Gå til innhold

Rekordmange skiller seg

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Vel, hvis folk bare hadde sluttet å gifte seg ville man ikke hatt dette problemet.

Skrevet

Vel, hvis folk bare hadde sluttet å gifte seg ville man ikke hatt dette problemet.

Folk hadde nok gått fra hverandre da også,men det hadde kanskje blitt værre å føre statistikk.

Gjest altforlett
Skrevet

Jeg tror det er litt "smittsomt" å skille seg. Av alle de 10.000 skilsmissene tviler jeg på at alle var ulykkelige! Mange tror at gresset er så mye grønnere på andre siden og skjønner alt for sent at det ikke er det. Noen har veninner som skiller seg og som skryter uhemmet av singellivet, klart det kan virke fristende i perioder!

Herregud jeg har vært inne på tanken selv! Barne fri annenhver helg eller en dag i uka eller annenhver uke! Det frister innimellom. Dessuten ville jeg for en periode fått bedre råd og ikke trengt å jobbe (overgangsstønad 8000 pr mnd + ekstra barnetrygd og ent kontntstøtte og bidrag fra faren.

Jeg klarer heldigvis å se lenger enn det og fatter at problemer vil det bli med ny fyr også når hverdagen kommer.

Dessuten elsker jeg barna mine så høyt at jeg ikke vil utsette dem for en skilsmisse og la dem bli pakkepost mellom to hjem!

Noen skilsmisser er nødvendige og ting blir til det bedre men desverre ser jag at blant mine skilte venner kunne alle parene holdt sammen og hatt det bra hadde de klart å la være å være utro! Det er synd!

Skrevet

Det er vel mange grunner til det.

Folk har for høye forventninger til sex og samliv. De blir påvirket av filmer, bøker, blader, media generelt. Alle tror hver dag skal være en dans på roser, de tror alt skal være perfekt hele tiden.

Folk er blitt mer opptatt av seg selv og sine behov. Selvrealisering er det viktigste, partner, barn, familie kommer i andre rekke.

Det er enklere å klare seg alene, har en barn får en mye penger i støtte.

Kvinner er i større grad enn før ute i arbeidslivet og treffer andre menn.

Kvinner er blitt mer selvbevisste og finner seg ikke i å leve i dårlige forhold lenger. De er jo ikke avhengige av mannen økonomisk lenger.

Det er mer sosialt akseptert å skille seg og leve alene.

Ut fra aldersgruppen med flest skilsmisser kan det virke som om barn er drepen for et forhold, da svært mange skilles noen år etter at de får barn.

Skrevet

Jeg tror det er litt "smittsomt" å skille seg. Av alle de 10.000 skilsmissene tviler jeg på at alle var ulykkelige! Mange tror at gresset er så mye grønnere på andre siden og skjønner alt for sent at det ikke er det. Noen har veninner som skiller seg og som skryter uhemmet av singellivet, klart det kan virke fristende i perioder!

Herregud jeg har vært inne på tanken selv! Barne fri annenhver helg eller en dag i uka eller annenhver uke! Det frister innimellom. Dessuten ville jeg for en periode fått bedre råd og ikke trengt å jobbe (overgangsstønad 8000 pr mnd + ekstra barnetrygd og ent kontntstøtte og bidrag fra faren.

Jeg klarer heldigvis å se lenger enn det og fatter at problemer vil det bli med ny fyr også når hverdagen kommer.

Dessuten elsker jeg barna mine så høyt at jeg ikke vil utsette dem for en skilsmisse og la dem bli pakkepost mellom to hjem!

Noen skilsmisser er nødvendige og ting blir til det bedre men desverre ser jag at blant mine skilte venner kunne alle parene holdt sammen og hatt det bra hadde de klart å la være å være utro! Det er synd!

Er enig i alt du skriver!

skorpionfisken
Skrevet

Tris kanskje, men ingen tragedie.

Det skjer værre ting i livet enn skilsmisser.

Skrevet

Jeg tror det kommer av at vi har altfor høye forventnimnger til ekteskapet, ro, harmoni, evig kjærlighet osv.... og så viser det seg å være knall hardt arbeid og mas og kjas og tidsklemme....

Skrevet

Tris kanskje, men ingen tragedie.

Det skjer værre ting i livet enn skilsmisser.

Visst gjør det det, men så er det barna det går utover da og ikke så ille for oss voksne. Er ikke så sikker på at barna er så enig i at det ikke er en tragedie ;)

Skrevet

Folk har for høye forventninger til sex og samliv. De blir påvirket av filmer, bøker, blader, media generelt. Alle tror hver dag skal være en dans på roser, de tror alt skal være perfekt hele tiden.

Folk er blitt mer opptatt av seg selv og sine behov. Selvrealisering er det viktigste, partner, barn, familie kommer i andre rekke.

Kvinner er blitt mer selvbevisste og finner seg ikke i å leve i dårlige forhold lenger. De er jo ikke avhengige av mannen økonomisk lenger.

Ut fra aldersgruppen med flest skilsmisser kan det virke som om barn er drepen for et forhold, da svært mange skilles noen år etter at de får barn.

Tror du er inne på mange viktige årsaker her.

skorpionfisken
Skrevet

Visst gjør det det, men så er det barna det går utover da og ikke så ille for oss voksne. Er ikke så sikker på at barna er så enig i at det ikke er en tragedie ;)

De skilsmissebarna jeg kjenner. Mine inkludert, virker å synes at det er helt greit. Så lenge foreldrene kan samarbeide og oppføre seg som om man er venner og ikke fiender, så skal det kunne gå bra.

Gjest enigmeddeg
Skrevet

Man må jo jobbe med et forhold, og jeg tror mange velger å skille seg i steden for å prøve å løse problemene. Mange skiller seg når barna er små; travle dager, og man har ikke tid til hverandre.

Gjest enigmeddeg
Skrevet

Må ikke være lett å ha et hjem her og et hjem der, i steden for et trygt hjem. Men det er jo heller ikke godt å bo et sted hvor foreldrene krangler og man kanskje ikke har det så bra.

Costa1365380367
Skrevet

Enig.

Det er litt ironisk, for filmer og media generelt, hyper opp det perfekte, samtidig som man blir fortalt at man ikke skal nøye seg med ”second best”.

Dagens samfunn gjør det heller ikke lett, det er så mye man skal gjøre, og før man vet ordet av det, så må man få seg barn.

Virker som mange gifter seg på tynt grunnlag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...