Gå til innhold

Sånne gevær med plastikkuler

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he,jeg er ikke redd deg så.

Han har foressten glemt den nå tror jeg.

For å være helt ærlig,det som irriterte meg mest var at ble så jæv... mange kuler å støvsuge.

Det har du ingen grunn til å være heller.

Heldigvis er det ingen unger som har prøvd seg med noe slikt her. Men her er jo mer enn nok av andre plagsomme ting(barn)

Skrevet

Jeg ante rett og slett ikke at de var farlige en gang.

Har bare sagt at han ikke må skyte på noen,da jeg har vært mest redd for øynene.

Nå er han foresten tom for kuler,så da er den saken ute av verden.

Så lenge foreldrene er med og holder oppsyn når geværet brukes... Her løper de som sagt rundt og leker krig, skyter rundt hushjørnene og sånn. Før eller siden er det nødt til å skje et uhell.

Skrevet

Det har du ingen grunn til å være heller.

Heldigvis er det ingen unger som har prøvd seg med noe slikt her. Men her er jo mer enn nok av andre plagsomme ting(barn)

Vet du jeg trodde det var en helt vanlig lekepistol jeg.

Kanskje vi snakker om forskjellige ting.

Skal spørre når han kommer hjem på Søndag. Er på sykkeltur i helga.

Skrevet

Vet du jeg trodde det var en helt vanlig lekepistol jeg.

Kanskje vi snakker om forskjellige ting.

Skal spørre når han kommer hjem på Søndag. Er på sykkeltur i helga.

Jeg har heller ikke sett slike gevær. Bare hørt om det. Ungene har ikke så mye leker her, sykkel og skatebord er i hvert fall det de driver med. Og fotball, men da skriker naboen under når de sparker i søppelskuret.

Skrevet

Så lenge foreldrene er med og holder oppsyn når geværet brukes... Her løper de som sagt rundt og leker krig, skyter rundt hushjørnene og sånn. Før eller siden er det nødt til å skje et uhell.

Nei,sønnen min er av den veldig rolige typen,og det virker som det er mest "tøft" å bare ha den som pynt på rommet. Krig er et tilbakelagt stadium for flere år siden.

Alle kulene er borte nå,skutt rett ned i gulvet.

Kanskje det er arvelig?

Svigerfaren min var major,og han hadde gæverer til pynt på veggene.

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

Mener å huske at politiet her i byen hadde inndratt noen soft gun's fra noen gateselgere fordi det ikke var lov å selge dem i Norge? Du kan jo ringe og spørre politiet hva som gjelder.

Skrevet

Oj,det visste jeg ikke.

Sønnen min på 10 har en slik.

Kjøpte den på Kreta.

Få ham til å skyte på en colaboks,så ser du hvor stor skade den kan gjøre.

Datteren min ble truffet en gang her i sommer.Heldigvis hadde hun solbriller på,tørr ikke tenke på hva som kunne ha skjedd om hun ikke hadde de på:o(

Skrevet

Det er ikke paint guns jeg mener, men sånne med bittesmå plastkuler i. Er de forbudt i Norge?

http://www.saveonshopping.com/airsoft/images/Soft-2022.jpg

Jeg regner med det er sånn en du mener.De finnes i mange utgaver og er til forveksling veldig lik originale våpen.

Det var om disse jeg la ut link om også.

De kan gjøre veldig stor skade.

Datteren min ble truffet her i sommer,tørr ikke tenke på hva som kunne ha skjedd om hun ikke hadde hatt solbriller på:o(

Skrevet

Ja, det er det som er problemet her også. Snørrunger på 9-10 år løper rundt og skyter. De sitter skjult i buskene og skyter på objekter et stykke unna. Jeg snakket til en av dem og bad ham være nøye med hvor han skjøt, fordi kulene hans føk over en lekeplass og ned på gangveien. Et par timer etter gjorde han det samme. Og flere med ham. Dette var en uke siden, og de løper rundt her HVER dag. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre...? Før eller siden treffer de et uskyldig barn.

