Gå til innhold

Ingen inntekt, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter meg i hjæl etter en jobb, men det er vanskelig!:-(

Har hatt arbeidsledighetstrygd, (dagpenger)men nå er tiden ute, så jeg har ikke lenger den inntekten.

Har jeg ikke lenger anledning til å søke på amo-kurs? I så fall får jeg vel ikke lønn?

Hva gjør man når man ikke får dagpenger lenger og ikke har klart å skaffe jobb? Er sosialen eneste "tilbud"? *gråter*

Noen som har en jobb til meg?;-)

Kan alt innen regnskapsjobber, administrasjon (kontorjobber) alt av interesse!

Ikke gøy å være blakk, og kjempe kjedelig å være hjemme!*grøss*

skorpionfisken
Skrevet

Sånn er systemet. Sosialen neste.

Hva gjør du for å få jobb da?

Med en sånn bakgrunn burde det være muligheter hos et vikarbyrå. Hva med å troppe opp personlig der du har lyst å jobbe. Presantere deg og si at du kan gjøre alt?

Hva med å starte noe for deg selv. Det finnes etablererskoler via aetat.

Skrevet

Det blir nok sosialen.

Men det finnes da verre ting, må man så må man.

Skrevet

Sånn er systemet. Sosialen neste.

Hva gjør du for å få jobb da?

Med en sånn bakgrunn burde det være muligheter hos et vikarbyrå. Hva med å troppe opp personlig der du har lyst å jobbe. Presantere deg og si at du kan gjøre alt?

Hva med å starte noe for deg selv. Det finnes etablererskoler via aetat.

Takk for svar! :-)

Har sendt inn cv´n min til alle vikarbyråer i nærheten, og sender inn søknader på jobber som står utlyst på A-etats internett steder. Uten hell, så langt!

Skulle gjerne startet opp noe selv, men uten en krone er det veldig vanskelig!

Husker selv hvor irriterende det var med alle som troppet opp og søkte etter jobb. Det var ikke populært i de data firmaene jeg jobbet i før...daglig leder avviste bestemt alle som kom "rennende på døren" uten avtale! Så dessverre er det ikke så mange steder som tillater slikt...er for mange som gjør det nå til dags, så det virker som om det har blitt et stort irritasjonsmoment for personalavdelingene rundt omkring.

Men takk for innspill! ;-)

Skrevet

Dersom du har gått ut den lengste perioden man kan ha dagpenger:

"Dersom du har gått ut en stønadsperiode på 104 uker, og du ikke har krav på dagpenger for en ny stønadsperiode, kan du ha krav på å få tilbud om arbeidsmarkedstiltak, eller stønad i påvente av tiltak."

(kontakt i så fall aetat)

Skrevet

Leste setningen din feil i sted.

Du har anledning til å søke på amo-kurs så lenge du er arbeidsledig, dagpenger eller ei.

Da får du kursstønad (5-6000 kr mnd)

skorpionfisken
Skrevet

Takk for svar! :-)

Har sendt inn cv´n min til alle vikarbyråer i nærheten, og sender inn søknader på jobber som står utlyst på A-etats internett steder. Uten hell, så langt!

Skulle gjerne startet opp noe selv, men uten en krone er det veldig vanskelig!

Husker selv hvor irriterende det var med alle som troppet opp og søkte etter jobb. Det var ikke populært i de data firmaene jeg jobbet i før...daglig leder avviste bestemt alle som kom "rennende på døren" uten avtale! Så dessverre er det ikke så mange steder som tillater slikt...er for mange som gjør det nå til dags, så det virker som om det har blitt et stort irritasjonsmoment for personalavdelingene rundt omkring.

Men takk for innspill! ;-)

Du trenger ikke penger for å starte for deg selv.

Du trenger en god forretningside.

Pengene får du da hos Innovasjon Norge, næringskontoret i kommunen og muligens også Aetat.

Gjest Lykke til!
Skrevet

Du har sikkert søkt på http://www.aetat.no ? Hvis du ikke er kresen så får du nok jobb. Er det viktig at du får akkurat der du bor, så kan det bli vanskelig. Men om du ikke er så fastlås har du mange muligheter!

Skrevet

Selv regnskapsmedarbeidere får barn en gang i blant. Har du forsøkt å søke på vikariat som utlyses i lokalavisen? Dersom firmaet er fornøyd med din innsats, får du kanskje fortsette etterpå.

