Gå til innhold

Toll på klær kjøpt fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye må jeg betale i toll hvis jeg bestiller klær fra utlandet? (Ja, det er snakk om for mer enn 200 kr..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 10% toll, visstnok avhengig av materialer, pluss momsen. Beregnes av kjøpesummen inkludert porto. Dessuten skal posten ha 70 kr i gebyr for forenklet fortolling, gitt at du holder deg under 1000 kr i vareverdi.

Nei, det er ikke så veldig fristende...

Skrevet

Rundt 10% toll, visstnok avhengig av materialer, pluss momsen. Beregnes av kjøpesummen inkludert porto. Dessuten skal posten ha 70 kr i gebyr for forenklet fortolling, gitt at du holder deg under 1000 kr i vareverdi.

Nei, det er ikke så veldig fristende...

Nei, har igrunn ombestemt meg, og tenker det blir shoppingtur til Oslo snart. Må bare få samlet opp litt penger.

Skrevet

Nei, har igrunn ombestemt meg, og tenker det blir shoppingtur til Oslo snart. Må bare få samlet opp litt penger.

London er bedre.

Skrevet

London er bedre.

Ja, men jeg er redd det blir dyrt. Trenger ikke mer enn 4-5 gensere, og jeg tror nok jeg hadde funnet mye mer der borte. ;)

Skrevet

Ja, men jeg er redd det blir dyrt. Trenger ikke mer enn 4-5 gensere, og jeg tror nok jeg hadde funnet mye mer der borte. ;)

Ja, jeg kjenner til det....

Tilfeldigvis er det slik at favorittbutikkene mine blant barnetøy, Gap og Gymboree, begge finnes i London, og ingen av dem sender til Norge.

Skrevet

Du hadde nok funnet mye fint der, men spesielt billig er det ikke. Litt under våre priser.

Skrevet

Du hadde nok funnet mye fint der, men spesielt billig er det ikke. Litt under våre priser.

Barnetøy er momsfritt, så det hjelper litt. For ikke å snakke om utvalget...

Skrevet

London er bedre.

Gjett hvem som reiser ned den 24. Tralalalalalalala :-)

Skrevet

Jeg kjøpte akkurat klær til kr 509 fra England. Måtte betale 381 kr i toll... sure penger!!

Skrevet

Gjett hvem som reiser ned den 24. Tralalalalalalala :-)

*skuler stygt på Reg@l*

Skrevet

*skuler stygt på Reg@l*

Æda bæda :-p

Du får slenge deg på, så kan vi ha DOL-treff der nede. annegunn skal være der samtidig ser du.

Skrevet

Barnetøy er momsfritt, så det hjelper litt. For ikke å snakke om utvalget...

Var ikke klar over at barnetøy var momsfritt. Kan man da handle for så mye man vil uten å betale avgifter?

Skrevet

Æda bæda :-p

Du får slenge deg på, så kan vi ha DOL-treff der nede. annegunn skal være der samtidig ser du.

Var over for et par uker sida. ;o)

Du får sjekke ut yndlingsbutikken min når du er der. Ligger i Coven Garden, oppover til venstre, vekk fra turistklynga når du kommer ut fra udergrunnen.

http://www.fatface.com/fatfacesite/pages/home/default.asp

Skrevet

Var ikke klar over at barnetøy var momsfritt. Kan man da handle for så mye man vil uten å betale avgifter?

Barnetøy i Storbritannia er momsfritt, ja. Men du må altså reise dit og ta det med deg hjem selv. Det blir ikke momsfritt om du bestiller på nett til Norge. Vet ikke helt om du misforsto hvilken innlegg jeg svarte på?

Uansett har jeg kjøpt mye barnetøy i London etterhvert, for å si det sånn :-)

Skrevet

Man kan vel ikke være i London ofte nok?

Selvsagt ikke. Men lommeboka mi er ikke enig... ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...