Gå til innhold

Bidrag til barn over 18 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jeg lurer på om det er noen som kan svare meg på hvor lenge man skal betale bidrag.

Jeg har nå betalt bidrag for min sønn til han blei nesten 19 år. Fikk i dag brev fra trygdekontoret, der dei henviser til krav fra min sønn på eit år til, altså til han er 20 år.

Han har pr i dag 3 år videregående skole bak seg, men vil fortsette på skole og få studiekompetanse. vel og bra det, bevares bare fint det, men den skolen han har gåt var yrkesrettet og avsluttende nå i vår. Altså han har en utdanning men vil fortsette og utdanne seg, kan han verkeligen forlange flere år med bidrag...??

Takknemmelig for svar.

Vennlig hilsen Demo.

- Demo

Skrevet

Han kan faktisk kreve det inntil han er 22 så lenge han går på skolen...

Er det ikke bedre at han får utdannet seg nå da, og bli ferdig med det?

Studiekompetanse kommer han faktisk lengre med enn bare vanlig yrkesrettet skolegang. om han da senere vil gå på høyskole å bli Ingeniør eller lignende så MÅ han ha studiekompetanse...

Tenk heller på gutten du!

Skrevet

Han kan faktisk kreve det inntil han er 22 så lenge han går på skolen...

Er det ikke bedre at han får utdannet seg nå da, og bli ferdig med det?

Studiekompetanse kommer han faktisk lengre med enn bare vanlig yrkesrettet skolegang. om han da senere vil gå på høyskole å bli Ingeniør eller lignende så MÅ han ha studiekompetanse...

Tenk heller på gutten du!

Kan du vise til hvor det står..eventuelt om det står i en eller annen trygdelåv.

Skrevet

Kan du vise til hvor det står..eventuelt om det står i en eller annen trygdelåv.

Kan ikke du lete etter info selv da, istede for å spørr om jeg kan gjøre det?

Alle har rett til dette fram til det året de fyller 22 så lenge de går på skolen og har kun en forsørger!

Let selv! Jeg gidder ikke, da det ikke gjelder meg!

Gjest labbetussa
Skrevet

Alle har rett til dette fram til det året de fyller 22 så lenge de går på skolen og har kun en forsørger!

Du verden så blid og hyggelig du var da:))))

Gjest Din surpomp!!
Skrevet

Har du mensen eller??????????

Skrevet

Hehe....jeg hadde på forhond bestemt meg for å ikke svare på sånne svar, frustrasjons innlegg, som du her skriver, men jeg kunne ikke dy meg .

Så hvorfor gidder du egentlig å skrive på dette innlegget, når det ikke gjeller og ikke intreserer deg.

Det er likksom eit tabu emne her på forumet dette, og dol fornekter seg ikke

Man stiller eit seriøst spørsmål, og får mye dritt og lite hjelp.selfølgelig er det noen som prøver og hjelpe, men dei drokner i svada.

Skrevet

Hehe....jeg hadde på forhond bestemt meg for å ikke svare på sånne svar, frustrasjons innlegg, som du her skriver, men jeg kunne ikke dy meg .

Så hvorfor gidder du egentlig å skrive på dette innlegget, når det ikke gjeller og ikke intreserer deg.

Det er likksom eit tabu emne her på forumet dette, og dol fornekter seg ikke

Man stiller eit seriøst spørsmål, og får mye dritt og lite hjelp.selfølgelig er det noen som prøver og hjelpe, men dei drokner i svada.

Det jeg mente var at jeg ikke gadd å lete etter link på nettet, når du kunne ha gjort dette selv... jeg har bare mine erfaringer å sikte til, jeg er ingen paragrafrytter og gidder derfor ikke å å sitte å lete etter paragrafer på nettet for andre, når jeg ikke gjør det for meg selv engang... jeg vet bare hva mine venner og meg selv har fått (eller det vil si, jeg fikk vite det av trygdekontoret uken før jeg fyllte 22) og innlegget jeg skrev først var basert på dette...

Skrevet

Har du mensen eller??????????

Det har jeg faktisk ikke... har du?

Skrevet

Du verden så blid og hyggelig du var da:))))

Kan du "lese" utav svaret mitt om jeg er blid eller ikke?

Når noen "krever" en link til noe de burde finne ut av selv, så sier jeg i fra om at da får de gjøre det selv!

Skrevet

Når noen "krever" en link til noe de burde finne ut av selv, så sier jeg i fra om at da får de gjøre det selv!

Det var da ingen som "krevde" noe som helst av deg - det var et normalt spørsmål du fikk ...

Skrevet

Takk for at du prøvde og hjelpe..:-))

Fant du det du lette etter da?

Hvis ikke så kan du sikkert maile dem å spørre:o)

Skrevet

Det er ikke mye og finne på nettet om dette emnet, det var derfor jeg prøvde meg her.

Og når det gjelder hva andre og ikke minst trygdekontorene sier så hjelper det ikke en døyt......her må man ha alt skrifteleg og dokumentert.

Gjest labbetussa
Skrevet

Klart jeg kan lese ut av svaret at du ikke er særlig blid, det er måten du svarer på som er avslørende :)

Skrevet

Klart jeg kan lese ut av svaret at du ikke er særlig blid, det er måten du svarer på som er avslørende :)

Herregud, du har virkelig bestemt deg for å gjøre meg i dårlig humør du!

Masse takk!

Jeg svarte bare kort og konsekvent på et spørsmål... skal aldri gjøre det mere!

skorpionfisken
Skrevet

Herregud, du har virkelig bestemt deg for å gjøre meg i dårlig humør du!

Masse takk!

Jeg svarte bare kort og konsekvent på et spørsmål... skal aldri gjøre det mere!

Joda, det skal du det...

Sender en oppmuntingsrose...

c',)

Skrevet

Barneloven § 68

Skrevet

Joda, det skal du det...

Sender en oppmuntingsrose...

c',)

Takk:)

Kan ikke forstå at det er så Big Deal liksom, jeg var hverken sur eller ekkel syntes jeg... man må da tåle litt!

Og når man svarer på grunn av erfaringer og hva du vet at andre har mottat, og en søster som har jobbet på t.kontoret... kunne selvsagt ha ringt henne og spurt..(kastet bort dyrebare stipend penger) eller brukt halve natta på å finne link forså å ha blitt forsinket til forelesning dagen etter...

Men så hyggelig er jeg desverre ikke... da spes til folk som ikke er intr i å betale de barna har krav på... men vil heller at barna skal få en kjempe gjeld på lån i lånekassen...

Nå blir de sikkert ennå mere sinna;) hihi...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...