Gå til innhold

hva er egentlig paintball?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen kamerater av meg snakker om å dra å spiller paintball. hva er det for et spill? kan noen forklare spillereglene for meg?

Skrevet

Man har sånne skyte-greier som er fylt opp med små maling-kuler. Så deler man f.eks inn i to lag, er inne på en bane, og skal prøve å skyte de på det andre laget. Målet er vel å nå fram til en ting i midten, mens hvert lag har en base på hver sin side. Blir man truffet må man tilbake til basen sin før man kan gå fremover igjen...

Gjest strandhai
Skrevet

Det Åsemor forklarte var bare èn av utallige forskjellige scenarioer som finnes når man skal spille paintball.

Det hun forklarte var "Capture the flag", hvor man spiller på to lag, poenget er å ta med seg det andre lagets flagg tilbake til sin egen base, uten å bli skutt. Jeg har alltid spillt sånn at blir man skutt, må man ut av banen, skogen eller hvor enn det måtte være vi har spillt.

Andre scenarioer er "Downed pilot", "Alien", eller alle mot alle. Det er veldig enkelt å lage seg nye scenarioer også, så lenge alle er enige om reglene.

Det finnes baner rundt omkring i hele Norge, men jeg ville kanskje hørt med grunneier før jeg dro med meg masse kamerater ut i en eller annen skog.

Det finnes paintball-kuler som ikke setter merker på klær, trær e.l. Dvs. de setter jo seff merker først, men det forsvinner fort igjen.

Og de "skyte-dingsene" man bruker kalles markører.

Skrevet

Det Åsemor forklarte var bare èn av utallige forskjellige scenarioer som finnes når man skal spille paintball.

Det hun forklarte var "Capture the flag", hvor man spiller på to lag, poenget er å ta med seg det andre lagets flagg tilbake til sin egen base, uten å bli skutt. Jeg har alltid spillt sånn at blir man skutt, må man ut av banen, skogen eller hvor enn det måtte være vi har spillt.

Andre scenarioer er "Downed pilot", "Alien", eller alle mot alle. Det er veldig enkelt å lage seg nye scenarioer også, så lenge alle er enige om reglene.

Det finnes baner rundt omkring i hele Norge, men jeg ville kanskje hørt med grunneier før jeg dro med meg masse kamerater ut i en eller annen skog.

Det finnes paintball-kuler som ikke setter merker på klær, trær e.l. Dvs. de setter jo seff merker først, men det forsvinner fort igjen.

Og de "skyte-dingsene" man bruker kalles markører.

takk for god forklaring :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...