Gå til innhold

hva skal til for å bli uføretrygdet når man er 25?

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrig på emnet
Skrevet

vet om en person som sliter psykisk+ har en synshemmning. denne personen er ufør. er detr slik at alle forsøk på å få personen ut i arbeid skal være prøvd før en attføring? eller kan noen sykdommer/skader føre direkte til uføretrygd?

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen spesiell sykdom/skade som automatisk gir uføretrygd.

Gjest Ganske mye
Skrevet

Det er svært vanskelig for unge voksne å bli uføretrygdet i dag.. De fleste vil jo at dem skal jobbe siden de er så unge og har lang tid framover i livet...

Det stilles strenge krav og grundige legeerklæringer på at den personen skal være erklært ufør...Da må det evt. ligge en alvorlig nedsatt funksjonsevne i hverdagen eller at personen har en ca. 100% nedsatt funksjonsevne pga sin sykdom, skade eller lyte...

Det er et vilkår at hensiktsmessig rehabilitering og attføring skal være forsøkt får man søker om uføretrygd...

Får jeg lov til å spørre deg hvorfor du lurer på det?

Gjest nysgjerrig på emnet
Skrevet

Det er svært vanskelig for unge voksne å bli uføretrygdet i dag.. De fleste vil jo at dem skal jobbe siden de er så unge og har lang tid framover i livet...

Det stilles strenge krav og grundige legeerklæringer på at den personen skal være erklært ufør...Da må det evt. ligge en alvorlig nedsatt funksjonsevne i hverdagen eller at personen har en ca. 100% nedsatt funksjonsevne pga sin sykdom, skade eller lyte...

Det er et vilkår at hensiktsmessig rehabilitering og attføring skal være forsøkt får man søker om uføretrygd...

Får jeg lov til å spørre deg hvorfor du lurer på det?

hvorfor jeg lurer på det?

fordi jeg kjenner en person som har fått det innvilget og jeg lurer på hvordan iall verden personen har fått til det. ikke fordi jeg selv ønsker uføretrygd. bare nysgjerrig på hvordan systemet funker: og om det funker

Gjest Ganske mye
Skrevet

hvorfor jeg lurer på det?

fordi jeg kjenner en person som har fått det innvilget og jeg lurer på hvordan iall verden personen har fått til det. ikke fordi jeg selv ønsker uføretrygd. bare nysgjerrig på hvordan systemet funker: og om det funker

Det er nok kanskje ikke vanskelig hvis den personen som du kjenner har en klart dokumentert alvorlig lidelse enten av fysisk eller av psykisk art som oppfyller kravene til å bli ufør...

Er selv midlertidig ufør i tre år pga psykisk lidelse.. Var igjennom attføring og rehabilitering først og prøvde mange tiltak før jeg ble midlertidig ufør

Skrevet

Det er en samlet vurdering som står til ugangspunkt for å avgjøre noe slikt.

Det må være ganske alvorlige problemer inne i bildet, men det kan altså variere en del mht omstendigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...