Gjest nysgjerrig på emnet Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 vet om en person som sliter psykisk+ har en synshemmning. denne personen er ufør. er detr slik at alle forsøk på å få personen ut i arbeid skal være prøvd før en attføring? eller kan noen sykdommer/skader føre direkte til uføretrygd? 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Jeg tror ikke det er noen spesiell sykdom/skade som automatisk gir uføretrygd. 0 Siter
Gjest Ganske mye Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Det er svært vanskelig for unge voksne å bli uføretrygdet i dag.. De fleste vil jo at dem skal jobbe siden de er så unge og har lang tid framover i livet... Det stilles strenge krav og grundige legeerklæringer på at den personen skal være erklært ufør...Da må det evt. ligge en alvorlig nedsatt funksjonsevne i hverdagen eller at personen har en ca. 100% nedsatt funksjonsevne pga sin sykdom, skade eller lyte... Det er et vilkår at hensiktsmessig rehabilitering og attføring skal være forsøkt får man søker om uføretrygd... Får jeg lov til å spørre deg hvorfor du lurer på det? 0 Siter
Gjest nysgjerrig på emnet Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Det er svært vanskelig for unge voksne å bli uføretrygdet i dag.. De fleste vil jo at dem skal jobbe siden de er så unge og har lang tid framover i livet... Det stilles strenge krav og grundige legeerklæringer på at den personen skal være erklært ufør...Da må det evt. ligge en alvorlig nedsatt funksjonsevne i hverdagen eller at personen har en ca. 100% nedsatt funksjonsevne pga sin sykdom, skade eller lyte... Det er et vilkår at hensiktsmessig rehabilitering og attføring skal være forsøkt får man søker om uføretrygd... Får jeg lov til å spørre deg hvorfor du lurer på det? hvorfor jeg lurer på det? fordi jeg kjenner en person som har fått det innvilget og jeg lurer på hvordan iall verden personen har fått til det. ikke fordi jeg selv ønsker uføretrygd. bare nysgjerrig på hvordan systemet funker: og om det funker 0 Siter
Gjest Ganske mye Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 hvorfor jeg lurer på det? fordi jeg kjenner en person som har fått det innvilget og jeg lurer på hvordan iall verden personen har fått til det. ikke fordi jeg selv ønsker uføretrygd. bare nysgjerrig på hvordan systemet funker: og om det funker Det er nok kanskje ikke vanskelig hvis den personen som du kjenner har en klart dokumentert alvorlig lidelse enten av fysisk eller av psykisk art som oppfyller kravene til å bli ufør... Er selv midlertidig ufør i tre år pga psykisk lidelse.. Var igjennom attføring og rehabilitering først og prøvde mange tiltak før jeg ble midlertidig ufør 0 Siter
tiliti Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Det er en samlet vurdering som står til ugangspunkt for å avgjøre noe slikt. Det må være ganske alvorlige problemer inne i bildet, men det kan altså variere en del mht omstendigheter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.