Gå til innhold

Får man byttet BH på hennes og mauritz?

Anbefalte innlegg

Gjest Graytiyes
Skrevet

Mot kvittering selvsagt..

For man får vel ikke byttet badetøy? Men får man byttet BH?

Skrevet

Så lenge den ikke er brukt så får du selvsagt byttet den. Det gjelder også undertøy. Alt kan byttes så lenge det ikke er brukt.

Er den derimot brukt så sliter du med å få byttet den, og godt er det.

Du får (selvfølgelig) heller ikke byttet den dersom du har fjernet diverse lapper, osv.

Skrevet

Så lenge den ikke er brukt så får du selvsagt byttet den. Det gjelder også undertøy. Alt kan byttes så lenge det ikke er brukt.

Er den derimot brukt så sliter du med å få byttet den, og godt er det.

Du får (selvfølgelig) heller ikke byttet den dersom du har fjernet diverse lapper, osv.

Truser og badetøy får man ikke byttet uansett.

Skrevet

Det stemmer, og godt er det. For tenk deg noe så udelikat hvis slike plagg kunne byttes. De har jo helt sikkert vært prøvd, og så har eier funnet ut at de ikke passer. Kjøpt i en fei kanskje, eller fått den som gave, men allikevel...

BH er de vel litt mer runde med, så sant det ikke er salgsvarer.

Skrevet

Får du ikke byttet badetøy?

Hvorfor ikke? Det kan da umulig være riktig at angrefristloven ikke gjelder for badetøy?

Hva om du har fått 3 like badedrakter i bursdagsgave. Har du ikke lov til å bytte 2 av dem? Hva om du fikk størrelse S og bruker størrelse M?

Høres ikke logisk ut.

Skrevet

Hvorfor ikke? Det kan da umulig være riktig at angrefristloven ikke gjelder for badetøy?

Hva om du har fått 3 like badedrakter i bursdagsgave. Har du ikke lov til å bytte 2 av dem? Hva om du fikk størrelse S og bruker størrelse M?

Høres ikke logisk ut.

Angrefristloven gjelder da ikke varer kjøpt i butikk ?

Man har faktisk ikke rett til å bytte noen klær, medmindre det er feilvarer.

Skrevet

Helt riktig! Man har ikke karv på å få byttet noe.

En annen sak er det at mange butikker av kundevennlighet godtar at man bytter plagg, men da ikke undertøy og badetøy!

(Hei, forresten! *S*)

Skrevet

Sikker på det?

Jeg er ikke sikker, men jeg vet i hvert fall at jeg mange ganger har byttet klær, også boksere jeg har fått i bursdags/jule-gaver, og som har vært i feil størrelse.

Hvis du kjøper noe på el-kjøp og lefdal vet jeg i hvert fall at du - uansett - med loven i din hånd kan angre innen rimelig tid. Hvorfor gjelder ikke dette klær?

Skrevet

Det stemmer, og godt er det. For tenk deg noe så udelikat hvis slike plagg kunne byttes. De har jo helt sikkert vært prøvd, og så har eier funnet ut at de ikke passer. Kjøpt i en fei kanskje, eller fått den som gave, men allikevel...

BH er de vel litt mer runde med, så sant det ikke er salgsvarer.

Men angrefristloven gjelder for postordrevarer - også undertøy!

Så i prinsippet kan man altså få tilsendt undertøy som har vært hos andre potensielle kjøpere før.....

Skrevet

Sikker på det?

Jeg er ikke sikker, men jeg vet i hvert fall at jeg mange ganger har byttet klær, også boksere jeg har fått i bursdags/jule-gaver, og som har vært i feil størrelse.

Hvis du kjøper noe på el-kjøp og lefdal vet jeg i hvert fall at du - uansett - med loven i din hånd kan angre innen rimelig tid. Hvorfor gjelder ikke dette klær?

"med loven i din hånd kan angre innen rimelig tid"

Nei - dette er ikke lovbestemt. Men mange butikker har satt sine egne reler om bytterett innen et visst antall dager etc.

Skrevet

En annen sak er det at mange butikker av kundevennlighet godtar at man bytter plagg, men da ikke undertøy og badetøy!

(Hei, forresten! *S*)

Hei :-)

Du kan jo overta her - du er jurist, ikke sant ? Det er ikke jeg.

Skrevet

(Hei, forresten! *S*)

Hmmm, ok. Sjekket loven nå, og jeg tar feil.

Men jeg har aldri vært borti at jeg ikke har fått byttet et plagg, ei heller undertøy.

Det kan for øvrig være fordi jeg er gutt. For dersom jeg får størrelse S i gave av en eller annen blind tulling, så stoler butikken på at jeg ikke har vært så tjukk i hue at jeg har prøvd undertøyet før jeg bytter det.

