Gå til innhold

Artige naboer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne med samboer har noen interessante naboer. De bor i blokk, leier leilighet, og det er dårlig isolert. Naboene det gjelder bor rett under venninna mi, og tåler ingenting. I dag klagde de fordi min venninnes samboer gikk med sko inne. Angivelig får ikke barna deres sove i slikt "bråk".

De er ikke norske, og kommer aldri personlig på døra, de skriver brev eller ringer.

Dette er jo rett og slett latterlig, men begynner å gå min venninne på nervene. Hva kan gjøres med slike gretne naboer?

PS Min venninne + samboer har selv en relativt nyfødt baby. Som sover godt i levenet. ;-)

Skrevet

Babyen har sikkert godt sovehjerte.

Ler litt av sånne historier, og er glad det ikke er meg som bor der.

:o)

Skrevet

Jeg bor i blokk selv og hører det utrolig godt når naboen over går med sko inne, så det er nok ikke bare tull! Kan det være så vanskelig å bruke myke tøfler evt. gå uten sko inne da? Det er ikke sunt for føttene å være innestengte i sko hele dagen heller.

Gjest Pricilla
Skrevet

Sånne naboer hadde vi under oss før.. De hadde en unge på ca. 6 år som skreik hele tiden! Men når vi så film!!?? kom kjerringa opp (som ligna et stort surt troll) og sa at "barnen ikke få sove". Dette var gjerne helger, ganske tidlig på kvelden..

Vi dempet lyden litt (første gang), men neste gang sa jeg at det er lov å leve i sin egen leilighet, og tåler de ikke å høre at det finnes noaboer i blokka burde de flytte til hus.

Når ungen skreik begynte jeg å gå ned å sa jeg fikk hodepine av skrikinga. Gik en faen i meg..

Vi bare ga faen til slutt. Vi brpkte ikke, så at vi levde det måtte de tåle.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvis det er dårlig isolert og venninnen din og hennes samboer går med sko inne så forstår jeg godt naboene under.

Man skal være rimelig tett hvis man ikke forstår at naboer under hører mer av dem, enn de hører naboene...

Skrevet

Hvis det er dårlig isolert og venninnen din og hennes samboer går med sko inne så forstår jeg godt naboene under.

Man skal være rimelig tett hvis man ikke forstår at naboer under hører mer av dem, enn de hører naboene...

Så de får skylde seg selv altså, når de er så dumme å ikke ta av seg skoene. OK..

Skrevet

Jeg bor i blokk selv og hører det utrolig godt når naboen over går med sko inne, så det er nok ikke bare tull! Kan det være så vanskelig å bruke myke tøfler evt. gå uten sko inne da? Det er ikke sunt for føttene å være innestengte i sko hele dagen heller.

Vel, det med skoene var bare et eksempel på hvor lite disse naboene tåler før de må ringe opp og klage på bråk. -Hvorvidt det er bra for føttene å være innestengt i sko hele dagen er vel litt på siden av saken må jeg si......

Jeg mener nå at det må være gjensidig forståelse for at det blir en del lyder i hverdagen. De går ikke akkurat inn for å bråke heller. De har som sagt en nyfødt selv.

Jaja...

Skrevet

Jeg har bodd i blokk hele mitt liv og har aldri bodd noen steder det er så lytt.

Men jeg har hatt noen gærne naboer som kunne vært i stand til det samme. Da fikk jeg ikke lov å vaske klær etter klokka fire og ikke i helga.

Gjest papirtiger
Skrevet

Så de får skylde seg selv altså, når de er så dumme å ikke ta av seg skoene. OK..

Eh ja..det mener jeg. De aller fleste forstår nok at sko lager lyd...spesielt for de naboene som bor UNDER.

Skrevet

Eh ja..det mener jeg. De aller fleste forstår nok at sko lager lyd...spesielt for de naboene som bor UNDER.

Jeg mener nå at det må være gjensidig forståelse for at det blir en del lyder i hverdagen, og det med skoene var bare et eksempel på hvor lite disse naboene tåler før de må ringe opp og klage på bråk. De har vel ikke akkurat for vane å gå inne med sko.

Et annet eksempel: venninna mi skulle vaske i noen kjøkkenskuffer da den ene skuffen falt ut og dunket i gulvet. Ett eneste uforskyldt dunk, men da kom det klagebrev fra naboene.

Jeg synes det er galskap. Alle vet at det er lytt, da må det gå an å møtes på midten uten å sende klagebrev hver gang man hører en lyd......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...