Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en 18 år gammel gutt som trener mye. Idretten "min" er fotball, men jeg dyrker også mye vekttrening og løpetrening. For et par år siden pådro jeg meg en skade som fikk "diagnosen" meniskskade. Legene jeg var til vil ikke operere, og jeg fikk beskjed om å vente for å se om det ble noen bedring. Jeg var ikke klar over at menisken kunne "gro" av seg selv, men det kan den tydeligvis.

Vel, skaden ble mye bedre, men jeg er fremdeles plaget med ømme knær. Dette gjelder spesielt når jeg spiller fotball på hardt underlag, løper på asfalt og spiller innendørsfotball.

Selv om jeg hadde de samme symptomene, er jeg litt usikker på om det virkelig er en meniskskade jeg har. Finnes det noen andre skader med lignende symptomer?

Selv om jeg ikke føler noen særlig smerte i forbindelse med skaden, er knærne mine ofte ømme og det føles svært ubehagelig. Samtidig er skaden med på å begrense bevegeligheten min kraftig.

Er det på tide med et nytt legebesøk? Kan jeg ta noen forhåndsregler for å skåne kneet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/15714-gammel-meniskskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...