Sakset fra Norges airsoft forbund:

"Airsoft våpen er våpen replikaer (kopier) i 1/1 skala som skyter 6 mm runde (BB) kuler, kulenes vekt varierer mellom 0,10-0,45 gram og er stort sett laget av plastikk. Et vanlig våpen skyter mellom 20-40 meter. Et airsoft våpen er enten drevet av en fjær, som presser ut luft bak kulen, eller gass. De fjær drevne våpnene er enten manuelle eller elektrisk drevne.

I norsk lov går airsoft våpen under bestemmelsene for luft- og fjærvåpen. Merk også at lovverket som angår replika våpen / våpenkopier også gjelder airsoft våpen, så det er blant annet forbudt å ha med seg airsoft våpen på offentlig sted uten aktverdig grunn.

Det er mange ord og uttrykk som brukes om airsoft våpen. Softgun, (Soft Gun,) Air Soft Gun, Soft Air Gun, Airsoft, (Air Soft,) og Softair (Soft Air), betyr det samme. I Norge har Airsoft blitt mest utbredt for å omtale det seriøse miljøet. Sporten kalles ved samme navn som våpnene, men ofte brukes egne betegnelser som forklarer hvordan man spiller, og ikke bare at det spilles "Airsoft"."

Gjest Pricilla
Skrevet

Oj,det visste jeg ikke.

Kjøpte den på Kreta.

Vi kjøpte sånn i sverige, der er det 16 års grense. Trodde det var det her og?

Ikke la sønnen din leke med den alene, KAN gå under huden ved bar hud. han MÅ ha på beskyttelsesbreiller, kulene spretter lett tilbake fra f.eks bakken, og får han den i øyet blir han blind.. så er egentlig ikke leketøy for barn..

Skrevet

Få ham til å skyte på en colaboks,så ser du hvor stor skade den kan gjøre.

Datteren min ble truffet en gang her i sommer.Heldigvis hadde hun solbriller på,tørr ikke tenke på hva som kunne ha skjedd om hun ikke hadde de på:o(

Ja,øynene er det jeg har vært redd for,og det har han fått innprentet.

Han har ikke flere kuler igjen,og det skal ikke bli kjøpt flere heller.

Skrevet

Vi kjøpte sånn i sverige, der er det 16 års grense. Trodde det var det her og?

Ikke la sønnen din leke med den alene, KAN gå under huden ved bar hud. han MÅ ha på beskyttelsesbreiller, kulene spretter lett tilbake fra f.eks bakken, og får han den i øyet blir han blind.. så er egentlig ikke leketøy for barn..

"Ikke la sønnen din leke med dem alene,kan gå under huden ved bar hud"

Jøss er de så farlig?

Er jo bare lette plastkuler.

Ja ja,det blir ikke kjøpt flere kuler nå uansett.

Skrevet

Jeg regner med det er sånn en du mener.De finnes i mange utgaver og er til forveksling veldig lik originale våpen.

Datteren min ble truffet her i sommer,tørr ikke tenke på hva som kunne ha skjedd om hun ikke hadde hatt solbriller på:o(

Hjelp,slik pistol har ikke sønnen min. Den er av sort plast. Men kulene er de samme.

Skrevet

Ta en prat med opphavet. Jeg hadde ihvertfall klikka dersom leikeplassen til unga mine hadde blitt terrorisert av en gjeng drittunger med softgun.

Nabogutten skjøt på katta mi.

Men etter at jeg tok fra han pistolen og skjøt på han med den (på rumpa) - så har han blitt en del mer forsiktig.

La de smake sin egen "medisin" og gi klar beskjed om at det samme skjer igjen om de ikke oppfører seg - så blir de litt mer forsiktige.....

Gjest strandhai
Skrevet

Oj,det visste jeg ikke.

Kjøpte den på Kreta.

Hva i alle dager skal små barn med våpen uansett?

De må da kunne lære seg å respektere skytevåpen uten å bruke de selv.

Skrevet

Hva i alle dager skal små barn med våpen uansett?

De må da kunne lære seg å respektere skytevåpen uten å bruke de selv.

Vel,nå trodde jeg dette var en lekepistol da.

Og vet du jeg er ikke ikke så hysterisk av meg at lekepistoler er forbudt her i heimen.

