Gå til innhold

Anorexi som bivirkning??

Anbefalte innlegg

Gjest berta lurer
Skrevet

På noen tabletter står anorexi oppført som bivirkning.. Vil det si at man kan få spiseforstyrrelser av å ta dem?

Gjest hvilke medisiner?
Skrevet

Det høres merkelig ut.. sikker på at det er det det står?

Skrevet

Hva slags tabletter er det snakk om? Anorexi er ikke en bivirkning, det er en sykdom.

Skrevet

Whaaaat?

Skrevet

Whaaaat?

Det står kanskje at man ikke skal ta dem dersom han har eller har hatt en spiseforstyrrelse..? Det står det nemlig på endel medisiner med laxerende effekt.

Skrevet

Det betyr ikke at man får spiseforstyrrelser, det betyr at man får apetittløshet. Navnet anorexia nervosa kommer jo fra ordet anorexia som opprinnelig betydde apetittløshet.

Skrevet

Hva slags tabletter er det snakk om? Anorexi er ikke en bivirkning, det er en sykdom.

Anorexi er apetittløshet. Ikke nødvendigvis en sykdom. Sykdommen har bare fått navnet fra anorexi/apetittløshet

Gjest Til Lillemus
Skrevet

Det er en sykdom, men man kan også få anorexi som bivirkning ved brukt av Cipramil

Gjest ille bivirkning egentlig
Skrevet

Et nært familimedlem tar også tabletter som har det samme som bivirkning.Og det funker i praksis ved at hun "aldri" har lyst på mat.Dermed spiser hun mindre enn hun burde og man er inne i en vond sirkel.

Gjest dolly dimpel
Skrevet

Et nært familimedlem tar også tabletter som har det samme som bivirkning.Og det funker i praksis ved at hun "aldri" har lyst på mat.Dermed spiser hun mindre enn hun burde og man er inne i en vond sirkel.

Ikke for å være morsom, men disse pillene kunne jeg tenkt meg.

Skrevet

Ikke for å være morsom, men disse pillene kunne jeg tenkt meg.

Dolly: Du er ikke den eneste. Dessverre er det ingen ting å tulle med.. Men i prinsippet vil jeg gjerne ha slike piller selv..

Gjest Cipramil for eksempel
Skrevet

Ja, det står oppnevnt i felleskatalogen at anorexi er en av bivirkningene man kan få av medikamentbruk...

Da gjelder det blant annet medikamentet Cipramil...

Trykk på denne linken, og søk på medikamentet Cipramil og les om bivirkningene det står der:

http://www.felleskatalogen.no/

Skrevet

Kan det være at det står at "kontroindikasjon" er Anorexi? I tilfelle betyr det at pillen IKKE skal tas hvis man har anorexi.

Skrevet

(Sterkt) redusert matlyst og anoreksi er ikke nødvendigvis en og samme ting.

Skrevet

Anorexi betyr jo egentlig bare (sykelig) avmagring/ vekktap da. Det er utrykket "anorexia nevrosa" som er betegnelsen på spiseforstyrrelsen.

mvh

Skrevet

Det sto oppført anorexi som bivirkning på cellegift-tablettene jeg har tatt før (Methotrexat).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...