Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, men du må ikke bruke vannbasert maling. Da kan du risikere at limet løsner.

Skrevet

Nei, men du må ikke bruke vannbasert maling. Da kan du risikere at limet løsner.

Hva?! Jeg fortalte han soppen i butikken at jeg skulle male på tapet, og han foreslo vannbasert maling!

Skrevet

Hva?! Jeg fortalte han soppen i butikken at jeg skulle male på tapet, og han foreslo vannbasert maling!

Vi fikk ihvertfall beskjed om at vannbasert maling kunne løse opp limet, og at vi burde grunne med oljebasert først. Så vi tok bare alt vi hadde av rester av oljemaling og malte ett strøk, og så malte vi med vannbasert oppå det igjen.

Han som sa dette, er en venn som er maler.

Skrevet

Vi fikk ihvertfall beskjed om at vannbasert maling kunne løse opp limet, og at vi burde grunne med oljebasert først. Så vi tok bare alt vi hadde av rester av oljemaling og malte ett strøk, og så malte vi med vannbasert oppå det igjen.

Han som sa dette, er en venn som er maler.

Åh, er det mulig... *stønn* Han sa vi måtte male med samme base som grunningen. Vi kjøpte derfor vannbasert grunning og maling. Faderullan... Kanskje jeg skal kjøre tilbake og bytte maling først som sist. Litt klønete hvis tapeten løser seg opp, kan tenke meg at det blir et problem med skjøter...

Skrevet

Åh, er det mulig... *stønn* Han sa vi måtte male med samme base som grunningen. Vi kjøpte derfor vannbasert grunning og maling. Faderullan... Kanskje jeg skal kjøre tilbake og bytte maling først som sist. Litt klønete hvis tapeten løser seg opp, kan tenke meg at det blir et problem med skjøter...

Det gikk fint på denne måten hos oss ihvertfall.

Jeg tror det man ikke skal gjøre, er å male med oljebasert over vannbasert.

Skrevet

*henter bilnøklene*

Gjest rep. fra malebutikk
Skrevet

Papirtapet kan løsne av fuktighet som trenger gjennom papiret, og fuktighet får du både av vann og oljebasert maling.Det du skal huske på er at første strøk med maling skal være megatynt.Da tørker det raskest og får minst sjanse til å trekke gjennom papiret.Dvs. Vannbasert maling tørker fortere enn oljebasert.....

>Men sitter tapeten dårlig på veggen(det vet du ikke før du har prøvd) så vil den uansett løsne av hva som helst du maler på.

Skrevet

Jeg hadde dratt av tapeten før jeg malte. Det er surt når det løsner etter at man er ferdig med å male og man må gjøre jobben en gang til.

Skrevet

Bare for å gjøre forvirringen total: Jeg skulle male panel, fikk beskjed om å at jeg kunne bruke den vannbaserte malingen min som grunning, men male med oljebasert oppå.

Jeg fikk følgende beskjed: vann på vann, olje på vann, men aldri vann på olje!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...