Men nå viser det seg at denne pistolen,kjøpt i en lekebutikk på kreta,er noe helt annet og det får jeg ta til etterretning.

Ellers kan jeg opplyse deg om at gutten snart er 11år,og krig er ikke hva de leker i den alderen. Det har de vokst fra for flere år siden.

Pistolen er "pynt" på rommet hans, og det har nå jeg tenkt at den fortsatt skal få være.

Ellers kan jeg betro deg at hadde han løpt rundt huset her og lekt krig,hadde jeg ikke blitt det minste lille grann bekymret.

Det har med pesonligheten hans å gjøre,for han er ikke av den utagerende typen.

Han er så rolig av seg,og har vært så mye plaget med helsen sin,så litt vill guttelek hadde jeg bare sett på som positivt for hans del.

Gjest strandhai
Skrevet

Vel,nå trodde jeg dette var en lekepistol da.

Og vet du jeg er ikke ikke så hysterisk av meg at lekepistoler er forbudt her i heimen.

Men nå viser det seg at denne pistolen,kjøpt i en lekebutikk på kreta,er noe helt annet og det får jeg ta til etterretning.

Ellers kan jeg opplyse deg om at gutten snart er 11år,og krig er ikke hva de leker i den alderen. Det har de vokst fra for flere år siden.

Pistolen er "pynt" på rommet hans, og det har nå jeg tenkt at den fortsatt skal få være.

Ellers kan jeg betro deg at hadde han løpt rundt huset her og lekt krig,hadde jeg ikke blitt det minste lille grann bekymret.

Det har med pesonligheten hans å gjøre,for han er ikke av den utagerende typen.

Han er så rolig av seg,og har vært så mye plaget med helsen sin,så litt vill guttelek hadde jeg bare sett på som positivt for hans del.

Nettopp. Ingen kjenner barn bedre enn foreldrene deres.

Det er bare enkelte som liker å fortelle hvordan ting skal gjøres......:P

Jeg, for min del, har hatt erfaringer med foreldre som overhodet ikke eier kontroll, verken på barna sine eller våpen i huset. Merk: Ammunisjon og våpen samme sted, uten å være låst inn engang....Det så de ingen problemer med.

Men mener du at alle de som forbyr lekevåpen i hjemmet er hysteriske?

Skrevet

Nettopp. Ingen kjenner barn bedre enn foreldrene deres.

Det er bare enkelte som liker å fortelle hvordan ting skal gjøres......:P

Jeg, for min del, har hatt erfaringer med foreldre som overhodet ikke eier kontroll, verken på barna sine eller våpen i huset. Merk: Ammunisjon og våpen samme sted, uten å være låst inn engang....Det så de ingen problemer med.

Men mener du at alle de som forbyr lekevåpen i hjemmet er hysteriske?

Jeg har ingen sterke meninger om de som forbyr lekepistoler/ i hjemmene sine.

For min egen del, så hadde brødrene mine det,og nå sønnen min.

Akkurat dette føler jeg er uskyldig.

Men det kan godt hende at jeg hadde sett annerledes på saken hvis jeg hadde hatt en ANNEN sønn,hvis du skjønner hva jeg mener?

Men han her kan nok ikke gjøre en flue fortred.

Man kan ikke oppdra barna sine likt,fordi de er forskjellige.

Våpen i hus har jeg aldri vært vant med. Min far har aldri jaktet,og kunne aldri tatt livet av et dyr.

Min svigerfar var major,og hadde geværer til pynt på veggene,men tror ikke han hadde ammunisjon i huset.

Jeg har ingen greie på våpen,så for meg var den kommentaren din litt rar.

Plutselig ble det jeg trodde var en uskyldig lekepistol til våpen.

Jeg følte at vi ble sett på som kriminell et lite øyeblikk her nå.

Ja ja slik kan det gå. Må være forsiktig med hva man sier her.

Men altså lekepistoler er for meg helt uskyldig ja. Jeg tror ikke det er det som skal til for at de senere i livet blir kriminelle.

Synes du ikke man kan leke med vannpistoler heller?

Man blir ikke fotomodell av å leke med barbydukker heller.

Skrevet

Det er akkurat det jeg er redd for. At de skal skade noen andre, tilfeldige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...