Gå til innhold

Hva får deg til å føle deg velkommen?

Anbefalte innlegg

Gjest Iznowgood_the_real
Skrevet

Hva får deg til å føle deg velkommen når du kommer på besøk til naboen, vennen, dama...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

..at de har tid til meg.

Gjest GreenIguana
Skrevet

Enkelt. Bare et HEI.:-) Og kanskje en klem..:-)

Gjest Pricilla
Skrevet

at folk er blide, gir meg en klem hvis det er familier eller dode venner.. At de ikke virker brydd over at jeg kommer eller er der..

At de spør om jeg vil ha noe å drikke eller setter på kaffen.. Sier: "Så koselig å se deg".. f.eks.

Gjest hyggelig det
Skrevet

Det gir en god følelse når du sier at det er veldig koselig å møte meg igjen, og at du viser det gjennom praten. Snakker og har det hyggelig sammen.

Skrevet

..at de har tid til meg.

Og at de ikke springer og vasker klær og gjør andre ting mens besøket sitter der.. Og føler at de ikke har tid til gjestene. Kan jo bli travelt når man har barn, men..

Gjest Ælitalt
Skrevet

Og at de ikke springer og vasker klær og gjør andre ting mens besøket sitter der.. Og føler at de ikke har tid til gjestene. Kan jo bli travelt når man har barn, men..

Det er sant! Sist jeg var hos en gammel venninne (som jeg ser 2-3 ganger i året) følte jeg meg ikke velkommen. Vi var veldig gode venninner før. Jeg var der i tre-fire timer. Hun serverte meg ikke noe å drikke eller spise (jeg må reise noen timer for å komme dit). Jeg satt å snakket med ungen hennes på fem år hele kvelden, mens venninnen min og mannen hennes satt foran hver sin datamaskin. Det var visst mer spennende enn å slarve litt med meg.

Tror ikke jeg prioriterer henne neste gang jeg er der..

Skrevet

Det er sant! Sist jeg var hos en gammel venninne (som jeg ser 2-3 ganger i året) følte jeg meg ikke velkommen. Vi var veldig gode venninner før. Jeg var der i tre-fire timer. Hun serverte meg ikke noe å drikke eller spise (jeg må reise noen timer for å komme dit). Jeg satt å snakket med ungen hennes på fem år hele kvelden, mens venninnen min og mannen hennes satt foran hver sin datamaskin. Det var visst mer spennende enn å slarve litt med meg.

Tror ikke jeg prioriterer henne neste gang jeg er der..

Dropp de! Så frekt! Man skal da servere noe.. mener nå jeg.

Gjest Ælitalt
Skrevet

Det er koselig å få servert noe. Om ikke annet så i hvert fall et glass vann. Men enda viktigere er det at den man besøker tar seg tid til å snakke litt. Hun sa unskyld for at hun hadde vært så "trøtt". Jeg hadde lyst å si hva jeg mener, men jeg ga blanke f..

Hun klager faktisk til meg, om at hun har mistet alle sine gode venninner som hun hadde før.. Burde jeg fortelle om en mulig grunn?

Skrevet

Det er koselig å få servert noe. Om ikke annet så i hvert fall et glass vann. Men enda viktigere er det at den man besøker tar seg tid til å snakke litt. Hun sa unskyld for at hun hadde vært så "trøtt". Jeg hadde lyst å si hva jeg mener, men jeg ga blanke f..

Hun klager faktisk til meg, om at hun har mistet alle sine gode venninner som hun hadde før.. Burde jeg fortelle om en mulig grunn?

Ja, man har da alltid noe å servere! Vann/juice, kjeks eller is (mange har jo det i frysen). Brødskiver med pålegg om man blir en stund. Og man skal ikke sitte foran pc'en når man har besøk! Ikke rart hun mister venner.. Om hun ber deg igjen kan du si noe...

Skrevet

Det er ikke så farlig med serveringa men å sitte foran dataen når man har besøk, det gjør ikke jeg engang ;o)

Skrevet

Det er stor forskjell på om man er invitert eller ikke.

Om jeg ikke er invitert ønsker jeg selvsagt de skal kun prate med meg litt og jeg synes det er helt greit de ikke serverer noe. Jeg pleier aldri å sitte lenge når jeg kommer uventet, synes det er en uting å bli sittende da man ikke vet om det passer. Det er jo heller ikke lett og si at det ikke passer.

Skrevet

En kopp te holder lenge for meg.

Men hadde de bare sittet forran pcèn hadde jeg nok takket for meg ganske fort.

Skrevet

En kopp te holder lenge for meg.

Men hadde de bare sittet forran pcèn hadde jeg nok takket for meg ganske fort.

Man kan by på noe, synes jeg. Og man skal ikke gjøre alt annet enn å snakke med gjesten..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...