Gå til innhold

Grete Roede oppskrift, kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en gang begge kokebøkene til Grete Roede, og i en av dem sto det en oppskrift som jeg ikke husker. Bøkene mine står pakket vekk i kjelleren, så jeg prøver dere her først.

Altså, retten er kylling som stekes i folie med ris og en saus laget av champignonsuppe.

Jeg har så lyst på denne retten i kveld, kan noen av dere hjelpe meg?

Skrevet

1 porsjon

1/2 kylling

1/2 løk

2ss pulver fra sjampinjongsuppe

30 g snarkokt ris ,rå

1 1/2 dl vann

1 ark aluminiumsfolie 20x30 cm

Del kyllingen i to og ta av skinnet. Skjær løken i halve ringer og legg dem på folien. Legg kyllingen over. Brett folien slik at det blir en kant rundt. Rør ut suppepulveret i vann og varm det opp til det tykner. Ha i risen og hell suppen over kyllingen. Lukk folien godt og sett pakken i stekeovn ved 200 c i ca 30-40 min. La pakken hvile litt før den spises.

Håper dette er riktig oppskrift.

Lykke til og god helg

Skrevet

1 porsjon

1/2 kylling

1/2 løk

2ss pulver fra sjampinjongsuppe

30 g snarkokt ris ,rå

1 1/2 dl vann

1 ark aluminiumsfolie 20x30 cm

Del kyllingen i to og ta av skinnet. Skjær løken i halve ringer og legg dem på folien. Legg kyllingen over. Brett folien slik at det blir en kant rundt. Rør ut suppepulveret i vann og varm det opp til det tykner. Ha i risen og hell suppen over kyllingen. Lukk folien godt og sett pakken i stekeovn ved 200 c i ca 30-40 min. La pakken hvile litt før den spises.

Håper dette er riktig oppskrift.

Lykke til og god helg

Jepp! Akkurat den!

Tusen takk, nå skal jeg kose meg!

:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...