger bundet sammen med og, eller, men og for skal ikke ha komma har jeg lært. Men du har skrevet at det skal komma foran en gang før her inne.

ShitDiddelyDo
Skrevet

To hovedsetninger bundet sammen med og, eller, men og for skal ikke ha komma har jeg lært. Men du har skrevet at det skal komma foran en gang før her inne.

Hvis jeg tidligere har skrevet at det ikke er rom for skjønn innenfor enkelte kommaregler, så må jeg enten ha blitt misforstått eller skrevet noe feil.

Skrevet

Hvis jeg tidligere har skrevet at det ikke er rom for skjønn innenfor enkelte kommaregler, så må jeg enten ha blitt misforstått eller skrevet noe feil.

Det spiller egentlig ingen rolle. Det er mye verre når jeg prøver å diskutere Bush med amerikanere på engelsk. Det er en skandale i både rettskrivning og gramatikk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det spiller egentlig ingen rolle. Det er mye verre når jeg prøver å diskutere Bush med amerikanere på engelsk. Det er en skandale i både rettskrivning og gramatikk.

Jeg må innrømme at min engelsk ikke er helt oppdatert den heller. Jeg leser det, jeg ser film med engelske undertekster, og enkelte ganger må jeg snakke noen gloser, men jeg skriver nesten aldri engelsk.

Urutinert. Burde holdt det ved like.

Skrevet

Jeg må innrømme at min engelsk ikke er helt oppdatert den heller. Jeg leser det, jeg ser film med engelske undertekster, og enkelte ganger må jeg snakke noen gloser, men jeg skriver nesten aldri engelsk.

De fleste liker ikke meningene mine der borte heller. Jeg er ikke noen kløpper til å diskutere på engelsk. Jeg høres veldig sint ut og amerikanerne synes jeg er kjempeuhøflig. LOL. Så i grunnen liker jeg bedre å diskutere Swedich Fish og lefse og lutefisk.

Skrevet

Swedish, ja

Skrevet

Nå skal jeg skolere deg litt i dette, Dorthe.

ang: og eller men for

Mellom samme type setninger, f. eks..hovedsetninger, som bindes sammen med disse jamstilte konjunksjonene,

skal det være komma.

Eks.

Eg spinner på min rokk, men han Truls gjer ingenting.

Skrevet

Nå skal jeg skolere deg litt i dette, Dorthe.

ang: og eller men for

Mellom samme type setninger, f. eks..hovedsetninger, som bindes sammen med disse jamstilte konjunksjonene,

skal det være komma.

Eks.

Eg spinner på min rokk, men han Truls gjer ingenting.

Takk.

Det er sannelig på tide at jeg lærer meg dem ;o) Kan jo ikke sitte her i årevis og drite meg ut.

Skrevet

Alltid.

Trur eg har sendt inn direkte ein gong eller deromkring.

Berre for å vere vågal og bryte mønsteret skal eg trykke "send innlegg" no.

Klar...

Ferdig...

!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...