Gå til innhold

Bidrag til barn over 18 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om det er noen som kan svare meg på hvor lenge man skal betale bidreg.

Jeg har nå betalt bidrag for min sønn til han blei nesten 19 år. Fikk i dag brev fra trygdekontoret, der dei henviser til krav fra min sønn på eit år til, altså til han er 20 år.

Han har pr i dag 3 år videregående skole bak seg, men vil fortsette på skole og få studiekompetanse. vel og bra det, bevares bare fint det, men den skolen han har gåt var yrkesrettet og avsluttende nå i vår. Altså han har en utdanning men vil fortsette og utdanne seg, kan han verkeligen forlange flere år med bidrag...??

Takknemmelig for svar.

Vennlig hilsen Demo.

Skrevet

Vel, i følge barneloven:

"Vil barnet etter fylte 18 år halde fram med slik skulegang som må reknast som vanleg, har det krav på pengetilskot for den tid skulegangen varer ved.

Det skal fastsetjast ei tidgrense for krav på tilskot etter denne regelen.

Foreldra kan også påleggjast å yte tilskot til anna vidareutdanning dersom det er rimeleg etter interessene og givnaden til barnet, høvet til å skaffe seg midlar til vidareutdanninga på anna vis og tilhøva elles.

Det skal fastsetjast ei tidgrense for krav på slike tilskot."

Dere kan jo ev. diskutere det med trygdekontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...