Skrevet

Slik fikk jeg jobb: gikk på sykehjemmet og sa jeg var interessert i å jobbe der. Fikk liten stilling, kan ta maange ekstravakter. Venninne: fikk ikke jobb der, men kan ta ekstravakter. Og det er ikke noe problem i å få vakter!! Så vis interesse, og si du ønsker vakter. Da har du en fot innenfor, og kan tjene penger.

Skrevet

Meld deg hos Manpower og andre vikarbyråer.

Det er flere som får en eller annen vikarjobb raskt og mange får fast jobb i forbindelse med vikarjobben.

Meldte meg i Manpower når jeg var en del yngre...skulle vikariere i et par uker, endte opp som vikar i vel seks uker før jeg ble fast ansatt.

Har hørt lignende historier flere ganger.

Lykke til.

:)

Skrevet

Slik fikk jeg jobb: gikk på sykehjemmet og sa jeg var interessert i å jobbe der. Fikk liten stilling, kan ta maange ekstravakter. Venninne: fikk ikke jobb der, men kan ta ekstravakter. Og det er ikke noe problem i å få vakter!! Så vis interesse, og si du ønsker vakter. Da har du en fot innenfor, og kan tjene penger.

Prøvde det, men de ville ikke ha noen vikarer uten offentlig godkjennelse som enten omsorgsarbeider/sykepleier eller hjelpepleier.

Samme problemet på butikkene, de ville ikke ha noen som helst som ikke kunne bruke systemene fra NORSK TIPPING fra før.. urk.

Tilogmed stillingen som GJØDSELPAKKER stilte krav til utdanning.

Skolene ville heller ikke ha vikarer uten lærer/førskolelærer/pedagog-utdannelse.

Jeg gir meg over.

(sambo er feil utdannet, it)

Skrevet

Prøvde det, men de ville ikke ha noen vikarer uten offentlig godkjennelse som enten omsorgsarbeider/sykepleier eller hjelpepleier.

Samme problemet på butikkene, de ville ikke ha noen som helst som ikke kunne bruke systemene fra NORSK TIPPING fra før.. urk.

Skolene ville heller ikke ha vikarer uten lærer/førskolelærer/pedagog-utdannelse.

Jeg gir meg over.

Sett deg på ringeliste hos en barnehage/sfo!! Merkelig at du ikke kunne få ekstravakter på sykehjem.. Oppsøk f.eks. en barnehage direkte. Si du ønsker å jobbe der, og at de kan ringe deg (de trenger noen de kan ringe til også en tidlig morgen).

Skrevet

Jeg gir meg over.

Avløser på gård? Annet på en gård?

Skrevet

Avløser på gård? Annet på en gård?

Fyren har astma og sterk dyreallergi, samt forfrysningsskader på hender så kulde på hender utgår.

Skrevet

Sett deg på ringeliste hos en barnehage/sfo!! Merkelig at du ikke kunne få ekstravakter på sykehjem.. Oppsøk f.eks. en barnehage direkte. Si du ønsker å jobbe der, og at de kan ringe deg (de trenger noen de kan ringe til også en tidlig morgen).

Står både på listene og har søkt flere jobber der.

Mann er han også, og har hatt vikariat i barnehage før, fikk STRÅLENDE referanser.

Men ble ikke innkalt til intervju engang ;(((

Gjest muligheter
Skrevet

Jeg vet kanskje om en jobb til deg dersom det er som du sier, at du kan faget kontorarbeid. Er du serviceinnstilt? Jeg mener... er du blir og omgjengelig? Røyker du? Bor du i nærheten av Oslo?

Svar ærlig på disse spørsmålene, og don't get your hopes up. Ennå. Men det er mulig jeg kan veilede deg videre.

Mvh

Skrevet

Jeg vet kanskje om en jobb til deg dersom det er som du sier, at du kan faget kontorarbeid. Er du serviceinnstilt? Jeg mener... er du blir og omgjengelig? Røyker du? Bor du i nærheten av Oslo?

Svar ærlig på disse spørsmålene, og don't get your hopes up. Ennå. Men det er mulig jeg kan veilede deg videre.

Mvh

Hei Rubia!

Så innlegget ditt, og tenkte at jeg kunne svare, selv om det ikke var meg det egentlig var til. Men er i nesten samme situasjon som "fanten", og da griper man alle muligheter man får!

Ja på alle spørsmålene bortsett fra det med røykinga (har slutta, flinke meg!).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...