Gå til innhold

Opera - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag installert versjon 7.54 etter å ha brukt 7.52 siden den kom. Noen som kan forklare meg hvorfor importerte favoritter, passord (tryllestaven vett'u), personlige opplysninger osv. forsvant? I andre nettlesere er det jo bare å oppgradere, og så beholdes innstillingene. Utrolig irriterende!

Skrevet

Det skal da ikke forsvinne..

En mulig teori er at du kan ha installert som "multiuser" mens den gamle installasjonen var "single user" eller omvendt. I så fall er det bare å installere over på nytt og velge riktig modus (flerbruker eller enbruker). Dette skal egentlig gå av seg selv, men..

Hvis du har installert den nye i en ny mappe vil innstillingene også være forsvunnet, i så fall må du installere over den gamle i den samme mappen.

Skrevet

Det skal da ikke forsvinne..

En mulig teori er at du kan ha installert som "multiuser" mens den gamle installasjonen var "single user" eller omvendt. I så fall er det bare å installere over på nytt og velge riktig modus (flerbruker eller enbruker). Dette skal egentlig gå av seg selv, men..

Hvis du har installert den nye i en ny mappe vil innstillingene også være forsvunnet, i så fall må du installere over den gamle i den samme mappen.

Hei, tenkte også jeg skulle installere nyere versjon av Opera. Skal jeg da legge inn i samme mappe som nåværende evt går det av seg selv?

_Kan_ dette gå bra...? Har hatt Opera i etpar måneder, det tok en uke å få det til å fungere noenlunde...

Hva har jeg å vinne på nyere versjon i grunnen?

Skrevet

Hei, tenkte også jeg skulle installere nyere versjon av Opera. Skal jeg da legge inn i samme mappe som nåværende evt går det av seg selv?

_Kan_ dette gå bra...? Har hatt Opera i etpar måneder, det tok en uke å få det til å fungere noenlunde...

Hva har jeg å vinne på nyere versjon i grunnen?

Hvis versjonen du oppgraderer fra er eldre enn 7.5 vil den foreslå en annen mappe som standard. I så fall må du bare bla deg fram til riktig mappe. Har du nyere enn 7.5 installert fra før skal det gå av seg selv.

Oppgraderinger av programvare fører med seg bugfikser og sikkerhetsoppdateringer. Spesielt for programmer som brukes på internett er det lurt å oppgradere jevnlig.

Men som alltid når man oppgraderer, uansett hva det er man oppgraderer: Det er lurt å ta backup først!

Skrevet

Hvis versjonen du oppgraderer fra er eldre enn 7.5 vil den foreslå en annen mappe som standard. I så fall må du bare bla deg fram til riktig mappe. Har du nyere enn 7.5 installert fra før skal det gå av seg selv.

Oppgraderinger av programvare fører med seg bugfikser og sikkerhetsoppdateringer. Spesielt for programmer som brukes på internett er det lurt å oppgradere jevnlig.

Men som alltid når man oppgraderer, uansett hva det er man oppgraderer: Det er lurt å ta backup først!

Jeg har verken eldre eller nyere enn 7.5. Jeg har 7.5 (såvidt jeg vet). Hva da?

Skrevet

Jeg har verken eldre eller nyere enn 7.5. Jeg har 7.5 (såvidt jeg vet). Hva da?

Jeg mente "7.5 eller nyere"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...