Gå til innhold

Fødselspenger og student

Gjest liker ikke trygdekontoret

Anbefalte innlegg

Gjest liker ikke trygdekontoret
Skrevet

Jeg er student, og har samtidig hatt en deltidsjobb. I den forbindelse så har jeg opparbeidet meg rett til fødselspenger, og jeg får fødselsstipend fra trygdekontoret.

er det noen problemer med det?Noen som vet?

For hvis ikke, så må jeg ganske enkelt ringe trygdekontoret å spørre, og jeg har ikke så veldig lyst til det.....

Skrevet

Ingen problemer.

Ikke dermed sagt at det helt garantert ikke finnes et eller annet trygdekontor som har lest reglene baklengs.

Det blir litt anderledes om du har tenkt å studere fulltid i "permisjonsperioden".

Skrevet

Kommer du over 100 000,- i fødselspenger på ett år så får du vel ikke samme støtte fra Lånekassa vil jeg tro. De gir jo lån + stipend i nesten ett år som rent stipend. Jeg regnet ut at det for meg lønnet seg å få engangsstøtte og støtten fra Lånekassa framfor utbetaling av fødselspenger (jeg hadde også jobbet i forkant.) Fødselspenger må det skattes av, men ikke engangsstønad og støtte fra Lånekassa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...