Gå til innhold

Gammel melk?

Anbefalte innlegg

Gjest strandhai
Skrevet

Kan jeg bruke melk datert til 3. august til baking?

Hva med 2. august?

Gjest sikkert ok
Skrevet

Lukt/smak på den. Brukte selv melk med den datoen i dag.

Skrevet

Lukt/smak på den. Brukte selv melk med den datoen i dag.

Melk som er en måned over tiden kan umulig lukte godt?

Gjest sikkert ok
Skrevet

Melk som er en måned over tiden kan umulig lukte godt?

Mente hun ikke september? August er for gammelt, ja.

Gjest Pl@ymaker
Skrevet

Melk 'på overtid' kan iallefall brukes i vafler, kan det ikke det da?

Men du mener vel september og ikke august? hehe...

Skrevet

Du kan bruke melk som er gått ut på dato så lenge, som sikkert ok sier, den lukter normalt, og ikke er klumpete. Det hender jo de blir det lenge før stemplingsdatoen da. Jeg husker en gang jeg åpnet en melk som skulle gå ut om fem dager, og den var veldig klumpete! Hadde hatt den uåpnet i kjøleskap siden jeg kjøpte den. Men som regel så kan de brukes noen dager over tiden.

Skrevet

Sålenge du mente September er det helt ok. Mente du August hadde jeg tømt den ut..

Gjest strandhai
Skrevet

Sålenge du mente September er det helt ok. Mente du August hadde jeg tømt den ut..

Seriøst folkens, jeg mente jo selvsagt september. Bare en glipp.....:-)

Skrevet

Seriøst folkens, jeg mente jo selvsagt september. Bare en glipp.....:-)

Selvsagt kan du bruke melk som er en dag eller to over dato i baking og denslags, så sant den ikke er klumpete og guffen.

Gjest strandhai
Skrevet

Selvsagt kan du bruke melk som er en dag eller to over dato i baking og denslags, så sant den ikke er klumpete og guffen.

Ser folk skriver det. Makan til interesse det var for melke-spørsmålet....:-) holder med èn, vettu...

Skrevet

Ser folk skriver det. Makan til interesse det var for melke-spørsmålet....:-) holder med èn, vettu...

Beklager så mye...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...