Kvinnfolk ville ratt prøvd størrelse S selv om de visste at de til vanlig brukte M, bare sånn i forhold til at de kaaaaaaanskje hadde gått ned en størrelse.

Skrevet

Hmmm, ok. Sjekket loven nå, og jeg tar feil.

Men jeg har aldri vært borti at jeg ikke har fått byttet et plagg, ei heller undertøy.

Det kan for øvrig være fordi jeg er gutt. For dersom jeg får størrelse S i gave av en eller annen blind tulling, så stoler butikken på at jeg ikke har vært så tjukk i hue at jeg har prøvd undertøyet før jeg bytter det.

Kvinnfolk ville ratt prøvd størrelse S selv om de visste at de til vanlig brukte M, bare sånn i forhold til at de kaaaaaaanskje hadde gått ned en størrelse.

"Kvinnfolk ville ratt prøvd størrelse S selv om de visste at de til vanlig brukte M, bare sånn i forhold til at de kaaaaaaanskje hadde gått ned en størrelse. "

Det stemmer nok, det. Alltid håp, vet du. Det kunne jo hende det hadde skjedd et mirakel over natta ;)

Skrevet

Høres ikke logisk ut.

Bytting av størrelse, gave som ikke faller i smak osv. er ikke dekket av angrefristloven når kjøpet skjer i butikk. Bytterett er en tjeneste fra butikken, som kunden ikke har krav på ifølge noen lov.

Badedrakter, bikinitruser og vanlige truser tas ikke i bytte fordi butikkene vil være sikre på at de ikke har vært prøvd på. Kundene skal ikke risikere å kjøpe truser som noen andre har brukt.

For postordrekjøp og dørsalg gjelder andre regler, da er butikken pliktig til å ta imot retur.

Skrevet

Bytting av størrelse, gave som ikke faller i smak osv. er ikke dekket av angrefristloven når kjøpet skjer i butikk. Bytterett er en tjeneste fra butikken, som kunden ikke har krav på ifølge noen lov.

Badedrakter, bikinitruser og vanlige truser tas ikke i bytte fordi butikkene vil være sikre på at de ikke har vært prøvd på. Kundene skal ikke risikere å kjøpe truser som noen andre har brukt.

For postordrekjøp og dørsalg gjelder andre regler, da er butikken pliktig til å ta imot retur.

"Badedrakter, bikinitruser og vanlige truser tas ikke i bytte fordi butikkene vil være sikre på at de ikke har vært prøvd på. Kundene skal ikke risikere å kjøpe truser som noen andre har brukt."

Men det er ingen konsekvent "lov". Ikke det at jeg har byttet så mange bikinier enda, men jeg har i det minste byttet en del boksere og den slags, og det har aldri vært noe pes.

Jeg sjekket loven og ser at du har rett i alt det andre du skriver.

Skrevet

"Kvinnfolk ville ratt prøvd størrelse S selv om de visste at de til vanlig brukte M, bare sånn i forhold til at de kaaaaaaanskje hadde gått ned en størrelse. "

Det stemmer nok, det. Alltid håp, vet du. Det kunne jo hende det hadde skjedd et mirakel over natta ;)

Det var utvilsomt en god teori. Det skal jeg som vanlig ha for!

Skrevet

"Badedrakter, bikinitruser og vanlige truser tas ikke i bytte fordi butikkene vil være sikre på at de ikke har vært prøvd på. Kundene skal ikke risikere å kjøpe truser som noen andre har brukt."

Men det er ingen konsekvent "lov". Ikke det at jeg har byttet så mange bikinier enda, men jeg har i det minste byttet en del boksere og den slags, og det har aldri vært noe pes.

Jeg sjekket loven og ser at du har rett i alt det andre du skriver.

Nei, det er jo ikke noen lov, bare et forsøk på å forklare tankegangen til butikkene som ikke tillater innbytte.

Skrevet

Nei, det er jo ikke noen lov, bare et forsøk på å forklare tankegangen til butikkene som ikke tillater innbytte.

Forstår butikkenes tankegang.

Skrevet

Neppe. Jeg prøvde å få byttet ett sett undertøy i str. 1 1/2 år, det besto av trøye og bokser beregnet til å være utenpå bleie. Settet var fremdeles på kleshengeren og lappene var intakte, men neida - undertøy var undertøy og ikke byttbart. *Rister oppgitt på hodet*

Skrevet

Jeg har fått bytte både undertøy og bikinier på H&M mange ganger. Det har aldri vært noe problem.

Jeg har selvfølgelig ikke prøvd det på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...