Gå til innhold

Til studenter med barn, hvor mye leser dere ?

Anbefalte innlegg

Gjest ny student
Skrevet

Har nettopp begynt på studie og lurer på hvor mye andre foreldre leser (får tid). Leser dere hver dag ? Har dere noen gode råd om å stukturere seg og planlegge. Synes allerede jeg henger etter, da jeg prioriterer barna først.

Skrevet

Gikk et år på skolen nå, komprimert løp, tre år på et.

Har to barn.

Lesinga ble litt opp og ned etter hvor mye vi hadde av prøver ol. Innleveringsoppgaver ol. var jeg alltid flink med da jeg følte jeg lærte en god del av dem.

Det ble lesing utenom matlaging og eller annet husarbeid...dog må sies at husarbeidet også var så som så i den perioden.

Har meget snille og flinke barn som visste at mamma måtte lese mye et år, så de gav meg mye "fri".

Hadde en fridag til hjemmestudie i uka, den brukte jeg, samt lesing på senga på kvelden.

Hver og en er jo forskjellig på hvor godt alt sitter, hvor mye krav som er rundt en osv.

Du må prøve å finne løsninger som fungerer for deg og din familie.

Men ikke krev for mye av deg selv ang.husarbeid og skaff deg et par timer fri i ny og ne til lesing kanskje ?

Er litt trist og veldig vanskelig å ta seg inn igjen om en føler en blir hengende veldig lenge etter...

Stå på, lykke til.

:)

Skrevet

Min erfaring er at jeg var veldig strukturert på dagtid, i og med at jeg visste at jeg ikke fikk lest på ettermiddagen og i helgen. Så mens andre tok kaffepauser på flere timer, leste jeg ganske effektivt mens jeg var på skolen.

Jeg satte opp vanlig arbeidsdag (ca 40 timer i uken), og leste når jeg ikke hadde forelesning, fem dager i uken. Vi hadde en runde hvor jeg måtte forklare at min "jobb" var like viktig som min manns, at jeg ikke kunne ta fri for å ordne ting osv mer enn han kunne.

Så det er mitt råd, sett opp åtte timer hver dag som du er på skolen, og leser / har forelsesning. Da kan du ta helt fri om ettermiddagen.

Eksamensperiodene må planlegges godt, be pappaen ta med seg barna til farmor en helg, sitt sent på lesesalen noen ganger i uken osv.

Lesing hjemme innså jeg fort at det ikke var noe vits i å tro at jeg skulle få til.

Skrevet

Jeg leser litt hver kveld. Det holder hvis jeg sørger for å få med meg det meste av forelesninger.

Når småen er i seng tar jeg meg en liten pause. Sløver, glor på tv eller noe. Deretter leser jeg, uansett hvor bomba leiligheta ser ut, og hvor mye jeg bare skulle ha gjort av husarbeid og annet. Det er viktigere for meg å få gjort meg ferdig med studiene. Det meste går hvis man vil det nok. Lykke til:-)

Skrevet

Av denne tråden kan ein lære to ting:

For det fyrste bør ikkje folk som har ungar bli studentar, og for det andre bør ikkje studentar få ungar.

Skrevet

Skole er jobb, dvs jeg er på skolen fra 8 til 4 hver dag. Leser effektivt de timene. Oppgaver osv. skrives etter kl 20, for da har barna lagt seg. Jeg har gjerne forelesninger på kveldstid, og de dagene er jeg først 8 timer på lesesalen og deretter på forelesning. Barna overlever at jeg er borte en og annen kveld. Nå er jeg i innspurten på studiet og det prioriteres veldig. Derfor har jeg bla. nettopp vært en uke i en annen by for å følge forelesnnger. Barn og mann klarer seg bra uten mamma en liten stund :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...