Gå til innhold

VG og Dagbladet er helt utrolige....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 21.00 nyhetene i går gikk en sakkyndig ut og advarte mot at barn fikk se bilder fra gisseldramaet.

Og hva møter oss når vi så er på lørdagshandelen i dag.

Jo, svææære bilder på forsiden av begge avisene. Grusomme bilder.

Jeg er målløs. Har ikke de ansvarlige i avisene noe vett i hodet....

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

nei, de driter i det!

Man må passe på ungene sine i handlekøen, avisene er jo rett foran øynene på dem

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg tror det er fåfengt å "beskytte" barn mot dette. I stedet bør man snakke med dem om det.

Det fins ondskap i verden, dette må alle forholde seg til på et eller annet tidspunkt. Barn er nesten alltid smartere enn man tror, og hvis voksne forsøker å skjule denne siden av virkeligheten fra dem tror jeg det vil gjøre dem mer utrygge enn hvis voksne snakker åpent med barna om det (i alle fall hvis de spør) og viser at det går an å forholde seg til det.

Gjest mor til 7 og 9 åring
Skrevet

Klokka 21 i går?!

Jaha,kanskje lurt å si fra litt før da.

Sa dem noe om alder på barna?

Her er skaden allerede skjedd:(

Skrevet

Tror det er værre å se det i levende film på tv, en på forsiden av en avis.

Skrevet

Tror det er værre å se det i levende film på tv, en på forsiden av en avis.

Jeg synes det var veldig ille å se forsiden av VG i dag.

De er så spekulative.

Det redselsfulle blikket på jenta.

Stakkars barn, hva de har gått igjennom. Tør nesten ikke tenke på hva slags tanker og følelser som rørte seg i hodene på dem.

Gjest strandhai
Skrevet

Tjenepengertjenepengertjenepenger.

Personlige katastrofer og terroraksjoner selger som varmt hvetebrød. Det må de utnytte seg av....

Skrevet

blir det sagt, og det er det vel noko i. Men det kan då vel for faen ikkje vera alvorleg meint at blavisene ikkje skulle rapportere alt det dei greidde om dette gisseldramaet i Kaukasus. Kva i helvete skulle ein elles ha aviser til, om dei ikkje skulle fortelje om det som skjer ?

Omsynet til borna? Vrøvl. Det må vel verre toleleg for bortskjemde norske dritrungart å oppdaga at andre ungar ikkje har det like bra,

og uttalør frå såkalla fagpersonar

som erute etter å pakke endå meir bomull rundt dei overbeskytta søte små, kan greitt avfeiast som vrøvl.

Skrevet

Jeg synes det var veldig ille å se forsiden av VG i dag.

De er så spekulative.

Det redselsfulle blikket på jenta.

Stakkars barn, hva de har gått igjennom. Tør nesten ikke tenke på hva slags tanker og følelser som rørte seg i hodene på dem.

Så kjøp ei anna avis heretter. Så lenge slike som du kjøper mølet, vil det forsetje som før.

Skrevet

blir det sagt, og det er det vel noko i. Men det kan då vel for faen ikkje vera alvorleg meint at blavisene ikkje skulle rapportere alt det dei greidde om dette gisseldramaet i Kaukasus. Kva i helvete skulle ein elles ha aviser til, om dei ikkje skulle fortelje om det som skjer ?

Omsynet til borna? Vrøvl. Det må vel verre toleleg for bortskjemde norske dritrungart å oppdaga at andre ungar ikkje har det like bra,

og uttalør frå såkalla fagpersonar

som erute etter å pakke endå meir bomull rundt dei overbeskytta søte små, kan greitt avfeiast som vrøvl.

Du kan truleg ta det roleg, andor. I den augneblink då russisk politi storma skulen og hundrevis av ungar vart teke livet av, sat mange av dei mest ivrige dolarar og skreiv om kukost, tverre naboar og barnehagedressar. (Det gjekk fram av loggen.)

Dei enste ikkje det som gjekk føre seg på alle kanalar og på alle saiter på nett.

At eit bilete frå fanskapet trefte dei i trynet dagen etter, står dei nok over sjølv om det kom brått på. Dei hadde neppe høyrd om saka på førehand.

Skrevet

Du kan truleg ta det roleg, andor. I den augneblink då russisk politi storma skulen og hundrevis av ungar vart teke livet av, sat mange av dei mest ivrige dolarar og skreiv om kukost, tverre naboar og barnehagedressar. (Det gjekk fram av loggen.)

Dei enste ikkje det som gjekk føre seg på alle kanalar og på alle saiter på nett.

At eit bilete frå fanskapet trefte dei i trynet dagen etter, står dei nok over sjølv om det kom brått på. Dei hadde neppe høyrd om saka på førehand.

Satt klistra til TV skjermen i 3 timer jeg;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...