Gå til innhold

hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor pleier dere å oppbevare matolje?

Ser at de fleste anbefales å oppbevares svalt og mørkt etter åpning.Kjøleskap blir for kaldt,vel?Det er jo ikke akkurat svalt inne i kjøkkenskapene eller,selv om det er mørkt.

Har til nå hatt både oliven- og raps\druekjerneolje stående på kjøkkenbenken,men har fått vite at oljen blir dårlig av dette.Noen som vet?

Gjest alive&kicking
Skrevet

jeg har det stående på disken jeg...men det er nok ikke det lureste jeg har gjort....he he.

Skrevet

Har den stående inne i et skap med romtemperatur. Ser ut til å gå bra det.

Gjest Pricilla
Skrevet

har olivenolje i matskapet... Der er det romtemp og mørkt.

Skrevet

Det rådet jeg fikk fra en ekspert når det gjaldt olivenolje, og som jeg følger, er dette:

Ha en liten flaske stående framme, som du fyller olivenoljen på etterhvert.

Resten oppbevares best i kjøleskap, der holder den seg absolutt best. Som du vil oppdage, stivner olivenoljen i kjøleskap, derfor må du ta den ut noen timer før du fyller på den lille flasken.

Skrevet

Det rådet jeg fikk fra en ekspert når det gjaldt olivenolje, og som jeg følger, er dette:

Ha en liten flaske stående framme, som du fyller olivenoljen på etterhvert.

Resten oppbevares best i kjøleskap, der holder den seg absolutt best. Som du vil oppdage, stivner olivenoljen i kjøleskap, derfor må du ta den ut noen timer før du fyller på den lille flasken.

Oppbevares mørkt og i romtemperatur,står det på flaska mi.

Skrevet

Olje jeg bruker ofte oppbevares i vinhylla ved siden av komfyren.

Olje som blir brukt sjeldnere står i matskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...