Gjest liker ikke trygdekontoret Skrevet 3. september 2004 Skrevet 3. september 2004 Jeg er student, og har samtidig hatt en deltidsjobb. I den forbindelse så har jeg opparbeidet meg rett til fødselspenger, og jeg får fødselsstipend fra trygdekontoret. er det noen problemer med det?Noen som vet? For hvis ikke, så må jeg ganske enkelt ringe trygdekontoret å spørre, og jeg har ikke så veldig lyst til det..... 0 Siter
tiliti Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Ingen problemer. Ikke dermed sagt at det helt garantert ikke finnes et eller annet trygdekontor som har lest reglene baklengs. Det blir litt anderledes om du har tenkt å studere fulltid i "permisjonsperioden". 0 Siter
Nikki Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 Kommer du over 100 000,- i fødselspenger på ett år så får du vel ikke samme støtte fra Lånekassa vil jeg tro. De gir jo lån + stipend i nesten ett år som rent stipend. Jeg regnet ut at det for meg lønnet seg å få engangsstøtte og støtten fra Lånekassa framfor utbetaling av fødselspenger (jeg hadde også jobbet i forkant.) Fødselspenger må det skattes av, men ikke engangsstønad og støtte fra Lånekassa. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.