Gå til innhold

Fibromyalgi gruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har registrert at det er ganske mange med fibromyalgi her. Jeg har nå opprettet en Yahoo gruppe for folk med fibromyalgi. Du finner den her: http://health.groups.yahoo.com/group/fibromy/

Gruppen er opprettet for å utveksle erfaringer og å oppmuntre hverandre. Man behøver ikke legediagnose for å være med.

Gjest Har fibromyalgi
Skrevet

Tror ikke det er særlig lurt med sånne sider,det blir for mye fokusering på sykdommen og det har ikke vi med fibromyalgi godt av.

Jeg har det best når jeg ikke blir minnet på den.

Skrevet

Tror ikke det er særlig lurt med sånne sider,det blir for mye fokusering på sykdommen og det har ikke vi med fibromyalgi godt av.

Dette er ikke ment som en elendighetsgruppe, men en oppmuntringsgruppe. Når vinteren og mørketida kommer så er det mange av oss som kan behøve en kraftig oppmuntring for å komme oss ut, og ikke bare sitte inne i varmen.

Men det er frivillig å bli med, og dersom du ikke syns det vil gi deg noe så er det helt opp til deg. Det er litt typisk fibro slik jeg har oppfattet det, vi kan alle ha forskjellige faktorer for hva som hjelper og for hva som motiverer.

Gjest Har fibromyalgi
Skrevet

Dette er ikke ment som en elendighetsgruppe, men en oppmuntringsgruppe. Når vinteren og mørketida kommer så er det mange av oss som kan behøve en kraftig oppmuntring for å komme oss ut, og ikke bare sitte inne i varmen.

Men det er frivillig å bli med, og dersom du ikke syns det vil gi deg noe så er det helt opp til deg. Det er litt typisk fibro slik jeg har oppfattet det, vi kan alle ha forskjellige faktorer for hva som hjelper og for hva som motiverer.

Det er fokusering uansett.

Etter anmodning fra min lege, så står jeg over ja:o)

Skrevet

Du har ikke forstått poenget. Jeg er på et sykdomsrelatert amerikansk forum og det er kjempeflott å utveksle erfaringer. Dessuten er det ganske mye hverdagsprat der også, ikke så forskjellig fra dol. Eneste er at alle feiler det samme eller har familie som har den skaden.

Det forumet er helt supert.

Gjest Har fibromyalgi
Skrevet

Du har ikke forstått poenget. Jeg er på et sykdomsrelatert amerikansk forum og det er kjempeflott å utveksle erfaringer. Dessuten er det ganske mye hverdagsprat der også, ikke så forskjellig fra dol. Eneste er at alle feiler det samme eller har familie som har den skaden.

Det forumet er helt supert.

Ved fibromyalgi blir symptomene mye verre når man fokuserer på den.Vet ikke hvordan det er med din sykdom men...

Jeg var med i et lokalt lag før men etter anmodning fra lege så meldte jeg meg ut.

Har i dag omtrent ingen smerter.

Selvfølgelig så skjønner jeg at man kan diskutere andre ting.

Skrevet

Ved fibromyalgi blir symptomene mye verre når man fokuserer på den.Vet ikke hvordan det er med din sykdom men...

Jeg var med i et lokalt lag før men etter anmodning fra lege så meldte jeg meg ut.

Blir ikke det litt for enkelt da. Hva førte til at du i det hele tatt fikk diagnosen da, du måtte vel ha smerter?

Klart man ikke skal overfokusere på sykdommen sin samme hva det er, men å treffe folk som har det samme som en selv må være alright, så ser man at man ikke er alene om "rare" symptomer.

Skrevet

Jeg pleier faktisk aldri å diskutere smerter. Derimot er det fint å høre hva som er kan være smertelindrende.

Hjelpemidler er også en fin ting å dikutere. Man får vite om ting man aldri har tenkt på.

Gjest gamlebarbie
Skrevet

Det er fokusering uansett.

Etter anmodning fra min lege, så står jeg over ja:o)

Jaja, JEG har meldt meg inn, som foreløpig nr.2..:-) Kom igjen, send en mail eller noe..;-)

Gjest Har fibromyalgi
Skrevet

Jaja, JEG har meldt meg inn, som foreløpig nr.2..:-) Kom igjen, send en mail eller noe..;-)

Så man kan ikke velge å avstå?;o)

Gjest Har fibromyalgi
Skrevet

Jeg pleier faktisk aldri å diskutere smerter. Derimot er det fint å høre hva som er kan være smertelindrende.

Hjelpemidler er også en fin ting å dikutere. Man får vite om ting man aldri har tenkt på.

Værsågod,bare meld deg inn du,jeg skal ikke nekte deg;o)

Skrevet

Værsågod,bare meld deg inn du,jeg skal ikke nekte deg;o)

Nei, jeg har vel ikke noe i den gruppa å gjøre, jeg har vel litt andre problemer enn dere ;o)

Gjest tror nå jeg da
Skrevet

Så man kan ikke velge å avstå?;o)

Himmel, det må være mer enn fibro du lider av...

Gjest Har fibromyalgi
Skrevet

Himmel, det må være mer enn fibro du lider av...

Ja vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...